Oud 26-10-2010, 20:15
Verwijderd
Hee,
Ik wil heel graag een tattoo, en nou wil graag me ouders een beetje overhalen.
Mijn moeder die denkt er al over na en ik denk dat ze het wel goed gaat vinden, alleen mijn vader is een beetje een probleem.
Heeft iemand tips om ze echt over te halen? :]
groetjess.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2010, 20:31
Verwijderd
Je bent 15. Zal je niet nog even wachten met een tattoo? Straks krijg je er spijt of iets van.
En hoe je hem over kan halen weet ik niet. Ik vind het ook nog een beetje jong om een tattoo te nemen.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 20:36
Verwijderd
Ja ik weet het is best jong.
Maar wil hem voor me 16e verjaardag dat is over 3 maanden, maar ik vind nog wel meevallen.
En van dit krijg ik echt geen spijt want wil er al sinds ik 13 ben al dezelfde..
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 21:00
Em.
Em. is offline
Van je dertiende tot je vijftiende is twee jaar en bovendien in je puberteit/als je nog vrij jong bent. Ik denk dat de meeste mensen van 70-80 toch best in smaak zijn verandert dan de periode waarin ze 13-15 waren. Ik zou het niet doen, nog niet in ieder geval, maar goed. Het hangt er ook van af hoe opvallend de tatoeage in kwestie is. Wat voor een tattoo wil je dan?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 21:51
Verwijderd
een 10 cm klein gitaartje bij me heup :]
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 23:22
Vice
Vice is offline
Het is jouw lichaam, dus gewoon wachten tot je zonder toestemming een tattoo mag laten zetten.
Oud 27-10-2010, 07:30
Verwijderd
Ja, inderdaad wachten totdat je zonder toestemming die tattoo mag laten zetten. Ik snap je vader wel hierin en ik denk dat het weinig nut heeft om hem over te halen.
Is het trouwens met een tattoo niet slimmer als je uitgegroeid ben? Zoiets hoorde ik in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 09:01
Verwijderd
Ja hoorde ik ook inderdaad maar dat valt wel mee, ( ik heb het gevraagd aan zo'n tattoozetter )
En hoe oud moet je zijn om het zonder toestemming te doen?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 09:14
Verwijderd
Dat ligt misschien aan de tattoozetter? Anders denk ik aan 18. Maar je leest op internet ook dat ze met 16 jaar al een tattoo hebben laten zetten, zonder toestemming van de ouders.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 09:36
Verwijderd
Ah ja ok, ja had het net ook al een beetje opgezocht en bedankt :]
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 10:16
Verwijderd
Aangezien je hoogstwaarschijnlijk spijt gaat krijgen van een miniatuurgitaar op je heup zou ik het niet doen en even wachten tot je wat verstandiger bent.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 11:57
gerard321
gerard321 is offline
hier krijg je zoveel spijt van, denk er nog eens over na als je 20 bent
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 12:31
Verwijderd
wat mijn medeforummers al hebben gezegd vind ik eigenlijk ook, je kunt beter ff wachten, in de pubertijd ben je elke keer anders en het is zonde als je er later spijt van krijgt, ook zou ik het alleen doen als de tattoo echt een speciale betekenis heeft voor je, of een fijne herinnering, maar zeker niet om stoer te doen op te vallen etc. al weet ik natuurlijk niet of dat bij jou het geval is.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 12:36
Verwijderd
Hmmm. Ik wacht wel tot ik zonder toestemming een tattoo mag zetten.
Wat niet zo lang meer duurt :]
En ik doe dit echt niet om stoer te doen of om op te vallen, want dat is best wel sneu als je dat zou doen.
Want je zit er wel je hele leven aanvast en dan krijg je juist spijt, maar ik weet zeker dat ik van dit echt geen spijt krijg.
Mijn vader is trouwens al bijna overgehaald (komt denk ik omdat het een beetje in de familie zit )

Laatst gewijzigd op 27-10-2010 om 12:39. Reden: vergeten wat bij te zetten.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2010, 13:29
Verwijderd
Ik zou nog even een paar jaartjes wachten, anders krijg je vrijwel zeker weten spijt.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2010, 14:22
honkballertje
honkballertje is offline
je doet net alsof je op je 15e al in kan zien dat je er geen spijt van gaat krijgen.
je veranderd nog zo verschrikkelijk veel dat je nooit kan weten of je er wel of geen spijt van kunt krijgen.
denk maar terug aan de tijd dat je nog op de basisschool zat en zeker wist dat je later 'als je groot was' dierenarts (of weet ik veel wat XD) wilde worden. waarschijnlijk wil je dat al lang niet meer (wat ik toen wilde worden wil ik al lang niet meer worden sterker nog ik heb niet eens vakken die zouden zorgen dat ik dat kon gaan doen) en van dat beroep wat je dan zou gaan doen wist je al veel langer 100% zeker dan die 2 jaar van jouw tattoo.
kortom als je het over 5 jaar nog graag wilt zou ik er dan een keer over nadenken om hem echt te laten zetten.
daarnaast vind ik je vader een verstandig man dat hij je niet zomaar toestemming geeft om zo iets te doen. ik zou zelf mn kind dat nooit laten doen (tenzij ze echt volwassen zijn (en dus niet 15) en het inderdaad sinds hun 13e ongeveer willen tot hun 20ste)
Met citaat reageren
Oud 31-10-2010, 23:25
gentlemen
gentlemen is offline
je kan pas een tattoo nemen als je 16 bent .
anders zijn zowel jouw ouders en de tattooeerder strafbaar.
Oud 01-11-2010, 07:47
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Ik kan je aanraden om het plaatje van de tattoo 3 maanden lang op de deur van je kamer te plakken, als je hem dan nog steeds echt mooi vind kun je het wel aan. Anders is het een te overhaaste beslissing.
Oud 01-11-2010, 10:21
Volk
Volk is offline
Dat ding blijft toch heel je leven op je lichaam zitten. Wat maakt het nou uit of hij er uiteindelijk 80 jaar of 75 jaar op zit? Ik denk dat het enige verschil is dat als hij er 75 jaar op zit je een paar jaar langer de tijd hebt gehad om erover na te denken en je dus minder gauw spijt krijgt. Wat je op je 15-jarige leeftijd zeker weet lijkt op je 25ste meestal ronduit absurd. Dus wachten is geen slecht idee.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten