Oud 07-01-2011, 12:54
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
http://www.nu.nl/binnenland/2417480/...tinkebell.html

Ik dacht dat Tinkebell wel eens hier op het forum zat. Wat vinden jullie nou hier van? Vinden jullie het terecht of juist onzin?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2011, 22:58
Uice
Uice is offline
Aan de ene kant terecht, aan de andere kant wijst het weer op die hypocrisie waar die ze aan wil kaarten. Je mag muizen een langzame, pijnlijke dood laten sterven door gifkorrels te strooien, maar hamsters, praktisch dezelfde beesten, mag je niet vier uur in een bal stoppen.

Overigens vind ik haar vooral een pretentieuze doos, hoewel ik dit best aardig vind:

Maar ze zou eens iemand moeten inhuren met wat meer visueel inzicht.
Oud 08-01-2011, 09:15
Verwijderd
Er was er toch ook een die vingerpoppetjes van muizen maakte? Is dat dezelfde misschien?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2011, 09:51
Vice
Vice is offline
Laten ze eerst maar eens uitzoeken of er daadwerkelijk sprake is van mishandeling.
Oud 08-01-2011, 10:35
Verwijderd
Ik weet niet wat ik er van moet vinden, behalve dat ik mijzelf afvraag hoe goed je creatieve brein is om zelf een kunstwerk zelf te maken als je wat hamsters koopt en in een bol stopt.

Ik heb meer respect voor iemand die een olieverfschilderij maakt en daar heel veel tijd en moeite in steekt en probeert zn grenzen te verleggen dan iemand die wat hamsters koopt en ze in een bal stopt, dat kan iedereen.

Laatst gewijzigd op 08-01-2011 om 13:02.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2011, 11:32
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik weet niet zo goed wat ik van haar werk moet vinden. Ik vind haarzelf een nogal naieve, domme muts die niet echt goed bij d'r hoofd is. Als ik haar op tv zie heb ik vooral zin om haar te slaan.
Wat haar werk betreft vind ik het wel een duidelijke boodschap overbrengen ("hypocriet dat jullie dit afkeuren terwijl jullie wel bont dragen en vlees eten en daar niet bij stil staan, maar je wel druk maken om mijn werk"), maar ik vind het ook stompzinnig werk, zo decadent en pretentieus. Al met al is zij ook geen haar beter dan, ik noem maar wat, de bio-industrie. Zij doodt en gebruikt dieren om te laten zien dat doden verkeerd en mishandeling is, maar zoiets kun je ook op een fatsoenlijkere manier overbrengen. Dieren doden voor kunst vind ik bovendien nog lozer dan het doden van dieren voor voedsel, want bij dat laatste heb je tenminste nog een lekker bord eten.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2011, 11:37
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Je mag muizen een langzame, pijnlijke dood laten sterven door gifkorrels te strooien, maar hamsters, praktisch dezelfde beesten, mag je niet vier uur in een bal stoppen.
Wilde muizen zijn vooral een plaag in je voorraadkast en mag je daarom bestrijden. Dus de vergelijking gaat niet echt op.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2011, 12:06
Uice
Uice is offline
Citaat:
Wilde muizen zijn vooral een plaag in je voorraadkast en mag je daarom bestrijden. Dus de vergelijking gaat niet echt op.
Bestrijden is iets anders dan martelen.
Oud 08-01-2011, 12:24
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Bestrijden is iets anders dan martelen.
Gifkorrels zijn een marteling? Heb je een bron?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2011, 12:45
Uice
Uice is offline
Citaat:
Gifkorrels zijn een marteling? Heb je een bron?
http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnie...f_is_wreed.xml
Oud 08-01-2011, 14:36
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Er was er toch ook een die vingerpoppetjes van muizen maakte? Is dat dezelfde misschien?
Nathalia Edenmont, zelfde principe. Hypocrisie van deze samenleving fijntjes blootleggen.

Ik vond haar uitspraak op het nieuws wel leuk: '5 Euro per hamster boete, dat impliceert dat je alles met je hamster mag doen tegen betaling van 5 euro.'
Met citaat reageren
Oud 08-01-2011, 14:51
Uice
Uice is offline
Citaat:
Nathalia Edenmont, zelfde principe. Hypocrisie van deze samenleving fijntjes blootleggen.
Fijntjes?
Oud 08-01-2011, 19:31
Vice
Vice is offline
Citaat:
Er is ook een muisvriendelijke alternatief, namelijk zo'n val waar ze wel in kunnen, maar er niet meer uit. Heb je ook geen last van dooie muizen.
Oud 09-01-2011, 11:23
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Fijntjes?
Je wat ? Je bedoeld dat het werk niet zó genuanceerd is?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2011, 15:17
Noedelhap
Noedelhap is offline
Link werkt niet.

Citaat:
Er is ook een muisvriendelijke alternatief, namelijk zo'n val waar ze wel in kunnen, maar er niet meer uit. Heb je ook geen last van dooie muizen.
Ja, die hebben mijn ouders een keer geplaatst in hun kast. De volgende ochtend zat er idd een muis in, maar het deurtje was zo snel dichtgeklapt dat zijn staart er nog tussen zat . Toen was die staart knalblauw aangelopen en er zat een knik van 90' in
Met citaat reageren
Oud 09-01-2011, 15:37
Uice
Uice is offline
Citaat:
Je wat ? Je bedoeld dat het werk niet zó genuanceerd is?
Bepaald niet.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten