Advertentie | |
|
![]() |
|
[Para] Ik denk dat mensen die 'm niet kunnen zien gewoon iets langer moeten wachten, want hij is vrij groot, dus het kan even duren voor 'ie geladen is. Zeker als je relatief langzaam internet hebt.
Ik ga zelf overigens stemmen als ik weer toegang heb tot een niet-draadloos toetsenbord, want deze valt om de haverklap uit en is dus niet echt geschikt voor allerhande uiteenzettingen. [/Para]
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() -- Ik vind het jammer dat ik van veel werken al meteen kan zien wie ze gemaakt heeft. Maakt het voor mij toch moeilijker om te stemmen. Werk 4 - 10 punten Ik zag pas na een paar keer kijken dat het zwart/bruine aan de bovenkant rook was, ik dacht eerst dat het getekend was vanuit een grot gezien. Wat raar zou zijn, aangezien grotten niet echt bij steden horen. Deze krijgt 10 punten omdat ik er het langs naar kan kijken. Bij de anderen denk ik na een minuut wel dat ik het gezien heb, maar deze blijft voor mij om de één of andere manier toch boeien. Al is het inderdaad een beetje 'simpel' getekend. Werk 2 - 7 punten Ik heb vaag het gevoel dat ik dit concept al een paar keer eerder gezien heb, ergens. Verder is het natuurlijk knap getekend en is ook grappig om naar te kijken. Dar er ook een zichtbaar verhaal in zit maakt het ook mooi. Werk 4 punten Het verhaal is erg leuk en het is geestig getekend. Dat die ufo-achtige paal aan het begin ook aan het eind terugkomt vind ik mooi.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Werk 4 - 10 punten
wow, gelukkig is hij opnieuw geuploadetetededt, anders had ik hem gemist. m.i. meest rakende uitwerking van het thema en doordachte eenvoud. Werk 7 - 7 punten ondanks de eventuele birds-referentie spreekt het me wel aan. helemaal mijn stijl en ik zou zoiets zo aan de muur kunnen hangen ![]() Werk 3 - 4 punten al is het maar voor de teksten op de muren etc. originele uitwerking van het thema. zoals eerder gezegd vind ik bij werk 1 het thema te letterlijk genomen en te simpel uitgewerkt. werk 2 is mooi gedaan, maar ik voel het verband met het thema niet. werk 5... ik snap het niet en het doet me niets. werk 6 heb ik volgens mij weleens ergens op een muur gespoten zien staan. mooi werk, maar ook hier zie ik het thema niet echt terug ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
werk 1: te dicht bij het onderwerp wat mij betreft, dan heb je stedelijke en monsters wel heel erg letterlijk opgepakt.
werk 2:erg grappig gedaan, het is mij idd niet helemaal duidelijk wat nou de stedelijke kant eraan is maar ik vind m wel super ![]() werk 3: goed bedacht, erg origineel verhaal, een simpele tekenstijl maar dat past wel bij het verhaal werk 4:ik zie er een soort van bouwplaats in, en dat vind ik wel goed gevonden want ik heb een hekel aan al die nieuwe ''geniale''bouwprojecten in de steden die voor herrie zorgen(noord-zuid lijn etc) werk 5:grappig gedaan maar iets teveel aan de simpele kant. werk 6: heb ik eigenlijk niet veel meer over te zeggen dan mijn voorgangers hebben gedaan, al vind ik dat die clown wel graffiti kan zijn en in dat geval is het spotten met graffiti, wat ik bij stedelijke monsters wel toepasselijk vind, maar het reuzenrad had veel beter gekund. werk 7:goed concept, jammer dat de schilderstijl zo wazig is Plaatsen: 1. werk 2(10 punten) 2. werk 5 3. werk 3 |
![]() |
|
Verwijderd
|
Werk 2 - 10 punten
Gratis drinken als een lokkertje! ![]() Ook lijkt het haast wel of de snackmachine z'n oortjes naar beneden heeft hangen en lekker relaxed zijn slachtoffer aan het verteren is, wellicht is hij aan het genieten van de na-smaak. Enige om aan te merken: Zoals Uice al zei, die schaduw in het laatste plaatje is impossible. Werk 3 - 7 punten teksten als "kom toch binnen" en "neuken met een wijf, dat doe je met deo op je lijf" forceren me om deze strip sowieso te lezen. Verhaal is flink duidelijk, de man is die lelijke hoeren en reclame zat en komt vervolgens in een geweldig stuk natuur terecht. En dan komt het mooiste, de cycles begint opnieuw! Personelijk vind ik dat erg mooi maar wat nog mooier is is dat de nieuwe stad zo klein is, uit de man komt en dat zet me aan het denken. Natuurlijk zou de man een hutje bouwen in zijn mooie natuur maar uiteindelijk zal men toch weer steden maken, ook al zouden ze een nieuwe kans krijgen om het wat beter en zuiniger aan te pakken. Aldus, zo zie ik dit verhaal. Normaal gesproken stoor ik me aan strips die constant een frontaal beeld geven, hier niet... hmmzzz... *frons* De uitwerking is slordig maar ik zie dat door de vingers, er zitten goede gezichtuitdrukkingen tussen en de facepalm kan ik zekers waarderen. Werk 4 5 punten Nice! Ben zelf niet zo van het ultra strakke nette computer gebeuren maar dit is zeer goed gedaan. Goede associaties en goede keuze in kleurgebruik. Duidelijk beeld en ja, het is maar dat werk 2 (en 3, oei!) me personelijk wat meer aanspreekt anders was het wel even knokken geweest. Werk 6, jammer van de clown maar verder goed werk geleverd ![]() |
![]() |
|
Ik vind het allemaal niet zo origineel eigenlijk
![]() Werk 1: Mooi kleurgebruik, fijne stijl, echter had ik dit beeld als eerste in mijn hoofd toen ik las wat het thema was en ik vind het daarom niet zo origineel. Werk 2: Leuk idee, ik vind vooral de perspectieven voor elk plaatje erg goed gekozen. Leuke stijl ook. Ergens vind ik het wel jammer dat het idee niet in 1 plaatje is gevat en dat de strip eerder nodig lijkt dan bewust gekozen. Werk 3: Leuke ontwikkeling in het verhaal, alleen jammer dat het beeld niet verder is uitgewerkt. Het lijkt meer een schets dan een werk. Wel grappig gedaan. Werk 4: Erg mooi gedaan. Het thema van uitlaatgassen is niet erg origineel, maar de uitwerking des te meer. Werk 5: Grappig, zal wel wat thematiek in zitten. Had misschien wat meer mee gekund om het tot uiting te laten komen. Werk 6: Hele fijne compositie, prettig kleurgebruik, deze zou ik graag in mijn kamer hangen om nog eens naar te kijken. Ik zie alleen het monsterlijke niet zo. Werk 7: Ik heb het gevoel deze al eerder gezien te hebben... Plaats 1: Werk 4. Erg mooi getekend, goed uitgewerkt. Plaats 2: Werk 6. Vanwege de compositie, die spreekt mij erg aan. Plaats 3: Werk 2. Leuk getekend, grappig idee. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, waarom zo snel? Er zijn pas vijf dagen voorbij. Ik ging er eigenlijk vanuit dat we net als de vorige keer gewoon minstens een week zouden krijgen. Ik ben nu voor 't eerst weer thuis sinds dit topic geopend werd en vandaag heb ik eigenlijk geen tijd meer om te stemmen, dus ik vind het maar onhandig.
Maar goed, even snel een beknopt stemlijstje opstellen dan maar. |
![]() |
|
Verwijderd
|
1) Werk 4. Op hoog niveau uitgevoerd, mooie simplificatie van complexe vormen, strak gedaan, tof kleurgebruik. Het is een uitstekende uitvoering van wat Uice zo mooi omschrijft als een klassiek concept. Kortom, niks op aan te merken.
2) Werk 3. Jammer van het schetsachtige en jammer dat de tweede pagina minder is uitgewerkt dan de eerste, maar het is een goed verhaal en ik moest erom lachen, dat is ook wat waard. In de eerste pagina zitten wat weloverwogen keuzes wat betreft kleur en contrast, dat vind ik ook goed. Hier en daar ook wat treffende houdingen en gezichtsuitdrukkingen. Ja, prrrima. 7 punten. 3) Werk 7. Tegen een Hitchcockreferentie kan ik geen nee zeggen. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
1: niet zo origineel, maar wel mooi uitgewerkt, goede textuur van de aarde
2: originele interpretatie van de opdracht, fijne details 3: leuk voor in een tijdschrift ofzo, maar hm, hm. Ik hou gewoon meer van dingen met kleur. 4: zou zo als poster of t-shirt kunnen worden uitgegeven, simpel maar niets te weinig 5: euh, grappig idee, maar beetje simpel 6: kleurig, leuke jaren '80 stijl, wel minder professionele uitstraling maar dat past er wel bij 7: mooi schilderij, maar de raampjes mochten wat strakker van mij en ik zie er geen monster in Mijn top 3: 10 punten: nummer 4 7 punten: nummer 2 4 punten: nummer 6 |
![]() |
|
Verwijderd
|
1. Het ziet er mooi uit, maar het idee had wel iets creatiever gekund. Nu is in principe de opdracht letterlijk uitgebeeld, maar er had meer ingezeten.
2. Erg mooi uitgevoerd, het verhaal is heel erg duidelijk uitgebeeld, en ook de benadering van de opdracht vind ik erg creatief. ![]() 3. Grappig om de stad op die manier uit te beelden. Ook de ontknoping en de boodschap vind ik goed gevonden. Een leuke eigen stijl van tekenen. 4. Originele invalshoek. Hoe langer ik er naar kijk hoe interessanter het wordt. Er gaat wel degelijk iets duisters vanuit, en de compositie vind ik erg geslaagd, evenals de verschillende kleurtinten. 5.Ziet eruit als maximaal 5 minuten werk, en er is ook niks zelf getekend of geschilderd. Een onvoldoende! 6. Iets te rommelig en slordig naar mijn smaak. Wel een kudo erbij voor het jaren '80 uiterlijk dat het heeft gekregen door de kleuren. 7. Ook weer originele invalshoek. Zorgt voor een interessant plaatje. Maar toch net iets te simpel ten opzichte van de rest. Lastig, er zitten een paar goede bij. 10 punten: werk 2 7 punten: werk 4 4 punten: werk 3 |
![]() |
|
10 punten: werk 7 - de kleuren en sfeer spreken me het meeste aan, dit zou ik aan de muur hangen
7 punten: werk 2 - leuk dat er een verhaaltje inzit + tekenstijl en kleuren die ik interessant vind 4 punten: werk 3 - combinatie humor/ achterliggende boodschap en met slechts enkele krachige lijnen zoveel over kunnen brengen |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|