Oud 11-01-2011, 11:44
Breakdown
Breakdown is offline
Ben benieuwd wie dit ook heeft?

De ziekte van Osgood-Schlatter is een ziekte waarbij er pijn optreedt op de plaats van de aanhechting van de kniepees aan het scheenbeen. Hierbij ontstaat er een gevoelige bobbel op het scheenbeen net onder de knie.

Ik loop hier al mee sinds ik 17 jaar ben...
het komt het meest voor tussen de leeftijden 10 - 16 en ik ben gewoon nu 20 en ik heb het nog steeds.
Heb fysiotherapie gehad hiervoor dat zou ervoor zorgen dat ik er sneller vanaf zou zijn, maar helaas nog steeds niet.

Mensen die dit ook hebben of hebben gehad die er ook zolang last van hebben gehad?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 07:27
meknow
meknow is offline
Heb het ook (gehad)..
Het is wel raar want die bobbel heb ik al zo lang ik me herinner en was ook altijd al gevoelig als ik ergens tegen aan stootte met me knie, alleen op me 16 kreeg ik er pas last van. Ik was toen bezig met afvallen en liep 4x in de week hard ong 30 minuten en toen op een dag zakte ik zowat door me knie.
Naar de huisarts enzo gegaan, foto's laten maken in het ziekenhuis en daar kwam toen uit dat ik osgood schlatter had. Ik mocht een half jaar niet sporten.. Dit heb ik ook zo gedaan en hierna was die erge pijn wel weer over. Ik ben nu een half jaar 17 en heb er weinig last meer van hoewel die bobbel er wel nog steeds zit en nog steeds gevoelig is. Door de fysio werd me verteld dat als ik ooit weer last zou krijgen ervan ik gewoon weer rust moest nemen en het vanzelf weer over zou gaan..
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 08:00
Breakdown
Breakdown is offline
Die bobbel zal je altijd houden is mij verteld.
En ik heb hetzelfde. Ik kan me ook niet herrineren wanneer die bobbel er is gekomen, want volgens men gevoel zit hij er ook al zolang ik me kan herrineren en had snel pijn als ik hem ergens tegenaan stootte.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 18:22
meknow
meknow is offline
Precies, vind die bobbel op zich niet zo erg, mensen vragen alleen vaak als ik zit met een korte broek aan waardoor je hem zo goed ziet uitsteken: ''wat is je knie raar!'' maja, moet ik maar mee leven
Met citaat reageren
Oud 13-01-2011, 07:34
Breakdown
Breakdown is offline
Ik heb dat dus ook dat mensen me steeds doorvragen over die knobbel...
Laatst had ik helemaal een mooie vraag...

IS JE KNIE OOIT GEBROKEN GEWEEST OMDAT JE DAAR EEN KNOBBEL HEBT?!

Echt wtf xD

Wel irritant om steeds maar weer te zeggen van ja ik heb de ziekte van Osgood Schlatter en daardoor heb ik die knobbel en blablabla
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten