Oud 06-04-2011, 09:24
On efil
On efil is offline
Hey mensen, ik heb een aantal vragen.

Afgelopen Zaterdag heeft een vriendin van mij een halve pil genomen met deze medicatie,

Diamox (Acetazolamide)= Voor vermindering van het hersenvocht. ( Dat is de reden dat ze ze krijgt)
Acenocoumarol = Bloedverdunners.

Ikzelf ken de risico's grotendeels, en ze vertelde het pas nadat ze het genomen had.
Ik zie mezelf als een soort grote broer voor haar, en probeer haar dus altijd te helpen en in bescherming te nemen. (alhoewel het natuurlijk altijd eigen keus blijft)

Maar 2 the point.

Hebben jullie enige ervaring met (na)effecten, van Xtc met deze medicatie.
Ik heb al het een en het ander gelezen over een week stoppen met bloedverdunners, maar dat kan dus niet door haar trombose.

Over diamox kan ik niet echt veel nuttigs vinden, maar zometeen maar eens even op de stof googlen die erin zit.

Het zou fijn zijn als jullie informatie konden delen

Laatst gewijzigd op 06-04-2011 om 14:39.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2011, 10:10
Verwijderd
Als niemand hier toevallig ervaring heeft met deze combinatie kun je voor dit soort specifieke vragen het beste naar de huisarts gaan! Ik denk dat die het beste advies kan geven over drugs icm. medicatie, omdat hij (hopelijk) ook de werking van de medicatie precies kent.
Je huisarts is er ook om jou/jullie advies te geven en te helpen, hij zal geen donderpreek geven over dat het zo slecht is en dat je dat echt nooit had moeten doen en bla.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2011, 14:36
On efil
On efil is offline
Ik weet de huisarts te vinden, maar ze heeft liever niet dat ik het aan hem vraag omdat hij haar kent.

Maar bedankt voor je reactie
Met citaat reageren
Oud 06-04-2011, 14:48
Verwijderd
Voorspelbare reactie, maar je huisarts is er om jou te helpen met medische problemen en niet om haar er persoonlijk op aan te spreken. Daarnaast heeft je huisarts een geheimhoudingsplicht en inderdaad, dan kan het alsnog lastig zijn als je elkaar ook in persoonlijke omgeving tegenkomt, awkward enzo, maar ik denk dat je huisarts er best goed toe in staat is om dan zijn arts-petje af te zetten en zijn bekende-petje op.

In andere woorden: je hoeft er bij een huisarts niet bang voor te zijn dat hij je op andere momenten anders aan zal kijken omdat je een keertje met een issue bij hem langs bent geweest.

Voor de zekerheid zou ik je vriendin toch aanraden om bij de huisarts langs te gaan, omdat dat de meest betrouwbare oplossing is. Ik snap dat ze dat moeilijk en wellicht awkward kan vinden, maar wijs haar op het grotere geheel. Haar gezondheid lijkt me belangrijker dan het feit dat haar huisarts weet dat ze drugs gebruikt (nadruk op weten; verder zal hij daar echt niets mee doen en zich niets van aantrekken!).

Maargoed, ik ben zelf nogal wat makkelijker in dit soort (persoonlijke) dingen.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2011, 16:13
HTID
HTID is offline
Als ik in deze situatie zat zou ik ook wel even naar de huisarts gaan. Anders ga je jezelf op zitten fokken omdat je denkt dat er misschien iets aan de hand is. De huisarts mag aan niemand iets vertellen anders verliest hij zijn baan, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Oud 06-04-2011, 16:30
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Over het algemeen merk ik van dokters en artsen dat ze graag advies geven en het ook begrijpen. Of in ieder geval de omstandigheden begrijpen. Het zal me dus verbazen als die huisarts dan dus heel anders tegen haar zal gaan doen als hij het weet.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2011, 20:11
On efil
On efil is offline
Kwestie van het karakter van een persoon, bedankt voor alle reacties.

Ik probeer haar zeker aan te sporen om toch naar de huisarts te gaan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten