Oud 15-08-2011, 14:57
xPreciiousz
xPreciiousz is offline
hoi,
ik ben een meisje van 15, ben 1m75 en weeg 52 kilo. Ik zou graag willen bijkomen maar het lukt niet. Ik eet vrij veel: 3 maaltijden per dag, genoeg groente en fruit en veel snoep en chips als tussendoortje. Ik sport amper dus daarvan kan het ook niet komen. Iemand tips ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2011, 15:08
Verwijderd
Wat eet je met je maaltijden? Misschien valt dat nog wat meer uit te bereiden.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 15:20
xPreciiousz
xPreciiousz is offline
Citaat:
Wat eet je met je maaltijden? Misschien valt dat nog wat meer uit te bereiden.
meestal gewoon standaart: stuk vlees, groente en aardappelen of rijst.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 15:22
Verwijderd
Ik neem aan dat je ook wel brood eet. Misschien kan je daar wat vetter/ongezonder beleg op doen; ipv kipfilet chocoladepasta bijvoorbeeld. Of 's ochtends yoghurt met muesli nemen, daar zitten volgens mij ook wat meer caloriën in vergeleken met brood. En na je avondeten kan je nog een toetje nemen.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 15:36
xPreciiousz
xPreciiousz is offline
's Ochtends eet ik altijd muesli met chocolade erin, 's middags 3 of 4 boterhammen met meestal zoet beleg en na m'n avondeten neem ik ook altijd een toetje. Dus daar kan het ook niet echt aan liggen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 15:53
dennis018
dennis018 is offline
miss als je wat duidelijker bent (bijv van een dag opschrijft) wat je eet kunnen we je beter advies geven
en wat eet je savonds. eet je ook jus en sauzen enzo bij je eten? (dus niet elke dag droge aardappels ofzo)
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 16:00
xPreciiousz
xPreciiousz is offline
ja maar nu in de vakantie verschilt het omdat ik meestal alleen thuis ben en dan eet ik veel kant en klare maaltijden zoals lasagne of pizza. En ja ik doe meestal boter op m'n aardappels en ik eet bij zowat alles ketchup.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 16:53
Verwijderd
Volgens mij eet je al best wel veel dan. Ben je wel eens naar een diëtiste geweest? Misschien kan een diëtiste je helpen met gezond bijkomen.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 17:10
xPreciiousz
xPreciiousz is offline
nee dat niet, maar mijn moeder moet er niks van hebben omdat ze denkt dat de kilo's vanzelf wel zullen komen als ik ouder wordt, dusja...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 18:15
Verwijderd
Volgens het voedingscentrum is je BMI 15, en dat is dus te licht. Ik weet niet in hoeverre dat kwaad kan, maar misschien is het toch wel nuttig om langs de huisarts te gaan voor goed advies. Vooral omdat je volgens mij al veel geprobeerd hebt.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 18:18
Verwijderd
Misschien heeft je moeder ook gelijk. Een vriend van mij eet 10 boterhammen per dag, eet redelijk wat snoep en eet ook aardig wat bij zijn avond eten. Ook doet die geen sport. Toch blijft hij mager. Dus ik denk dat je vanzelf wel zwaarder wordt, als je ouder bent. En als je echt wilt aankomen, denk ik dat je naar een diëtiste moet.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 18:47
xPreciiousz
xPreciiousz is offline
Citaat:
Volgens het voedingscentrum is je BMI 15, en dat is dus te licht. Ik weet niet in hoeverre dat kwaad kan, maar misschien is het toch wel nuttig om langs de huisarts te gaan voor goed advies. Vooral omdat je volgens mij al veel geprobeerd hebt.
ow dat wist ik niet, ik dacht dat mijn gewicht normaal was. dankjewel !
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 22:12
sicilion
sicilion is offline
Je zit wel laag qua BMI, maar je bent ook nog maar 15, dus niet geheel ongewoon. Hier Ligt er ook een beetje aan of je al ongesteld bent geworden,heupen/borsten aan het krijgen bent, want dan kom je meestal wat lager uit.

Wat je in ieder geval gemakkelijk kunt doen is veel van je vocht binnenkrijgen via zuivel; goede bouwstenen en makkelijke calorieen. Dus glas melk bij het eten, desnoods andere melkdrankjes als je niet van melk houdt, of yoghurt/toetjes dat soort dingen i.p.v. (light)frisdrank,water of thee. Verder kun je overwegen roomboter op je brood te smeren ipv van margarine. Gewoon dat soort kleine aanpassingen (die je ook weer makkelijk kunt veranderen), zodat je niet opeens extreem veel gaat eten.

Hopelijk kun je hier wat mee!
Oud 16-08-2011, 15:14
xPreciiousz
xPreciiousz is offline
dankjewel voor de tips !
Met citaat reageren
Oud 17-08-2011, 17:43
Verwijderd
Je bent nog maar 15, eet voldoende dus ik denk dat die kilo's wel komen met de jaren
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten