Oud 22-08-2011, 10:46
Mimuna
Mimuna is offline
Het zit dus zo.

Ik ben 1m75 groot, en begin dit schooljaar (September) schommelde mijn gewicht rond de 58-59 kilo. Toen viel ik af op onverklaarbare wijze (ik ben wel wat gezonder gaan eten?) en schommelde het rond de 55 à 56 kilo. Gisteren was ik ziek en viel hierdoor nog 1 kilo af, ik weeg dus nu 54 kilo, maar gisteren at ik wel net als alle andere dagen...
Nu is mijn vraag: Moet ik me om dit gewichtsverlies zorgen maken?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2011, 11:10
Definite
Definite is offline
Als je gezonder bent gaan eten en bewust bent gaan letten op minder vet, dan zou ik me geen zorgen maken, tenzij je steeds verder richting de 50 daalt, want dan moet je echt naar de dokter. Ook als je niet snel herstelt van het ziek zijn ook even langs de dokter misschien is er een verband tussen het gewichtsverlies en het ziek zijn.
Oud 22-08-2011, 11:35
Verwijderd
Afvallen als je ziek bent is niet zo gek, het is geen kilo vet die je in één dag verloor. Het gaat vooral om vocht. Zorg dus vooral dat je genoeg drinkt en eet vandaag, om dat ziek zijn goed aanpakt.

Het structurele gewichtsverlies komt neer op een kilo of vier, iets wat ook kan voortkomen door een iets ander leven, je hormonen, alles bij elkaar. Ik zou me nu dus zeker geen zorgen maken. Je bent 16 waardoor je nog een redelijk kinderlijke bouw kunt hebben en met jouw lengte en leeftijd is dit gewicht niet zo heel laag en de termijn waarop je enkele kilo's bent verloren niet schrikbarend kort.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2011, 16:50
Balance
Balance is offline
Het verschil tussen de ene dag en de andere dag, kan sowieso wel eens rond de 1kg liggen.
Ook het verschil tussen 's ochtends en 's avonds. Dat zit hem allemaal meer in je vochthuishouding, dan in je vetgehalte. Dus nee, niks om je zorgen over te maken. Zeker niet als je dan ook nog ziek bent en je voedinginname en/of je toiletgang vermoedelijk ook nog verstoord is.
Oud 23-08-2011, 13:26
Mimuna
Mimuna is offline
Ok , bedankt alledrie
Ik maak me al geen zorgen meer, want verder voel ik me weer kiplekker
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten