Oud 28-08-2011, 18:40
Jitsuwabakada
Jitsuwabakada is offline
Goedendag beste mensen!

Ik heb een beetje een probleem...

Ik ben dit jaar blijven zitten in Havo 4, omdat ik het laatste halve jaar bijna geen enkele les in geweest ben, ondanks dat ik wel op school was, en geen repetities heb gemaakt. Dit komt omdat ik nogal heel veel last heb van fobische klachten. Naar school gaan opzich is geen probleem, maar ik kom echt de klassen zelf niet in. Wanneer ik het wel probeer word ik misselijk en raak ik in paniek, en moet ik echt de klas uit.

Maargoed, zo heb ik dus de afgelopen 2 jaar gestunteld en ben naar verschillende hulpverleners geweest. Dat heeft weinig tot geen effect gehad. Op school ook nog veel gesprekken gehad met schooldokters en weet ik veel wat voor andere mensen...
Bijna alle docenten wisten ervan, en ik zat dagelijks bij de afdelingsleider, maar die kon blijkbaar ook niet veel doen... We hebben heel veel gesprekken gehad, ook met m'n ouders erbij, maar er werd niet veel gedaan...
Nu beginnen mijn lessen weer over 3 dagen, maar ik zie het echt echt niet meer zitten, het lukt gewoon niet meer op deze manier.

Maar! Ik wil wel heel graag nog mijn havo halen, en er geen 10 jaar over doen... Bij de eerdere gesprekken hebben we het er al even over gehad dat het LOI eventueel een optie zou zijn..

Dus mijn vraag is, zou het mogelijk zijn om als vervanging van school, havo te volgen op het LOI?
Ik weet dat je dan 18 jaar moet zijn, ik ben 17, en dat ik nog leerplichtig ben en op school zou moeten zitten, maar zouden hier uitzonderingen in gemaakt kunnen worden met toestemming van de leerplichtsambtenaar?

Want zo lukt het gewoon niet..

Weet iemand wat ik het beste kan doen, of weet iemand wat hier meer over?

Laatst gewijzigd op 28-08-2011 om 20:46.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2011, 09:44
Verwijderd
Misschien is het een idee om eens een afspraak bij de leerplichtambtenaar te maken en daar te gaan praten? Zij denken misschien met je mee en dan kan je zo komen tot een oplossing. Je bent inderdaad nog leerplichtig, dus ik ben bang dat je toch gewoon naar school zou moeten gaan.

Kan er binnen de school niet wat voor je geregeld worden trouwens? Dat je bijvoorbeeld wél bij de lessen aanwezig bent, als er geen toets is, maar dat je je toetsen ergens anders dan in de klas mag maken?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 10:34
Jitsuwabakada
Jitsuwabakada is offline
Bedankt voor je reactie

Maar nee, de school kan niets doen, we hebben het er al zooo veel over gehad.... Ze hadden een hoop beloofd, maar kwamen NIETS na... Zelfs het maken van toetsen op een rustige plek mocht niet. Als ik dat wel mocht had ik het jaar waarschijnlijk nog gered.
Het probleem is dat de normale lessen dus nu ook absoluut niet lukken...

Maar nu vraag ik me dus af, er moet iets gedaan worden, andere hulpverlining werkt niet... dwingen ze me nu een jaar naar school te gaan en niets te doen, tot ik 18 ben en ik eindelijk een Loi kan gaan volgen? Zou ik wel zonde vinden dat er dan weer zomaar een jaar verloren gaat...

Maar het is inderdaad wel een goed idee om eens contact op de nemen met een leerplichtsambtenaar, en te kijken wat die er van vind.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 11:55
Verwijderd
Geen idee maar ik heb wel van iemand gehoord die nu naar 5havo gaat, dat als je 4havo hebt afgerond naar het mbo kunt. Dan krijg je een certificaat dat je 4havo hebt gehaald.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 12:09
Verwijderd
Citaat:
Geen idee maar ik heb wel van iemand gehoord die nu naar 5havo gaat, dat als je 4havo hebt afgerond naar het mbo kunt. Dan krijg je een certificaat dat je 4havo hebt gehaald.
Maar dan heb je waarschijnlijk weer hetzelfde probleem omdat je daar ook vast toetsen moet gaan maken.

Wie zou dat regelen op school? Heb je wel eens met de zorgcoordinator/afdelingsleider gepraat? En waarom is het niet mogelijk om je toetsen op een andere plek te kunnen maken? Misschien scheelt het ook als je ouders op school gaan praten en alles uitleggen.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 12:16
Jitsuwabakada
Jitsuwabakada is offline
Citaat:
Brenda97 schreef: Geen idee maar ik heb wel van iemand gehoord die nu naar 5havo gaat, dat als je 4havo hebt afgerond naar het mbo kunt. Dan krijg je een certificaat dat je 4havo hebt gehaald.
Ja, ik weet dat het kan, dacht dat dat zelfs al met een overgangsbewijs naar 3 havo kon.. Hier hebben we het ook al over gehad, maar dan zou ik eigenlijk weer tegen het zelfde probleem aanlopen daar, aangezien ik dan toch weer met die klassen zit....

Laatst gewijzigd op 29-08-2011 om 12:22.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 12:21
Jitsuwabakada
Jitsuwabakada is offline
Citaat:
Maar dan heb je waarschijnlijk weer hetzelfde probleem omdat je daar ook vast toetsen moet gaan maken.

Wie zou dat regelen op school? Heb je wel eens met de zorgcoordinator/afdelingsleider gepraat? En waarom is het niet mogelijk om je toetsen op een andere plek te kunnen maken? Misschien scheelt het ook als je ouders op school gaan praten en alles uitleggen.
Ja, dan loop ik weer tegen de klassen aan...
En zoals ik al eeder zei zat ik letterlijk elke dag bij de afdelingsleider
M'n ouders zijn al vaker naar school geweest om het er met z'n allen over te hebben, zelfs met een therapeut er bij... Toen heeft de school vanalles beloofd enzo, maar daar is dus weinig tot niets van gekomen. BIjvoorbeeld ook, wanneer ik er om vroeg om repetities die ik had gemist in te halen, lieten ze me zitten en kreeg ik ze niet.

Dus ik ben bang dat school zelf niet bereid is veel te doen, het begon er de laatste tijd ook steeds meer op te lijken dat ze me juist weg willen hebben. Wat ik ook wel snap xD
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 19:56
Tink*
Tink* is offline
Dus klassen zijn vooral je probleem? Want dat heb je overal, ook al doe je vavo. Is het niet mogelijk om samen met je ouders dit bij de leerplichtambtenaar of ergens anders aan te kaarten zodat de school zijn beloften nakomt? Heb je voor je fobische klachten een verklaring van hulpverleners? Misschien dat je daar al wat verder mee komt, dat ze je wat serieuzer nemen.
Oud 29-08-2011, 20:25
Jitsuwabakada
Jitsuwabakada is offline
Ja vooral klassen. Daarom zie ik nu als enige optie eigenlijk het volgen van de havo aan het loi, of een andere thuisstudie.. Een officiele verklaring heb ik niet, maar wanneer de hulpverleners zelf naar school komen om met de afdelingsleider te praten denk ik toch wel dat ze me serieus nemen... hoop ik...
Maar, ik denk dat de school nu niet veel meer kan doen, omdat ik nu de echt klas totaal niet meer in kan komen.
Met repetities was er nog wel een beetje iets te regelen ( wel heel moeizaam ), maar daar heb ik niet veel meer aan als ik niet eens meer binnenkom, want dat zal toch moeten als ik het hier wil halen.

heheh...Ik wil gewoon mijn Havo halen, waarom doen ze er eigenlijk zo moeilijk over

Maar anders wel een goed idee om eens te kijken of ik inderdaad nog aan een echte verklaring kan komen

En anders hoop ik dat de leerplichtsambtenaar er voor kan zorgen dat ik daar niet nog meer tijd verspil...:/
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 00:49
Verwijderd
Voor mensen die een thuisstudie volgen worden soms wel uitzonderingen gemaakt door de leerplichtambtenaar, dus het is sowieso de moeite waard om daar eens mee te gaan praten.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 08:20
xxceline
xxceline is offline
En staatsexamens?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 09:19
Jitsuwabakada
Jitsuwabakada is offline
-..

Laatst gewijzigd op 30-08-2011 om 10:18.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 09:20
Jitsuwabakada
Jitsuwabakada is offline
Citaat:
Voor mensen die een thuisstudie volgen worden soms wel uitzonderingen gemaakt door de leerplichtambtenaar, dus het is sowieso de moeite waard om daar eens mee te gaan praten.
Ga ik zo snel mogelijk doen dan Moet je daar gewoon een afspraak mee maken?

Citaat:
En staatsexamens?
Ja, dat is ook een beetje lastig.... Maar het is het beste als ik gewoon maar alvast begin i.p.v. meer tijd te verspillen... toch?
Daar verzinnen we dan wel weer wat op hoop ik..

Laatst gewijzigd op 30-08-2011 om 10:00.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten