Oud 06-12-2011, 12:29
Verwijderd
Paranoide en ik hadden het volgende idee:

We spelen een spel. Een fantastisch spel. Het spel heet: wie is de beste burgervrouw? De regels zijn simpel, maar kunnen later uitgebreid worden. We beginnen klein.

De regels:
Elke dag een half uur opruimen/schoonmaken en er dan zoveel mogelijk over opscheppen.

Dit doen we twee weken. Daarna gaan we of hier mee door of we breiden uit.
Uitbreidingsmogelijkheden zijn:
- Het aloude 'maandag wasdag, dinsdag strijkdag, woensdag kuisdag' etc.
- Elke avond aardappels, groenten, vlees en jus
- Op tijd naar bed, op tijd op
- Etc.

Maar we beginnen dus klein! Half uur schoonmaken/opruimen per dag!

Wie doen mee:
Paranoide
.sann
Martino
Gnork
Pippeloen
SacredRose
Uice
Luud
Aidan
Maaike.
Fizzle

Kennelijk zijn er meer spelregels nodig:

Wel huishouden: schoonmaken, stoffen, opruimen, wassen, afwassen, dingen weggooien, dingen organiseren, bed opmaken, strijken etc.
Geen huishouden: Boodschappen doen, koken

Laatst gewijzigd op 06-12-2011 om 22:57.
Advertentie
Oud 06-12-2011, 12:31
Martiño
Martiño is offline
Oud 06-12-2011, 12:36
Verwijderd
Tevens een topic voor alle huishoudelijke tips & trucs!
Oud 06-12-2011, 12:39
SacredRose
SacredRose is offline
het zou eigenlijk niet eens zo'n gek idee zijn om hier aan mee te doen als ik me eigen eraan kan houden
dan wordt mijn ground zero mischien eens een keer goed opgeruimd
Oud 06-12-2011, 12:40
Uice
Uice is offline
Oh hiep hiep, ik doe ook mee. Ik zal boenen als een wijf, vandaag.
Oud 06-12-2011, 12:41
Verwijderd
Q Waarom drogen mensen af? Is dat puur om het STREEPVRIJ te krijgen? Als je de zwik op het aanrecht laat afdruipen (huhu afdruipen) wordt het toch gewoon vanzelf droog?

A
Citaat:
Glazen en bestek krijgt bij mij strepen en rondjes als ik het niet afdroog. Pannen ook, maar dat boeit me niet zo. En als je hard water hebt, zoals hier, kun je ook nog wel eens een beetje kalkafzetting krijgen.
Citaat:
omdat niet elk aanrecht groot genoeg is om er zowel een drogende vaat op te hebben staan als er op te kunnen koken. en niet iedereen krijgt het tijd-technisch voor elkaar om het zo te plannen dat dit niet voorkomt
Citaat:
Je moet ook de afwas doen tijdens/na het koken/eten. Dan hoef je niet eerst af te wassen voordat je uberhaupt kunt koken.
Oud 06-12-2011, 12:41
SacredRose
SacredRose is offline
is het eigenlijk nog de bedoeling hier elke dag je bezigheden op te geven ofzo
Oud 06-12-2011, 12:42
Verwijderd
Citaat:
is het eigenlijk nog de bedoeling hier elke dag je bezigheden op te geven ofzo
Ja! En ik verzin nog een prijs voor de beste schoonmaker. 20 december is de eerste prijsuitreiking. Een dag niet schoonmaken levert uiteraard strafpunten op. Een dag het niet melden uiteraard ook.
Oud 06-12-2011, 12:44
Rationeel
Rationeel is offline
en stuur een pm met daarin je verrichtingen naar de spelleider, anders telt het niet mee voor de score!
Verwijderd
Citaat:
en stuur een pm met daarin je verrichtingen naar de spelleider, anders telt het niet mee voor de score!
Ja flikker op Dat mag gewoon hier in het topic.
SacredRose
SacredRose is offline
dan ga ik zodra ik thuis ben meteen beginnen
Oud 06-12-2011, 12:45
Rationeel
Rationeel is offline
ow

wel een lorelei naamzoek trouwens. nu hoop ik heel hard dat het elke dag lekker opgeruimd is als ik thuiskom
Oud 06-12-2011, 12:46
Rationeel
Rationeel is offline
ow en sann, als je het nodig hebt om bonuspunten te halen op een dag, kun je gewoon bij ons een halfuurtje komen kuisen: +1 !
Oud 06-12-2011, 12:46
Verwijderd
Zo, ik ga beginnen!
Oud 06-12-2011, 12:47
Uice
Uice is offline
Ik heb vandaag al twee (2) dozen naar zolder getild! Mijn kamer ziet er een stuk netter uit.
Uice
Uice is offline
Eigenlijk heb ik het nog niet gedaan, maar ik heb het me wel voorgenomen.
Verwijderd
Ik doe mee, zodra ik weer in mijn huis ben

jezus, ik heb nu al zin om voor en na foto's te maken van de keuken
Oud 06-12-2011, 12:49
Martha Stewart
Martha Stewart is offline
Citaat:
Oud 06-12-2011, 12:49
Uice
Uice is offline
Gelukt!
Oud 06-12-2011, 12:55
Martiño
Martiño is offline
Ik ga de afwas doen!
Oud 06-12-2011, 13:19
Verwijderd
Beste idee evaaaahhh

Nou jongens en meisjes! Wat mij vandaag overkomen is! Ik heb was opgevouwen, nieuwe was opgehangen en een nieuwe was in de wasmachine gegooid! Daarna heb ik de vaat in de vaatwasser gezet en deze aangezet! Vervolgens heb ik, zoals het een ijverig huisvrouw betaamt, mijn bed opgemaakt, goed strak natuurlijk! Daarna heb ik de losslingerende papieren op mijn bureau en vensterbank op een nette stapel gelegd, een doekje over mijn bureau en salontafel gehaald en even snel gestofzuigd. En toen was de tijd alweer op!
Oud 06-12-2011, 13:20
Verwijderd
Nu ziet mijn kamer er redelijk netjes uit, goeie basis om uit verder te werken Ik verheug me met name op het op alfabetische volgorde zetten van dvd's, cd's en boeken
Oud 06-12-2011, 13:21
Verwijderd
Oud 06-12-2011, 13:21
Martiño
Martiño is offline
HA, met de afwas doen en de keuken opruimen kwam ik al op 25 minuten! En ik moet nog het afval en het glas wegbrengen en ik moet misschien zelfs nog boodschappen doen. En stofzuigen, want ik krijg bezoek.
Oud 06-12-2011, 13:22
Verwijderd
Aidan/Kat laat via msn weten dat ze ook meedoet!

Ze heeft een kwartier de keuken schoongemaakt en een kwartier opgeruimd! Morgen is haar ban voorbij dus dan post ze zelf haar bevindingen!
Advertentie
Oud 06-12-2011, 13:22
Verwijderd
Oh ik vind boodschappen doen geen huishouden trouwens
Oud 06-12-2011, 13:23
Verwijderd
Verder natuurlijk bravo Martino! Je eerste stappen richting het Burgervrouwschap zijn gezet! En ook bravo voor jou Uice! En voor iedereen die zich aangemeld heeft en zich nog aan gaat melden natuurlijk Modelburgers worden jullie!
Oud 06-12-2011, 13:27
Noedelhap
Noedelhap is offline
Sorry, ik doe niet mee met spelletjes waarbij ik bij voorbaat al geen kans heb om te winnen.
Oud 06-12-2011, 13:29
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Oh ik vind boodschappen doen geen huishouden trouwens
Reden te meer voor een spelleider en een duidelijk reglement

Citaat:
Verder natuurlijk bravo Martino! Je eerste stappen richting het Burgervrouwschap zijn gezet! En ook bravo voor jou Uice! En voor iedereen die zich aangemeld heeft en zich nog aan gaat melden natuurlijk Modelburgers worden jullie!
Oud 06-12-2011, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Reden te meer voor een spelleider en een duidelijk reglement

Oke oke ik pas de openingspost wel aan
Oud 06-12-2011, 13:34
Martiño
Martiño is offline
Het was een grapje, maar wel zo duidelijk nu!
Oud 06-12-2011, 13:37
Verwijderd
zoooo mensen ik ben goed bezig. Zoals ik al eerder postte had ik dus al de afwasmachine uitgeruimd en weer ingeruimd. Dat heb ik herhaald met nieuwe afwas. Ik heb ook 2 kastjes uitgesopt (uiteraard met dasty dus het kostte niet veel moeite) en heringericht. Ook zooi weggegooid waardoor ik nu een plank over heb!
Oud 06-12-2011, 13:42
Maaike.
Maaike. is offline
Oh wat Mooi!
Ik ben dan wel geen kantinekut, maar het lijkt me verstandig hieraan mee te doen. Hoppa!
Oud 06-12-2011, 13:43
Verwijderd
Citaat:
Oh wat Mooi!
Ik ben dan wel geen kantinekut, maar het lijkt me verstandig hieraan mee te doen. Hoppa!
die kantinekutten gaan je leven beter maken Maaike.! Maar supergoed dat je mee doet <3
Oud 06-12-2011, 13:43
Verwijderd
Citaat:
zoooo mensen ik ben goed bezig. Zoals ik al eerder postte had ik dus al de afwasmachine uitgeruimd en weer ingeruimd. Dat heb ik herhaald met nieuwe afwas. Ik heb ook 2 kastjes uitgesopt (uiteraard met dasty dus het kostte niet veel moeite) en heringericht. Ook zooi weggegooid waardoor ik nu een plank over heb!
Dasty is inderdaad a-ma-zing <3 Ik wil het iedereen nog even aanraden!
Oud 06-12-2011, 13:56
Maaike.
Maaike. is offline
Citaat:
die kantinekutten gaan je leven beter maken Maaike.! Maar supergoed dat je mee doet <3
Ik bedoel het niet stom hoor, het allitereert zo lekker!

Ik ga zometeen maar eens fijn beginnen met het kledingnest schone/vuile was op mijn bed uit elkaar halen, en vervolgens al naar gelang de properheid van het kledingstuk het opvouwen voor in de kast, of in de wasmand gooien
Oud 06-12-2011, 13:57
Noedelhap
Noedelhap is offline
Dasty, waar kan ik dat kopen?
Oud 06-12-2011, 13:57
Maaike.
Maaike. is offline
Oud 06-12-2011, 13:58
Verwijderd
Citaat:
Dasty, waar kan ik dat kopen?
bij de wibra.
Oud 06-12-2011, 14:25
Verwijderd
Ja verdorie waarom telt bakken niet mee als huishoudelijk! Ik voel me altijd heel erg burgerlijk als bij ons jongens op de bank tv kijken en ik sta te bakken in de keuken.

Maar ik brei wel. Telt dat ook?
Oud 06-12-2011, 14:27
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja verdorie waarom telt bakken niet mee als huishoudelijk! Ik voel me altijd heel erg burgerlijk als bij ons jongens op de bank tv kijken en ik sta te bakken in de keuken.

Omdat koken óf als hobby geldt óf als noodzakelijk (je moet immers eten).

En breien is ook een hobby of nutteloos tijdverdrijf (tenzij je zelf je theedoeken haakt).
Oud 06-12-2011, 14:28
Verwijderd
Citaat:

Je bent duidelijk al verder dan wij qua burgervrouwschap! Je mag deze ronde niet meedoen, misschien komt dit er later bij en dan mag het natuurlijk wel!

De aankomende twee weken (en misschien langer) gaat het puur om opruim en schoonmaakwerkzaamheden!
Oud 06-12-2011, 14:28
Verwijderd
Nou, ik heb vandaag dus afgewassen, heel veel. En ook een was opgevouwen. Ook een grote, dampende berg kattenkots opgeruimd, me dunkt dat dat meetelt.

Helaas krijgt het spel weer wat meer uitdaging voor mij de komende tijd, aangezien de vaatwasser weer werkt
Oud 06-12-2011, 14:30
Verwijderd
Ja verdorie

Maar goed. Veel opruimen is er niet bij in mijn kamer. Die is veel te klein om dat langdurig vol te houden, al hoewel er wel veel dingen zijn die ik zou kunnen doen, namelijk kasten opruimen enzo. Maar alsnog is dat niet erg veel.
Oud 06-12-2011, 14:52
Verwijderd
Ik heb laatst mn hele huis schoongemaakt. 6 uur bezig geweest!
Oud 06-12-2011, 14:59
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ze doet niet erg haar best, allemaal ongedierte in huis.
Oud 06-12-2011, 15:06
Verwijderd
Beste tip ever is van mijn lieve, al lang overleden, oma: NOOIT MET LEGE HANDEN NAAR DE KEUKEN!

En natuurlijk tijdens het koken zoveel mogelijk meteen opruimen, afwassen, afdrogen, weggooien und so weiter. Wanneer je met een schone, nette keuken begint is-ie, wanneer je dit beheerst, uiteindelijk net zo schoon en opgeruimd wanneer de pannen op het vuur staan
Oud 06-12-2011, 15:07
Verwijderd
Stomme tip want ik heb heel vaak geen dingen om naar de keuken mee te nemen. Ik kan de poef wel in de vaatwasser zetten maar dat lijkt me ook niet echt een daverend succes.
Oud 06-12-2011, 15:15
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Beste tip ever is van mijn lieve, al lang overleden, oma: NOOIT MET LEGE HANDEN NAAR DE KEUKEN!

En natuurlijk tijdens het koken zoveel mogelijk meteen opruimen, afwassen, afdrogen, weggooien und so weiter. Wanneer je met een schone, nette keuken begint is-ie, wanneer je dit beheerst, uiteindelijk net zo schoon en opgeruimd wanneer de pannen op het vuur staan
Ik leef/woon/slaap/etc. in mijn keuken. Moet ik dan constant met iets in de handen gaan rondlopen?
Oud 06-12-2011, 15:16
Martiño
Martiño is offline
Zo:

+ Afwas gedaan, keuken opgeruimd (+/- 25 min)
+ Naar de groentenboer geweest (+/- 1 min)
+ Naar de toko geweest (+/- 5 min)
+ Afval en glas weggebracht (+/- 5 min)

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten