Oud 17-01-2012, 19:57
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Ik post weer eens een nieuwe topic (altijd kwaaltjes)
waar ik de laatste tijd last van heb (toch de laatste weken) is een opgezwollen gevoel in de keel.. het doet niet pijn, verder heb ik geen last,
alleen een gevoel van 'blokkage' of 'opgezwollen' gevoel achteraan de keel.
iets drinken helpt niet egt, tegelijkertijd zit m'n neus ook al weken half toe...
ik denk niet dat ik een verkoudheid heb ofzo, ik moet niet niezen,hoesten,neussnuiten,neussprayen... de ene dag heb ik er meer last van dan de ander... ben naar de dokter geweest, maar het moest 'raprap' gaan, ik werd behoorlijk gefrustreerd want had veel vragen over verschillende dingen. toen ik vertelde over dat opgezwollen gevoel in de keel, zei hij gewoon :
dat komt door het weer.
ik vroeg me dan af of dat komt door het binnen- en buitengaan van warme naar koude lucht en omgekeerd? waarom heb ik er dan ook last van als ik heel de dag binnen zit?het opgezwollen gevoel voelt erger wanneer ik langs m'n neus adem.
ik weet eigenlijk niet of de dokter gelijk heeft.. hij heeft amper de moeite gedaan in m'n keel te kijken of er echt wel iets opgezwollen zat...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2012, 21:07
Balance
Balance is offline
Is het niet gewoon vastzittend slijm?
Oud 17-01-2012, 21:28
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
ik heb het gevoel als ik slik dat het voor een half minuutje weg is.. en als ik slik heb ik ook het gevoel dat er slijm weggaat.. maar m'n neus zit half toe en daar heb ik geen last van snotvalling ofzo..tis niet datk echt plots moet hoesten of rochelen van het slijm ofzo...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2012, 21:28
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
en het komt gewoon terug, het gevoel, na het slikken
Met citaat reageren
Oud 18-01-2012, 18:35
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Heb vandaag 1 sinutab genomen, heeft niet geholpen... morgen neem ik er 2. als dat niet helpt ga ik best eens naar de dokter?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2012, 11:25
Verwijderd
Als de dokter zei dat het snel over zou moeten gaan, en het gaat niet snel over, is dat inderdaad een goede reden om eens terug te gaan.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2012, 16:57
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
hmm.. heb vandaag een kennis horen praten over sinus-verstopping. ik vroeg me wat ze dan voelde/voorhad,
en ze voelde exact hetzelfde als mij.. blijkbaar moeten je sinussen dan uitgespoten worden ... :/
blijkbaar zijn m'n sinussen verstopt,
Met citaat reageren
Oud 20-01-2012, 13:03
Verwijderd
Nee niet blijkaar, die conclusie trek je zelf. Het zou ook gewoon slijm etc. kunnen zijn.

Wat Sarah zegt: Als de dokter vond dat het weg zou moeten trekken en dat doet het niet, dan ga je weer naar de dokter.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2012, 09:53
Vinck
Vinck is offline
Globus nervosus, zoek het eens op
Met citaat reageren
Oud 22-01-2012, 11:59
Sihem
Sihem is offline
Als je sinussen verstopt zijn heb je volgens mij ltijd het gevoel alsof je een voorhoofdholte ontsteking heb en moet je vaak verkouden zijn. Dat gevoel wat jij beschrijft heb ik ook gehad. Het was even iets erger als ik buiten in de kou was geweest, maar bleef constant aanhouden, na een tijdje ging ik een soort van stikken in het slijm en had het gevoel alsof ik geen lucht had. Het was een kleine ontsteking aan me luchtwegen (had al astma medicijnen toen) het ging na een tijd 2maanden ofz vanzelf weg. Wel werd aangeraden om op je ademhaling te letten, want ik ging erdoor hyperventileren
Met citaat reageren
Oud 22-01-2012, 12:59
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
kben ook al even in paniek geschoten, kweetniet, ik gebruik nu een neusspray en m'n neus is nu wel vrij en dan gaat het ook even beter met m'n keel, geen idee m'n voorhoofd doet soms echt pijn zoals gisterenavond.. kga eens tijd vrijmaken voor naar m'n dokter te gaan...
globus nervosus, das toch door de stress dat je een gevoel van 'brok in de keel hebt' daar heb ik ook al aan gedacht maar dat verklaart m'n neus niet.. en waarom de spray wel wat werkt. en soms moet ik hoesten en komt er iets los, endat doet dan verschrikkelijk pijn. maar echt verkouden ben ik niet.. ai ai , dacht ik eens van niet ziek te zijn in de winter
Met citaat reageren
Oud 22-01-2012, 13:01
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
als ik op m'n ademhaling let heb ik het gevoel dat het erger wordt, maar dat ligt denk ik aan mezelf omdat ik dan denk dat ik niet genoeg lucht krijg, en daardoor op m'n ademhaling let.. haha
Met citaat reageren
Oud 22-01-2012, 13:13
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Citaat:
Als je sinussen verstopt zijn heb je volgens mij ltijd het gevoel alsof je een voorhoofdholte ontsteking heb en moet je vaak verkouden zijn. Dat gevoel wat jij beschrijft heb ik ook gehad. Het was even iets erger als ik buiten in de kou was geweest, maar bleef constant aanhouden, na een tijdje ging ik een soort van stikken in het slijm en had het gevoel alsof ik geen lucht had. Het was een kleine ontsteking aan me luchtwegen (had al astma medicijnen toen) het ging na een tijd 2maanden ofz vanzelf weg. Wel werd aangeraden om op je ademhaling te letten, want ik ging erdoor hyperventileren
sorry voor m'n spam, heb al twee reacties er onder gezet, maar een ontsteking aan de luchtwegen zorgt toch voor je slijmvliezen die opzwellen en meer slijm produceren? maar hoe komt het dat ik niet moet hoesten of m'n neus moet snuiten? of zit dat gewoon allemaal vast? als ik uit mezelf probeer te hoesten voel ik vanonder in m'n keel iets kleins 'loskomen' (slijm ofzo) en dat doet wel wat pijn :/ en door die zwelling lijkt het alsof je ademhaling bemoeilijkt wordt en krijg je dat benauwd gevoel? heb gelezen dat , als je het niet behandeld, kan doorgaan naar je longen en een longontsteking kunt krijgen in het ergste geval (maar ja zo kun je blijven doorgaan ) ik neem niets van medicijnen van astma ofzo... ben ook aan niets allergisch in m'n directe omgeving..
Met citaat reageren
Oud 22-01-2012, 18:30
Sihem
Sihem is offline
Nee, ik hoeste ook niet, maar als ik dan 1x wel moest hoesten kwam er wel slijm mee. Aan dat slijm kan je dan zien of je geen longontsteking hebt. Groen is gewoon ontstoken, bruin en rood zijn geen goede kleuren en wijzen op longontsteking. Ze gaven me geen verklaring hoe het kwam ofz, het was er gewoon en het zou nou een tijdje wel weggaan, en ze hadden gelijk. En doordat je het gevoel heb dat er een zwelling zit ga je hyperventileren en in paniek raken. Je kan zelfs het gevoel hebben dat je dood gaat, alleen maar doordat je zonder het te merken verkeert gaat ademhalen, want hyperventilatie is niet zo als de meeste mensen denken dat het is, moet je even google.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2012, 19:43
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Citaat:
Nee, ik hoeste ook niet, maar als ik dan 1x wel moest hoesten kwam er wel slijm mee. Aan dat slijm kan je dan zien of je geen longontsteking hebt. Groen is gewoon ontstoken, bruin en rood zijn geen goede kleuren en wijzen op longontsteking. Ze gaven me geen verklaring hoe het kwam ofz, het was er gewoon en het zou nou een tijdje wel weggaan, en ze hadden gelijk. En doordat je het gevoel heb dat er een zwelling zit ga je hyperventileren en in paniek raken. Je kan zelfs het gevoel hebben dat je dood gaat, alleen maar doordat je zonder het te merken verkeert gaat ademhalen, want hyperventilatie is niet zo als de meeste mensen denken dat het is, moet je even google.
tgog theeft geen kleur volgens mij geen idee, tis ni dat het 'meekomt' als ik hoest, heb zo het gevoel vanonder in m'n keel dat ier iets 'mini' loskomt maar er komt nooit iets mee. ja natuurlijk als je er op begint te letten raak je in paniek ! ik had wel een huilbui(raar om te zeggen, maar had iet wat ik anders niets had) en er kwam bijna gewoon water uit m'n neus... veel 'vloeibaarder'.. echt raar om dat hier uit te leggen haha tis echt wel irriterend soms.. misschien een simpel pilletje en het is opgelost.. kdacht eerst dat het vanzelf ging weggaan ook maar loop er nu tog al een maand mee rond.. en de laatste twee weken is het erger..
Met citaat reageren
Oud 22-01-2012, 19:57
Verwijderd
Ik heb dit wel vaker in de winter, het is volgens mij gewoon een verkoudheid. Ik maak me er niet echt druk om het gaat vanzelf weer over.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2012, 21:45
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
ik hoop het, tis behoorlijk ambetant vind het raar om het een verkoudheid te noemen... verkoudheid denk ik aan hoeste,neus snuiten,.. hebdat allemaal niet.
ben best wel een persoond ie snel in paniek geraakt als ik iets heb dat ik nog nooit gehad heb...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2012, 21:31
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Inderdaad het is een ontsteking aan m'n luchtwegen.. :-) alles boven de 'vertakkingen' is ontstoken zei m'n dokter ie zei dat ik echt niet langer mocht wachten van naar hem te gaan. heb neusdruppels gekregen( thankgod! de eerste keer in drie weken dat ik door m'n neus kan ademen zonder te weinig lucht te krijgen!) en morgen krijg ik pilletjes voor de ontsteking en al het vastzittend slijm!
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten