Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb sowieso een hekel aan talen!! (ben een bèta)
Zit op't VWO, met duits. Duits is echt een drama... een taal zou je makkelijk moeten kunnen gebruiken(zonder er bij na te denken). Dus waarom die naamvallen?!? Ook die hoofdletters bij ieder zelfst. nmw zijn onhandig. er zijn wel eens mensen die zeggen dat de engelse taal veel uitzonderingen kent, maar dat valt best wel mee als je het met het NL vergelijkt. Deze merk je niet, omdat ze er met de pap lepel zijn ingegoten. Ik hoop dat er ooit weer besloten wordt om over te gaan op 1 taal. zoals dat, volgens de bijbel, vroeger zou zijn 'geweest'. |
![]() |
|
False. Ik spreek het redelijk vloeiend en vind het erg makkelijk. Ik heb dit jaar nog maar één keer voor Engels geleerd en sta nog steeds een 8. De onregelmatige werkwoorden en grammatica is soms wat moeilijk, maar als ik weet het nu in de meeste gevallen uit mijn hoofd en kan het gewoon op gevoel doen.
![]()
|
false!!
Als je mij dezelfde vraag een jaar geleden had gesteld dan had ik zeer waarschijnlijk 'True' gezegd. Hoewel ik altijd erg gemotiveerd ben geweest voor mijn school vond ik Engels altijd een verschrikkelijk vak. Op mijn VMBO school heb ik Engels gehaald door keihard mijn woordjes te leren, dan haalde ik meestal wel een 10! Door al die goede cijfers kon ik een onvoldoende halen voor mijn eindexamen Engels. Want ik was weliswaar goed in het leren van woordjes, maar voor de rest begreep ik echt helemaal niks van Engels. Gevolg..... ik haalde voor mijn eindexamen een 4 Maar door al mijn andere goede cijfers kon ik dit uiteindelijk compenseren naar een 6. Ook in mijn VMBO tijd stak ik al erg veel tijd in Engels, vooral woordjes leren was voor mij iedere dag van de week een terugkomend onderdeel. Er ging geen weekend voorbij zonder Engels. Daarnaast keek ik ook af en toe naar de BBC. Maar omdat mijn Engels toch wat de wensen over liet kon ik de BBC eigenlijk niet goed volgen. MBO Na mijn VMBO tijd hoopte ik eigenlijk van Engels af te zijn. Maar niks was minder waar. Ook voor mijn MBO opleiding Assistant Accountant moet ik voor Engels slagen. Maar ik moest dit wel op een andere manier gaan doen dan op mijn VMBO. Want op het VMBO werd ik vooral afgerekend op het resultaat van mijn woordjes. Op het MBO word je afgerekend op de verschillende onderdelen: 'Lezen, Luisteren, Gesprekken, Spreken en Schrijven'. Van deze 5 onderdelen moet je er 3 halen (dat is tenminste bij mij op school zo.) In de 1e van het MBO heb ik met veel pijn en moeite het onderdeel gesprekken met een voldoende afgerond, daarnaast heb ik ook bijles genomen dat de school voor mij heeft betaald!. Ik heb hier toen wel zo'n beetje mijn complete kerstvakantie voor opgeofferd want gemiddeld was ik toen 5 uur per dag met Engels bezig. Na de kerstvakantie mocht ik dan eindelijk mijn examen doen. Helaas overleed toen de vader van mijn docent Engels. Waardoor de toets niet door ging, logisch natuurlijk. Maar op school werd er gezegd: 'Ja, we doen het examen wel ergens na de zomervakantie'. Toen ik dat hoorde....... Ik had er zo had voor gewerkt en nou zou het pas na de zomervakantie plaats vinden. Het kon mij echt niks schelen maar ik moest en zal mijn examen Engels halen nog voor de zomervakantie. Tijdens mijn stage periode kwam mijn docent Engels weer terug op school. Ik heb toen alsnog via mijn mentor en mijn docent Engels geregeld dat ik tijdens mijn stage periode het examen Engels het onderdeel 'Gesprekken' alsnog mocht doen. En het aller belangrijkste, ik heb dat examen toen met een 'voldoende' afgerond. Jaar 2 Het 1e jaar Engels had ik overleefd. Maar ik moest eigenlijk 'te veel' tijd in Engels steken om een voldoende te halen. Om te zorgen dat Engels in het 2e jaar wat makkelijker zal gaan besloot ik in mijn zomervakantie een cursus Engels te gaan volgen in Groot Brittannië in Ramsgate op de Churchill House School. Ik moest dus inderdaad 5 dagen naar school van ongeveer 8.30 uur - 15.00 uur. Maar het was echt een geweldige ervaring. Na school ging ik bijvoorbeeld met klasgenoten naar het strand of ik ging naar het dorp naar de McDonald's. Daarnaast kwam ik ook bij een erg gezellig gastgezin terecht. En het leukste van alles..... Ik kon mij verstaanbaar maken, ik heb met eigen ogen kunnen zien waarom het zo belangrijk is om een taal als Engels te spreken En Ik haal betere cijfers voor Engels, de 2 weken Engeland zijn voorbij gevlogen en het voelde eigenlijk als vakantie en ik vind het tegenwoordig leuk om met Engels bezig te zijn. Ik kijk graag naar de BBC. Kortom Een jaar gelezen had ik 'true' gezegd maar nu zeg ik met heel veel plezier 'false' Have a nice day! Joep |
![]() |
|
False!
Ik vind van niet. Engels is naar mijn idee een best wel makkelijke en leuke taal. Het heeft niet zo veel gedoe met naamvallen en geslacht als het Duits en het Frans. Als je Engels films en programma's kijkt en ook boekek in het Engels leest helpt dat je Engels al heel wat (ik begon ook Engels te leren door tv-programma's enzo). Als je dan in het lesboek een beetje die grammatica bestudeert, is Engels best easy! But that's my opinion... |
![]() |
|
Verwijderd
|
False, however I'm not sure about my choice. De rest schrijf ik ook weer in het Nederlands, voordat ik ergens de fout in ga.
Ik ben een ramp, op dit moment, in de tijden. Present simpe, present continuous, present perfect, oké. Maar waarom nou weer een present passive simple? Ik ben helemaal in de war, dat ik zelfs nu dus de standaard tijden af en toe verkeerd gebruik. Ik moet het echt weer vanaf het begin af aan gaan leren ![]() Maargoed, verder is Engels goed te doen ![]() |
![]() |
|
False. Ik zie wel dat veel mensen er moeite mee hebben, maar het opgroeien met Engelstalige cartoon network heeft geholpen, ook lessen Engels zonder boeken maar met artikelen van BBC/the Guardian hebben geholpen. Door deze dingen zijn Engels en Nederlands voor mij in zeker opzicht hetzelfde; ik kan de regeltjes niet benoemen, maar ik weet wel wanneer iets fout is.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|