Oud 03-03-2012, 21:38
ZazaZebra
ZazaZebra is offline
Hallo iedereen,

Ik zit in 5vwo en over twee weken gaat onze klas op schoolreis naar Italië. We zitten dan in totaal zo'n 24 uur in de bus en we slapen tijdens het rijden ook in de bus. Ik kan bijna nooit zo slapen in een bus omdat ik altijd snel afgeleid ben door geluiden. Ik verveel me ook best snel. Ik ben eigenlijk bang dat de reis niet zo leuk gaat worden voor mij.

Ik had het idee om oordopjes mee te nemen en een boek en een tijdschrift om me te vermaken achterin de bus. Heeft er iemand misschien tips voor me? Wat zou ik evt. kunnen meenemen (een fleecedeken?) om rustig te kunnen slapen in de bus?

Groetjes,

Zaza
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2012, 09:24
Verwijderd
Ten eerste zou je natuurlijk een deken en een kussen mee kunnen nemen. Als je een kussen hebt (gewoon zo'n klein kussentje) kan je al een stuk relaxter zitten/liggen om een beetje tot rust te komen. Desnoods leg je je kussen tegen degene naast je aan zodat je daar tegenaan kan hangen. Dat is hoe wij het twee jaar terug deden eigenlijk. Over vier weken gaan wij met school ook naar Italië en ik gok dat het dan precies hetzelfde gaat.

Verder kan je natuurlijk gewoon dingen meenemen om jezelf te vermaken. Films, cd's, puzzelboeken, boeken, tijdschriften, spelletjes, en ga zo nog maar even door. Uiteindelijk valt zo'n reis echt wel mee, want iedereen vermaakt elkaar wel en wordt op een gegeven moment moe omdat het een lange reis is. Toen wij lang in de bus moesten zitten gingen we gewoon films kijken, lezen, spelletjes doen, en praten om elkaar een beetje te vermaken.

En ohja, neem genoeg eten en drinken mee! Dat is wel heel belangrijk, want 24 uur zonder eten en drinken is niet echt een pretje. Ik neem aan dat jullie ook wel tussen stoppen maken, maar het is wel fijn om wat te eten en drinken in de bus te hebben. En meestal is het zo dat het vooraan in de bus rustiger is dan achteraan in de bus, dus als je wil slapen of rust wil hebben kan je het beste voorin de bus gaan zitten.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2012, 09:31
Verwijderd
Mijn tip is om je niet zo druk te maken met hardnekkige ideeen over wat jij wel en niet kan, en gewoon in te stappen met het idee van 'ik zie wel hoe het gaat'. Je zit nu heel erg jezelf beperkingen op te leggen en het heel speciaal te vinden dat zo'n reis 'voor jou niet zo leuk gaat worden', maar dan heb ik nieuws voor je: niemand zit graag 24 uur in de bus. Je kunt best een nachtje met wat minder slaap, de volgende dag ben je lekker met z'n allen moe. Een boek of tijdschrift mee nemen is prima voor de rustige momenten, maar waarschijnlijk zijn jullie zo druk aan het kletsen dat je het boek niet eens uit krijgt. Er zullen ook vast we films worden opgezet, dus je zou een dvd mee kunnen nemen, als je er nog een hebt liggen die voor iedereen wel leuk is (actiecomedy ofzo). Focus je wat meer op wat er wél leuk kan gaan zijn. En denk aan het einddoel, want he, je gaat mooi wel naar Italië!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2012, 17:41
sabienbouw
sabienbouw is offline
Ik moest naar Frankrijk 16 uur in de bus zitten, ik dacht dat het een ramp ging worden, maar het viel heel erg mee het was juist heel erg gezellig maar ik had maar 3 of 4 uurtjes geslapen.. ik merkte er helemaal niks van! gewoon dingen meenemen waarmee je je kan vermaken, op een gegeven moment is iedereen wel stil en dan ben je waarschijnlijk zo moe dat je wel ff in slaap valt.. ik denk dat het goed komt!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2012, 18:39
.Daan
.Daan is offline
Paar flessen wijn en wat paracetamol dan moet je die 24 uur wel doorkomen
Met citaat reageren
Oud 20-03-2012, 20:06
HandDoek
HandDoek is offline
Citaat:
Paar flessen wijn en wat paracetamol dan moet je die 24 uur wel doorkomen
Als je dood wil aankomen wel ja. Heb je ooit van je moeder gehoord dat je nooit paracetamol en alcohol met elkaar moet nemen? Slimpie.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2012, 06:31
Verwijderd
Mag dat dan niet?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2012, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Als je dood wil aankomen wel ja. Heb je ooit van je moeder gehoord dat je nooit paracetamol en alcohol met elkaar moet nemen? Slimpie.
Tenzij je de 2 gaat mixen in belachelijk grote hoeveelheden hoef je echt niet te schromen van een paracetamolletje of twee na het drinken van flink wat alcohol.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2012, 17:01
Rainbowsheep
Rainbowsheep is offline
De busreis is meestal nog het leukste van zo'n schooluitstap, buiten het vrij rondlopen dan.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2012, 19:41
.Daan
.Daan is offline
Citaat:
Heb je nooit geleerd dat je NA het drinken pas hoofdpijn krijgt
Met citaat reageren
Oud 24-03-2012, 12:34
Rivka
Rivka is offline
Naast een kussentje (koop anders zo'n opblaasbaar vliegtuigkussentje voor in je nek) en een dekentje zijn oordopjes ook wel een erg goed idee. En als je écht bang bent om ontregeld te raken kan je ook een keer melatonine nemen, daar heb je geen recept voor nodig (overleg wel even bij de apotheek).

Verder: ga lekker met je vriendin(nen) zitten, neem een goede handbagagetas met wat boeken en tijdschriften (als je die uit hebt kan je die misschien ook omruilen met vriendinnen), je iPod, wat reinigingsdoekjes (24 uur in een bus maakt je nogal plakkerig) enz.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten