Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Zo'n 21+ examen, wat DiceGFX al zegt, wordt vaak aangeboden, maar niet voor alle opleidingen. Dat moet je dus even controleren bij de opleiding die jij wil gaan doen. Als je wil beginnen met studeren zul je wel moeten wachten tot september, hbo heeft vaak (maar volgens mij ook niet altijd) 2 instroommomenten, september en februari. Februari ben je nu toch echt te laat voor. Maar ook dat is inderdaad opleidingsafhankelijk.
Je hebt niet de kans dat je niet wordt aangenomen omdat je een 21+ test hebt gedaan in plaats van havo, zolang er voor jouw opleiding verder geen eisen gesteld worden. Als je bijvoorbeeld geneeskunde had willen gaan doen, dan was je in een bepaalde lotingsgroep terecht gekomen, omdat je die 21+ test hebt gemaakt in plaats van vwo te hebben gedaan. Wederom; dat hangt van de studie af die je wil gaan doen, als die verder geen toelatingseisen heeft dan is er denk ik niet een kans dat je niet wordt toegelaten. Wat betreft de openstaande studieschuld: Volgens mij maakt dat niets uit. Er zijn genoeg mensen die beginnen met hun opleiding maar dan weer stoppen, en daardoor een studieschuld creëren, maar die kunnen het jaar daarna ook weer gewoon stufi aanvragen en beginnen. Voor de zekerheid kun je altijd even contact opnemen met DUO zelf om het na te vragen, maar volgens mij moet het geen probleem zijn. Welke opleiding je wil gaan doen: Het is voor ons natuurlijk lastig in te schatten wat je nu precies leuk vindt. Je zegt dat je niet in Nederland wil blijven. Hebben talen en dergelijke je interesse? Dan zou je een beetje die richting op kunnen kijken. Hou je niet zo van talen, dan zou je ook aan dingen als Internationale betrekkingen kunnen denken. Scholieren.com heeft in ieder geval zelf een studiekeuzetest gemaakt, die zou je eens kunnen invullen. Verder, als je een idee hebt over waar je wilt studeren, of enigzins een richting hebt, kun je altijd met de betreffende hogeschool contact opnemen om te vragen of zij nog ideeën hebben. Ga ook vooral langs bij open dagen om eens te kijken of het echt wat voor je is ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
kan je terug naar school als je gestopt bent cederic93 | 3 | 06-05-2012 00:43 | |
Algemene schoolzaken |
Serieus Probleem Wil Terug Naar School MitchBoy | 5 | 13-04-2010 19:17 | |
Studeren |
terug naar school frits89 | 2 | 04-06-2009 23:04 | |
Studeren |
terug naar school schorpioentje19 | 2 | 14-10-2008 19:46 | |
Studeren |
Terug naar school? douche-eendje | 13 | 13-09-2008 10:34 | |
Psychologie |
Terug naar school gaan.. Quiana | 12 | 18-10-2002 15:44 |