Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Dus ik haal liever voor economie rond de 5 ofzo, dan zit ik sowieso meer safe dan met een 3,8. :a |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik weet eigenlijk helemaal niet zo goed wat ik er van moet verwachten. Wij zijn nu pas sinds drie weken echt aan het oefenen met oude eindexamenopgaven, en die lijken bij enkele vakken helemaal niet op wat wij in onze SE's kregen!
Aan de ene kant lijken de CE's veel makkelijker omdat je voor de simpelste dingen al punten krijgt, maar sommige dingen lijken wij in de verste verte niet behandeld te hebben! Dat idee heb ik vooral bij scheikunde en economie, ik let echt wel op in de lessen maar van sommige dingen die bekend worden verondersteld heb ik nog nooit gehoord... Ik weet ook niet hoe ik moet leren eigenlijk, hoe je zoiets voorbereidt... ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Wiskunde B wordt voor mij mijn moeilijkste CE denk ik. Voor alle schoolexamens tussen de 5,5 en 6,0 gehaald (af en toe door een herkansing) en met een 5,5 voor mijn CE zou ik blij genoeg zijn. Wel ga ik volgende week nog 2 dagen examenhulp doen, dus wie weet gaat dat nog helpen.
Bij scheikunde had ik ook eerst een heel negatief beeld, maar net als Uomi denk ik dat ik ook daar toch wel veel punten nog kan sprokkelen om gewoon een voldoende te halen. Citaat:
Engels is daarbij iets waar ik naar uitkijk (Erg hé ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik ben bang geworden voor bijna alle examens. Ik heb het gevoel gekregen dat ik overal slecht in ben. Terwijl dat helemaal niet waar is, want ik ben bijvoorbeeld echt niet slecht in Engels of Nederlands, maar dan gaat iedereen zeggen dat die vakken altijd onderschat worden en dan denk ik: 'Help!'
Als die domme 5,5-regel nu niet bestond, had ik me gewoon nergens druk om hoeven maken. Al denk ik dat ik me dan ook druk had gemaakt, eigenlijk. Achja, ik ga maar eens beginnen met Nederlands vandaag. Ik heb geprobeerd eerst aardrijkskunde en wiskunde te maken, maar aardrijkskunde blijft moeilijk en wiskunde lijkt te makkelijk en daar word ik helemaal gestoord van, dus ik begin nu maar gewoon bij het eerste examen dat ik krijg en ga zo verder werken elke dag. @7asper: Ik vind het helemaal niet erg dat je naar iets uitkijkt! Ik keek eerst heel erg uit naar Nederlands, want ik vind tekstverklaren echt heel leuk (vreemde eigenschap, ik weet het), maar het is de samenvatting waardoor ik er nu geen zin meer in heb. En ik kijk eigenlijk ook wel uit naar Engels en geschiedenis ook wel een beetje, maar ik wil ook weer niet teveel enthousiasme hebben, want stel dat ik daardoor niet zo goed ga leren of het overschat of... Aaah, ik raak in de stress! Laatst gewijzigd op 07-05-2012 om 11:18. |
![]() |
|
De talen zijn echt peanuts, dus daar ga ik niets voor doen. Wiskunde ben ik de laatste tijd heel goed in geworden, dus daar ben ik ook niet bang voor. Kunst Algemeen is vooral veel stof maar niet echt moeilijk.
Blijven over biologie, scheikunde en aardrijkskunde. Biologie vind ik wel lastig maar dat is vooral goed leren, ook aardrijkskunde is vooral leren. Scheikunde ben ik het meest bang voor (al verwacht ik nog steeds niets lager dan een 5). Mijn ervaring is namelijk dat de stof van scheikunde heel simpel is (kijk alleen al naar hoe dun de Samengevat is) maar dat de toetsvragen altijd een beetje vervelend en vergezocht zijn. Wij hebben ook alleen maar rare scheikundedocenten. Maar dat wordt dus vooral examens oefenen. ![]() Maarja, als ik soms de neiging heb me zorgen te maken over examens denk ik aan het feit dat ik enkel zevens en achten sta en dan gaat het wel weer weg. Ik zou eigenlijk gewoon niet moeten leren, kijken of ik dan slaag. /opschepper Trouwens, wat bij Nederlands heel erg helpt is dingen letterlijk overnemen uit de samenvatting. Dat mag gewoon, en dat weet je zeker dat er niets mis is met je formulering.
|
Ik ben vandaag ook voor mezelf begonnen, redelijk laat hoor ik van anderen. Maar ik vrees eigenlijk nog steeds nergens echt voor.
Ik denk dat ik tegen natuurkunde het meest opzie, omdat onze leraar zijn SE's geheel zelf vormgaf, maar hij verzekerde dat het CE elk jaar ongeveer even hoog uitvalt als de SE's voor zijn vak, dus het moet wel goedkomen met wat oefenen. Verder moet ik aandacht besteden aan eco, het is een bijvak waar ik het hele jaar vrijwel geen aandacht aan heb besteed, omdat opletten in de les genoeg bleek voor een prima cijfer bij de SE's. Maar om me heen wordt er enorm gestresst voor eco, misschien laat ik me daardoor een beetje beïnvloeden. Eigenlijk ben je de hele bovenbouw al min of meer bezig met voorbereiden, dus ik maak nu voor elk vak behalve de talen wat oude examens om te zien waar ik sta. Ik kan nog steeds niet erg goed inschatten welk examen nou vet moeilijk wordt, maar ik maak me ook geen extreme zorgen. Gewoon een beetje gezonde spanning, kijken hoe het is. |
![]() |
|
![]() |
De talen worden mijn sterke punt. Sta een 9 voor Engels en een 8 voor Duits en mijn sterke kant is teksten. Nederlands wordt moeilijker, ik heb een vak gevolgd (eergisteren afgesloten) waar je als toets opstellen moet schrijven, hoe langer hoe beter (6 kantjes is niet veel) en dat is dan naar de samenvatting best omschakelen, maar ik hoop op een 6,3
Biologie ligt me ook wel, maar dan komen de zware vakken: natuur-, schei- en wiskunde. Ik hoop op voldoendes maar ik ben er echt nog niet klaar voor. De tafel ligt vol met oude examens. En dan is er nog muziek. Ik moet nog heel veel theorie kennen en toepassen is ook niet mijn sterkste punt. Terwijl dat de afgelopen jaren mijn favoriete en makkelijkste vak was. |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Pijn in je hart na hbo-uni vergelijking? LJV | 102 | 03-05-2006 17:40 | |
HAVO |
Nederlands Duplo - Dos | 485 | 21-06-2005 16:35 | |
Eindexamens 2005 |
Examens (enquête) Bloementje | 40 | 17-05-2005 15:05 | |