Oud 07-11-2012, 00:09
metalhead1990
metalhead1990 is offline
hoi
ik heb altijd last van een herftdepressie
en ik heb daar zo een schurft hekel aan
heb bijna geen zin om dingen te doen
als ik uitga met mijn maten kan ik daar niet zo van genieten als bijvoorbeeld in de lente of zomer
ik zie op tegen de winter (kou etc etc etc)
oftewel HOE KOM IK ER VANAF???
iemand tips???
psygiater weet zich ook van geen raad
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2012, 03:40
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dat heet een herfst- of winterdip en dat hebben veel mensen. Hier en hier wat leuke tips! Of ga eens naar de zonnebank. Het is geen echte zon en het maakt het buiten niet warmer, maar het is wel 20 minuten warm liggen en nergens aan denken. En tja, anders maar gewoon wachten tot het weer lente is
Oud 07-11-2012, 07:54
Verwijderd
Als je metalhead bent, draag je toch sowieso over het algemeen veel zwart en ben je meer van het nachtelijke? Dat draagt in ieder geval niet zo bij, al die duisternis

In ieder geval meer buitenkomen en van de zon genieten, dan is er nog wat aan te redden.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2012, 11:58
Verwijderd
Volgens mij heeft het geen reet te maken met depressie.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2012, 14:51
metalhead1990
metalhead1990 is offline
Citaat:
Dat heet een herfst- of winterdip en dat hebben veel mensen. Hier en hier wat leuke tips! Of ga eens naar de zonnebank. Het is geen echte zon en het maakt het buiten niet warmer, maar het is wel 20 minuten warm liggen en nergens aan denken. En tja, anders maar gewoon wachten tot het weer lente is
pfff dan kan ik net zo goed met een bouwlamp boven mijn hoofd op bed gaan liggen

ben geen homo die graag bruin wil worden
Met citaat reageren
Oud 07-11-2012, 14:53
metalhead1990
metalhead1990 is offline
Citaat:
Als je metalhead bent, draag je toch sowieso over het algemeen veel zwart en ben je meer van het nachtelijke? Dat draagt in ieder geval niet zo bij, al die duisternis

In ieder geval meer buitenkomen en van de zon genieten, dan is er nog wat aan te redden.
jij snapt em

maar het klopt niet helemaal
je hebt ook vrolijke varianten van metal en je hebt ook metalheads die zich erna kleden (in mijn ogen homos maar oke whehe)
Met citaat reageren
Oud 07-11-2012, 14:53
metalhead1990
metalhead1990 is offline
Citaat:
Volgens mij heeft het geen reet te maken met depressie.
het heeft ook geen reet te maken met depressie maar ik ben dan wel depresief
oja EN IK BEN GEEN GOTIC
Met citaat reageren
Oud 07-11-2012, 15:50
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
pfff dan kan ik net zo goed met een bouwlamp boven mijn hoofd op bed gaan liggen

Hey, ik probeer je te helpen hoor, je hoeft niet boos te worden. Je bent niet gelijk homo als je onder de zonnebank gaat en daarbij ga je er ook niet heen om bruin te worden, maar om te ontspannen en wat warmte en nepzonlicht te krijgen. Ik word er zelf altijd heel gelukkig van, maar als jij gelijk alle ideeën van tafel veegt, heb ik ook niet echt veel zin meer om je te helpen.
Oud 07-11-2012, 17:38
Verwijderd
Hoe drukker je je maakt om homo zijn, hoe groter de kans dat je iemand wordt die je niet wilt zijn
Met citaat reageren
Oud 07-11-2012, 17:52
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
maar die geeft geen uv-straling en dat schijnt wel te helpen bij een winterdepressie.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2012, 18:15
Verwijderd
Vitamine B? Was dat geen UV-gerelateerde vitamine?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2012, 18:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vitamine D dat maak je aan onder invloed van zonlicht
Oud 07-11-2012, 19:21
metalhead1990
metalhead1990 is offline
Citaat:
Hey, ik probeer je te helpen hoor, je hoeft niet boos te worden. Je bent niet gelijk homo als je onder de zonnebank gaat en daarbij ga je er ook niet heen om bruin te worden, maar om te ontspannen en wat warmte en nepzonlicht te krijgen. Ik word er zelf altijd heel gelukkig van, maar als jij gelijk alle ideeën van tafel veegt, heb ik ook niet echt veel zin meer om je te helpen.
je snapt mijn punt niet (ik reageerde ook niet boos ofzow) maar ik heb er gewoon geen zin in dat door die hitte me haar in de hens vliegt

neuj ik bedank haha
Met citaat reageren
Oud 07-11-2012, 19:22
metalhead1990
metalhead1990 is offline
Citaat:
Hoe drukker je je maakt om homo zijn, hoe groter de kans dat je iemand wordt die je niet wilt zijn
pff ik voel me beflikkerd haha lol
Met citaat reageren
Oud 07-11-2012, 19:23
metalhead1990
metalhead1990 is offline
Citaat:
Vitamine D dat maak je aan onder invloed van zonlicht
haha vitamine D(rugs)
Met citaat reageren
Oud 07-11-2012, 19:23
metalhead1990
metalhead1990 is offline
Citaat:
Vitamine B? Was dat geen UV-gerelateerde vitamine?
nee joh dat zit in brood
Met citaat reageren
Oud 07-11-2012, 20:35
Verwijderd
Citaat:

Gaat het goed verder allemaal?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2012, 21:04
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
je snapt mijn punt niet (ik reageerde ook niet boos ofzow) maar ik heb er gewoon geen zin in dat door die hitte me haar in de hens vliegt

neuj ik bedank haha
Nou, als je het zo snel weg wimpelt krijg ik de neiging te denken dat het allemaal wel mee valt.

Als je last hebt van een winterdepressie is lichttherapie de aangewezen therapie. Dus veel naar buiten, en desnoods zo'n lichtlamp kopen (of huren, volgens mij kun je ze ook huren) en een half uur per dag in dat licht gaan zitten. Volgens mij werken zonnebanken inderdaad niet echt (verkeerde licht), maar zoek het anders eens op. En als je er allemaal geen zin in hebt en er niets voor over hebt, dan blijf je maar fijn depressief.

Daarbij vind ik het niet zo tof dat je je zo discriminerend uit. Maar dat is verder offtopic.
Oud 07-11-2012, 21:21
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Jongens kom, laten we het hier gezellig houden. Luister naar elkaar, respecteer elkaar en als iets je niet aanstaat, reageer dan niet.

@ TS: Snebbeltje geeft goede tips wat betreft lichttherapie. Dat is idd ander licht dan een zonnebank maar wat Little Phoebe zegt over de zonnebank, dat die warmte je ook goed kan doen is ook waar, je moet er alleen wel van houden.
Oud 07-11-2012, 21:46
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
@Daantje: ik reageer misschien wat fel vandaag, maar 'homo' als een scheldwoord zien vind ik niet tof, daarom zeg ik er wat van en als iemand om hulp vraagt, maar vervolgens alle tips de grond in boort, word ik ook een beetje boos. Als iemand zijn been gebroken heeft, maar tegen de arts roept 'nee sorry, gips is voor homo's' mag 'ie van mij best weigeren dat gips op zijn been te laten zetten, maar dan moet hij verder niet klagen dat de breuk in zijn been na 6 weken nog niet geheeld is.
Oud 07-11-2012, 21:51
Verwijderd
Citaat:
@Daantje: ik reageer misschien wat fel vandaag, maar 'homo' als een scheldwoord zien vind ik niet tof, daarom zeg ik er wat van en als iemand om hulp vraagt, maar vervolgens alle tips de grond in boort, word ik ook een beetje boos. Als iemand zijn been gebroken heeft, maar tegen de arts roept 'nee sorry, gips is voor homo's' mag 'ie van mij best weigeren dat gips op zijn been te laten zetten, maar dan moet hij verder niet klagen dat de breuk in zijn been na 6 weken nog niet geheeld is.
dit is nou dat ik zeg: een goeie reacite
Met citaat reageren
Oud 07-11-2012, 23:00
Verwijderd
Als je iets haat dan zijn je depressieve gevoelens alvast niet zo dramatisch. Het grappige is dat dat gewoon niet samengaat. Verder ben je ook niet echt bereid er wat aan te doen, als je daadwerkelijk er last van hebt ben je heus wel bereid na te denken over hoe je het kan verhelpen en blokkeer je niet op 'dan vliegt mijn haar in de fik'. Dit is eerder een kwestie van een beetje balen met tegenwind op de fiets of een regenbui als je die niet zo fijn vindt. Dit heeft iedereen. Het valt onder hypochondrie, denken dat je iets hebt terwijl het nauwelijks bestaansrecht heeft.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2012, 12:40
Verwijderd
Citaat:
het heeft ook geen reet te maken met depressie maar ik ben dan wel depresief
Ik geloof er geen reet van.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2012, 13:52
feniks
feniks is offline
schop onder je hol en door.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2012, 15:12
Verwijderd
Citaat:
schop onder je hol en door.
Dat is wellicht het allerbeste ja.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2012, 08:04
Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Vitamine D kopen en dagelijks innemen van september tot april ongeveer. Maar misschien is voor dat homo's.

...

Laatst gewijzigd op 09-11-2012 om 08:52.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2012, 13:48
Verwijderd
Dat heet toch herfstdip ???
Nou ja een psychiater hoef je niet te bellen psychiater is voor Psychiatrie
niet echt voor een herfstdip/depressie
Met citaat reageren
Oud 09-11-2012, 13:50
Verwijderd
Citaat:

neuj ik bedank haha
door een zonnebank vlieg je haar heus niet in brand ?! o_O
Met citaat reageren
Oud 09-11-2012, 15:42
Verwijderd
Wauw deze gast is echt trollin' to the max

They see you trollin', they hatin'
Met citaat reageren
Oud 11-11-2012, 09:53
igfy
igfy is offline
Ik begin inderdaad ook te denken dat dit een trol is, maar voor het geval dat het niet zo is..

Een paar keer per week buiten (als het licht is) hardlopen. Verder zo veel mogelijk daglicht proberen te krijgen door bijvoorbeeld in de middagpauze naar buiten te gaan. Proberen in hetzelfde ritme te blijven, dus niet te lang uitslapen/te laat opblijven als dat niet nodig is.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten