Advertentie | |
|
![]() |
|
Dat heet een herfst- of winterdip en dat hebben veel mensen. Hier en hier wat leuke tips! Of ga eens naar de zonnebank. Het is geen echte zon en het maakt het buiten niet warmer, maar het is wel 20 minuten warm liggen en nergens aan denken. En tja, anders maar gewoon wachten tot het weer lente is
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
neuj ik bedank haha |
![]() |
||
Citaat:
Als je last hebt van een winterdepressie is lichttherapie de aangewezen therapie. Dus veel naar buiten, en desnoods zo'n lichtlamp kopen (of huren, volgens mij kun je ze ook huren) en een half uur per dag in dat licht gaan zitten. Volgens mij werken zonnebanken inderdaad niet echt (verkeerde licht), maar zoek het anders eens op. En als je er allemaal geen zin in hebt en er niets voor over hebt, dan blijf je maar fijn depressief. Daarbij vind ik het niet zo tof dat je je zo discriminerend uit. Maar dat is verder offtopic.
|
Jongens kom, laten we het hier gezellig houden. Luister naar elkaar, respecteer elkaar en als iets je niet aanstaat, reageer dan niet.
@ TS: Snebbeltje geeft goede tips wat betreft lichttherapie. Dat is idd ander licht dan een zonnebank maar wat Little Phoebe zegt over de zonnebank, dat die warmte je ook goed kan doen is ook waar, je moet er alleen wel van houden.
|
@Daantje: ik reageer misschien wat fel vandaag, maar 'homo' als een scheldwoord zien vind ik niet tof, daarom zeg ik er wat van en als iemand om hulp vraagt, maar vervolgens alle tips de grond in boort, word ik ook een beetje boos. Als iemand zijn been gebroken heeft, maar tegen de arts roept 'nee sorry, gips is voor homo's' mag 'ie van mij best weigeren dat gips op zijn been te laten zetten, maar dan moet hij verder niet klagen dat de breuk in zijn been na 6 weken nog niet geheeld is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als je iets haat dan zijn je depressieve gevoelens alvast niet zo dramatisch. Het grappige is dat dat gewoon niet samengaat. Verder ben je ook niet echt bereid er wat aan te doen, als je daadwerkelijk er last van hebt ben je heus wel bereid na te denken over hoe je het kan verhelpen en blokkeer je niet op 'dan vliegt mijn haar in de fik'. Dit is eerder een kwestie van een beetje balen met tegenwind op de fiets of een regenbui als je die niet zo fijn vindt. Dit heeft iedereen. Het valt onder hypochondrie, denken dat je iets hebt terwijl het nauwelijks bestaansrecht heeft.
|
![]() |
|
Ik begin inderdaad ook te denken dat dit een trol is, maar voor het geval dat het niet zo is..
Een paar keer per week buiten (als het licht is) hardlopen. Verder zo veel mogelijk daglicht proberen te krijgen door bijvoorbeeld in de middagpauze naar buiten te gaan. Proberen in hetzelfde ritme te blijven, dus niet te lang uitslapen/te laat opblijven als dat niet nodig is.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|