Oud 05-02-2013, 15:40
Yannickzz
Yannickzz is offline
Hi,

Over een paar dagen moet ik een debat houden over het boek Turks Fruit van Jan Wolkers voor Nederlands. De stelling daarbij is: 'Turks fruit heeft zijn succes lauter te danken aan de hoeveelheid seks in dat boek'. Ik neem het standpunt voor in.

Ik heb erg veel moeite om hierbij goede argumenten te verzinnen, behalve dat het zo is. Mocht iemand nog goede argumenten hiervoor hebben, dan hoor ik ze graag

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2013, 15:49
jason123
jason123 is offline
volgens mij was het nieuw in die tijd dat een boek zo expliciet seksscènes beschreef
Met citaat reageren
Oud 05-02-2013, 15:58
Yannickzz
Yannickzz is offline
Citaat:
volgens mij was het nieuw in die tijd dat een boek zo expliciet seksscènes beschreef
Bedankt! Ik heb nu al deze argumenten:

- Het boek bestaat zowat alleen maar puur uit seks, in bijna elk hoofdstuk komt er wel een seks scene voor
- Het was iets nieuws voor die tijd: mensen wilden het dus lezen uit nieuwschierigheid. Dit is terug te zien in de enorme verkoopcijfers van het boek.
- Jan Wolkers wist dat er ophef zou komen over een boek over iets wat voorheen een taboe was. Daar speelde hij slim op in.
- Voorheen waren er bijna geen boeken waarin seks zo’n grote rol speelde, er heerste een taboe op. Nadat duidelijk werd dat Turks Fruit een succes werd, probeerde andere schrijvers het ook door in hun boek ook meer seks te stoppen. Neem als voorbeeld Fifty Shades of Grey – wie weet nou niet aan wat dat zijn succes te danken heeft?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten