Hallo iedereen!
Ik ben Belg en studeer nu talen in Gent, maar in België is het niet mogelijk om je op één taal specifiek te focussen, je moet meteen 2 of meerdere talen nemen. Omdat ik alleen Engels wil doen, ben ik wat beginnen rondneuzen op sites van Nederlandse universiteiten en daar ben ik dus de opleiding Engelse taal en cultuur tegen gekomen.
Nu, ik heb totaal geen verstand van hoe alles in Nederland geregeld is,,welke steden de leukste zijn en welke niet, welke universiteit de beste is, .... Dus zou ik jullie hulp kunnen gebruiken!
De opleiding wordt gegeven in Leiden, Nijmegen, Amsterdam, Utrecht en Groningen. Groningen valt sowieso af omdat het wat te ver is. Dus hoe zit het qua universiteitsniveau bij de andere steden/hoe zijn de steden zelf? En voor degenen die deze richting studeren: waar zit jij en hoe bevalt het?
Voor de mensen die deze richting studeren: wordt er ook veel gefocust op het Engels zelf? De grammatica, woordenschat, etc. of is het echt voornamelijk (of alleen maar) literatuur?
Alvast heeeel erg bedankt!
|