![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben op zoek naar een MP3-speler voor mijn grootmoeder die 81 is. Ze heeft een computer en digitale tv enzo, dus enig benul van elektronica heeft ze wel, maar het moet nog steeds eenvoudig blijven. Ze heeft last van haar ogen en kan steeds minder goed/lang lezen, dus ik wil haar verrassen met een MP3-speler en een deel audiobooks. Ik ben een beetje aan het neuzen geweest en ik ben dit tegengekomen:
http://www.bol.com/nl/p/difrnce-mp15...0000009601819/ Deze lijkt me ideaal:
Weet iemand nog MP3-spelers die hier aan kunnen voldoen, niet al te prijzig? |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb hier zelf een vergelijkbare mp4-speler (difrnce mp1855) van vroeger liggen. Het apparaatje opzich is best okee, maar echt alleen als je in gedachten houdt wat je ervoor betaalt. Het is namelijk echt zo'n 'typisch' apparaat uit China. Zo voelt de mp4-speler bijvoorbeeld erg goedkoop aan en dat is ook te merken aan hoe hard je de knopjes moet indrukken, wat misschien niet heel praktisch is voor wat oudere personen.
Verder is de regel 'eenvoudige bediening' ook niet helemaal kloppend, omdat ik me kan herinneren dat ik soms best lang aan het zoeken was naar bepaalde bestanden en het niet helemaal logisch is welk knopje je voor welke functie moest gebruiken. Zo had mijn versie geen aan/uit knop, maar moest je de Play knop 3 seconden ingedrukt houden om hem aan/uit te zetten. Vooral bij het wisselen tussen verschillende menu's is het soms niet duidelijk welk knopje wat doet. Hier is opzich wel aan te wennen, maar ik weet niet of oudere mensen dat ook snel onder de knie zullen krijgen. Dit zijn overigens puntjes die ik in meerdere reviews terug zie komen. Als alternatief zou ik deze mp4-speler aanraden. Hij is iets duurder, maar die kleine ergernissen als complexe menu's en zware toetsen heb je bij deze mp4 speler niet (of in elk geval minder dan bij die van difrnce). Deze mp4 speler onthoudt ook waar je in een audioboek gebleven bent en heeft daarnaast ook een iets groter scherm, wat handig is voor mensen die wat minder goed kunnen zien. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Betrouwbaarheid website FluffyKitten | 17 | 16-12-2012 21:46 | |
Software & Hardware |
Creative Zen Stone A loved one | 9 | 25-07-2007 08:41 | |
Muziek |
Tinnitus (en gehoorverlies) is KUT, draag oordopjes! Verwijderd | 91 | 01-06-2007 23:52 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Racisme na mp3-moord Brussel voer voor psychologen Foresight | 103 | 09-05-2006 19:21 | |
Software & Hardware |
[Geluid]Nieuwe mp3-speler.... real.scary | 14 | 07-11-2004 14:49 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Star was kid. The Crash Bash | 7 | 18-08-2003 14:11 |