Het enige wat voor mij hielp is mijn instructeur die zei dat de wereld echt niet zou vergaan als ik het niet zou halen. Je hebt niets te verliezen, je hebt nu geen rijbewijs en als je zakt ook niet. Je kunt alleen iets halen als je het wel haalt maar niet iets verliezen als je het niet haalt. Er is geen man over boord want na een paar lessen kan je het gewoon weer proberen. Tuurlijk kost het veel geld en ik weet als geen ander dat het heel vervelend is en alleen maar moeilijker wordt maar maak het niet zwaarder dan het is. Zakken voor je eindexamen is veel vervelender want dat kost jou of je ouders uiteindelijk nog meer geld en dan moet je een jaar wachten om opnieuw examen te doen en met zoiets kan je een maand later weer op in de meeste gevallen. Je kan ook iets van valeriaan of nervovit oid halen bij de drogist, dat hielp bij mij ook wel een beetje en vraag voor jezelf af of je het fijn vind dat je instructeur mee gaat of juist niet en probeer het idd als een les te zien.