Oud 15-11-2013, 16:07
Verwijderd
Hallo
Ik sport al langer dan 1 jaar bij een sportschool en wil er nu mee stoppen. Ik moet dan nog volgens mijn sportschool 2 maanden door betalen voordat ik uitgeschreven word. Moet ik nou 2 maanden verplicht betalen of hoef dat niet? Ik heb de maanden ervoor allemaal al betaald. Ik snap de wet van dam ook niet echt.

groetjes,
Nova
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-11-2013, 16:14
Pluis
Pluis is offline
De wet van dam houdt in dat een contract dat stilzwijgend verlengd wordt een maandelijks opzegbaar abonnement wordt. Wel mag de sportschool verlangen dat je op een redelijke termijn opzegt, zoals een maand van te voren. Meestal moet dat voor de eerste van de maand, dus dat betekent dat als je nu opzegt, je abonnement per 1 januari stopt. Dus dat betekent dat je november en december inderdaad nog betaalt.
Oud 15-11-2013, 22:13
Verwijderd
Ik heb de maand november al betaald waardoor er alleen 1 maand dus december overblijft, maar toch moet ik volgens mijn sportschool toch 2 maanden opzegtermijn betalen terwijl ze weten dat ik november al betaald hebt. Mag dat wel bij een stilzwijgend verlengd contract dat je langer dan 1 maand opzegtermijn hebt?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2013, 03:07
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Nee.

1 maand is de regel.
Zeg je op 1 november op, dan gaat je laatste maand wel pas in december in en stopt het dus per 1 januari.
Zeg je op 30 oktober op, dan stopt je abbonnement op 1 december.

Ik denk overigens dat er sprake is van mis communicatie. Vraag gewoon wat je laatste maand is die je moet betalen, dat voorkomt onduidelijkheid ten opzicht van 'hoeveel maanden moet ik nog betalen?'. Nou, deze en volgende, want je zegt nu in november op dus deze moet je betalen (of je hem dan wel of niet betaald hebt doet er vaak in zo'n gesprek dan 'even niet toe').
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten