Oud 15-12-2014, 21:51
leila1
leila1 is offline
Hallo,

Ik heb de laatste tijd erg last van dat ik van alles vergeet. Ik heb dit vooral met gebeurtenissen. Wanneer iemand bijvoorbeeld over iets begint wat eerder op de dag is gebeurt, moet ik eerst heel goed nadenken om het me weer te herinneren. Of wanneer ik met me vriendinnen ben en ze beginnen over iets wat we ooit meegemaakt hebben herinner ik me het gewoon bijna niet meer, pas na een tijdje wanneer ik goed nagedacht heb. En door mijn vergeetachtigheid vind ik het ook altijd heel eng om bijvoorbeeld een presentatie te geven. Hoe goed ik ook ingestudeert heb wat ik allemaal moet zeggen, ik vergeet het gewoon en dan word ik ook helemaal zenuwachtig. Of wanneer ik met iemand in gesprek ben en een verhaal aan het vertellen ben vergeet ik halverwege m'n verhaal wat ik nou eigenlijk allemaal wil zeggen. Vind dat zo voorschut dat ik vaak maar gewoon niks zeg en hierdoor ben ik meestal heel stil. Ook heb ik heel erg een concentratie probleem. Ik raak snel afgeleid wanneer ik bijvoorbeeld aan het leren of iets aan het lezen ben.

Dit allemaal wordt alleen maar steeds erger. Weet iemand hoe dit komt? Zelf zou ik het echt niet weten, ik ben 17 jaar, ik drink niet, blow niet en slaap voldoende.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2014, 21:55
Elin3
Elin3 is offline
Heb je recent of minder recent iets heftigs meegemaakt wat je concentratie kan beïnvloeden? Of ben je toevallig erg verliefd?
Oud 15-12-2014, 22:42
leila1
leila1 is offline
Nee niks heftigs meegemaakt en ben wel verliefd maar daar ligt het zeker niet aan.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2014, 11:15
Kjell56
Kjell56 is offline
Wat je beschrijft komt vaak voor als je veel stress hebt!
Ben je vaak zenuwachtig of denk je vaak dat iets te lastig is? Ik zie namelijk in je verhaal staan dat je bang bent dat je voor schut staat en vaak zenuwachtig bent. Hierdoor kan flinke stress en onzekerheid ontstaan. Probeer meer zelfvertrouwen te krijgen door toch meer te gaan praten wanneer je dit liever niet wilt. En dit helpt echt, hier spreekt een kenner

Ik lees ook dat je een concentratieprobleem hebt. Misschien kan je meer info vragen aan je huisarts, hij kan daarover misschien meer helderheid geven en je misschien iets geven waardoor je wat meer tot rust komt. Wat je ook kunt proberen is om een keer een valeriaan pilletje te nemen. Dit zijn vaak de doosjes valeriaan waar "rust" op staat. Helpt echt heel goed!

Hopelijk kom je eruit, maar ik denk echt niet dat je je zorgen hoeft te maken. Dit komt namelijk erg veel voor en hoeft in de meeste gevallen niets ernstigs te betekenen!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2015, 14:11
Benjik
Benjik is offline
Ik lees ook dat je een concentratieprobleem hebt. Misschien kan je meer info vragen aan je huisarts, hij kan daarover misschien meer helderheid geven en je misschien iets geven waardoor je wat meer tot rust komt. Wat je ook kunt proberen is om een keer een valeriaan pilletje te nemen. Dit zijn vaak de doosjes valeriaan waar "rust" op staat. Helpt echt heel goed!

Ikzelf heb ook last van concentratieproblemen, vooral bij studeren. Heb Valeriaan geprobeerd, maar hielp niet echt. Daarna naar dokter geweest die me Cogniton PlusD3 aanraadde. sindsdien ben ik het blijven nemen (nu zo'n 3 maanden) en voel me echt veel geconcentreerder als ik studeer... dus misschien dat is proberen?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2015, 19:04
AceSpade
AceSpade is offline
Ik ken dit erg goed. Ik wou een product op de markt brengen en kwam dus voor mensen te staan. En had alles ingestudeerd om te vertellen en presenteren en PROBEERDE het ook zo. En op een gegeven moment had ik mijn blaadje weg gegooid en het vanuit mijn hart verteld. En toen ging alles goed haha.

Ik zeg het altijd zo: Wat mij interesseert, onthoud ik wel. Wat mij totaal niet interesseert, of niet bij mij past. Dit onthoud ik gewoon niet Ik vergeet wel inderdaad erg veel dingen de laatste tijd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten