Oud 07-01-2015, 12:49
Julietteexxx
Julietteexxx is offline
Hoi!

Ik ben momenteel in het buitenland en wil mij inschrijven voor een studie in februari.

Het maakt niet uit welke studie en waar, zolang het aansluit op havo e&m met economie en wiskunde A en het geen/nauwelijks aanwezigheidsplicht heeft.

Ik wil de stufi niet mislopen, daarom wil ik mij inschrijven voor een februari studie.

Nu vroeg ik mij af, zijn er hbo studies zonder aanwezigheidsplicht? Ik ben op zoek geweest maar ik kon er niks over vinden. Misschien zit je zelf op een school waar de aanwezigheidsplicht vrijwel onbelangrijk is.

Heel erg bedankt alvast!

Juliette
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2015, 13:38
Axel11
Axel11 is offline
Je beseft je dat je ook je stufi moet terugbetalen als je geen HBO-diploma haalt?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2015, 13:52
Julietteexxx
Julietteexxx is offline
Ja dat besef ik!
Het leenstelsel is gewoon een beetje jammer als je heel graag wilt studeren, maar net 3 maanden later terug bent dan de einddatum van de gift. Als het een studie is die mij interesseert zou ik het mooi meegenomen zijn en zou ik mij vanuit het buitenland er graag in willen verdiepen, maar anders zou het toch fijn zijn om met de augustus start toch stufi te krijgen door al in het systeem te zitten.
Ik was niet naar het buitenland gegaan als de overheid de beslissingen iets sneller zou kunnen nemen, en niet wachten tot de 2014 lichting al hoog en breed geslaagd is en ik al in het buitenland zat.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2015, 13:54
Julietteexxx
Julietteexxx is offline
Ik zou hetzelfde aan belastinggeld kosten als ik nu hals over kop terug kom en het zou met een semester collegegeld schelen, maar voor mij maakt het een heel groot verschil.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2015, 14:32
Axel11
Axel11 is offline
Even erop letten dat je je nu niet inschrijft voor een (aanverwante) studie die je echt wil gaan doen vanaf 1 september i.v.m. het dan mogelijk krijgen van een negatief bindend studieadvies dat landelijk geldt. De precieze regels verschillen per studie, maar let erop!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2015, 20:54
Julietteexxx
Julietteexxx is offline
dankjewel, dat is een slimme!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten