Hmm, misschien kun je de tijd die je besteed aan die buitenschoolse activiteiten beter besteden aan school. Het lijkt me nuttiger als je gewoon hele goede cijfers hebt. Alhoewel het natuurlijk altijd leuk en goed is om ook wat buiten school om te doen. Ook voor je CV en dergelijke.
Er zijn genoeg dingen om te doen. Het is maar net wat je ligt. Je kunt denken aan dingen als: leerlingenraad, medezeggenschapsraad, schoolkrant, debatgroep, dansgroep, muziekgroep.
Daarnaast worden er op scholen vaak feesten en activiteiten georganiseerd. Het is erg leuk om je aan te bieden om daarmee mee te helpen. Zelf heb ik eens het onderbouwfeest georganiseerd, en is er een activiteitenweek geweest vanwege het 55 jarig bestaan van de school. Bij zulke gelegenheden kun je wellicht contact opnemen met een leraar, en meehelpen met de organisatie. En ik weet niet of jullie op school ook nog ergens een ongebruikte ruimte hebben, maar je zou ook zoiets op kunnen knappen. Ook een leuk project!
Je moet gewoon even kijken wat je zelf leuk vindt, en eventueel informeren op je school (of kijken op de website) om te zien wat voor activiteiten er worden aangeboden. Zelf met ideeën komen is ook prima!
Groetjes!
|