Oud 19-08-2002, 18:56
SNeKKe
SNeKKe is offline
Hallo allemaal,

We zijn een beetje 'wild' geweest en denken dat er iets zou kunnen zijn al is de kans nogal klein.

Toch willen we zekerheid en ga ik morgen een test kopen.
Als dit positief blijkt te zijn, wat zijn dan de middelen om een zwangerschap tegen te gaan?

Geld is niet echt een probleem (vakantiewerk) dus ja.

Willen jullie liefst zoveel mogelijk informatie geven (plaats waar je kunt kopen, in welke periode gebruiken, etc.)

Dank bij voorbaat, SNeKKe

Laatst gewijzigd op 19-08-2002 om 21:43.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 18:59
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Was dat gisteren ofzo?
Ik weet nml. niet of zo'n zwangerschaps test al werkt na 1 dag.

Volgens mij kun je het beste een morning after pil halen bij je dokter, alhoewel het daar nu al te laat voor is misschien.

Maar wat versta je onder "wild"? Ik weet niet wat d'r gebeurd is? Condoom gescheurd? Sperma hier en daar en per ongeluk in de vagina?

Nou, iig als er sperma hoe dan ook in de vagina terecht is gekomen kan d'r wel een kans zijn dat ze per ongeluk toch zwanger kan raken, dus slim om het zekere voor het onzekere te nemen!
Oud 19-08-2002, 19:03
mathfreak
mathfreak is offline
Je kunt binnen 72 uur nadat je geslachtsgemeenschap hebt gehad gebruik maken van de morning after pil. Verder kan ik jou en je vriend alleen maar adviseren om voortaan uiterst voorzichtig te zijn, bijvoorbeeld door zowel de pil als een condoom te gebruiken, zodat je dubbel tegen een eventuele zwangerschap bent beschermd.
Oud 19-08-2002, 19:26
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
L&G denk ik
Oud 19-08-2002, 20:57
SNeKKe
SNeKKe is offline
Is het zeker dat morning after pil werkt rond 72u ?

Laatst gewijzigd op 19-08-2002 om 21:06.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 21:16
Koen
Koen is offline
Citaat:
SNeKKe schreef:
http://www.sexwoordenboek.nl/morning-afterpil.html

Citaat:
De eerste 2 pillen moet je zo snel mogelijk na het onbeschermde seksuele contact innemen. Uiterlijk binnen 72 uur, maar hoe sneller je dit doet, hoe meer kans van slagen je hebt.
Ja dus.

Maar goed, dit hoort idd meer op L&G.

-> L&G.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 21:41
SNeKKe
SNeKKe is offline
vanaf wanneer werkt een test ?
Reageer aub: ZEER BELANGRIJK en dringend
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 21:44
*Shorty*
*Shorty* is offline
Volgens mij werkt die test gelijk al, je hoeft iig niet eerst te wachten totdat je ongesteld wordt (of niet, als je zwanger bent). Tsja en daarna, tot 3 weken kun je het weg laten zuigen geloof ik. Klinkt ranzig, maar het schijnt niet echt pijnlijk te zijn. Succes
Oud 19-08-2002, 21:48
SNeKKe
SNeKKe is offline
Shorty, kan men na drie weke nog steeds het 'ding' wegzuige uit haar baarmoeder of wat? Doet de dokter dat dan ofzo ?

en ben je zeker dat het uitmaakt wanneer je de test gebruikt?

Laatst gewijzigd op 19-08-2002 om 21:52.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 15:28
Sterre Nina
Sterre Nina is offline
Na 3 weken doe normaal!!!!!!! Als je er niets van afweet kun je beter gewoon niet reageren. Je kunt binnen 3 maanden abortus laten doen. En die test werkt wanneer je daadwerkelijk overtijd bent. Dus als je pas ongesteld bent geweest en het is bij wijze van spreke gisteren geweest dan heeft geen zin om test te doen want dan zal die toch negatief zijn. Dus gewoon wachten en dan heb je nog genoeg tijd. Voor de morningafterpil moet je wel snel zijn natuurlijk.
Abortus kost trouwens niets, maar moet je wel in een abortuskliniek laten doen, in ziekenhuis doen ze dat niet.

Enne abortus lijkt een gemakkelijke oplossing, dat is het ook, maar emotioneel blijft het moeilijk. Dus kan er beter niet zo luchtig over doen. Trust me!

Succes, kus Nina
Oud 21-08-2002, 16:26
french kiss
french kiss is offline
Citaat:
Sterre Nina schreef:

Abortus kost trouwens niets
volges een vriendin van mij 1000 euro
Oud 21-08-2002, 18:13
Sterre Nina
Sterre Nina is offline
Zou wel erg zijn he, denk nou eens na!
Iedereen moet toch een abortus kunnen laten doen als ze dat wil, nou en niet iedereen kan dat geld zomaar even ophoesten. Neehoor het is helemaal gratis, in Nederland in ieder geval!
Oud 21-08-2002, 19:05
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
Sterre Nina schreef:
Zou wel erg zijn he, denk nou eens na!
Iedereen moet toch een abortus kunnen laten doen als ze dat wil, nou en niet iedereen kan dat geld zomaar even ophoesten. Neehoor het is helemaal gratis, in Nederland in ieder geval!

Iedereen zou abortus moeten kunnen laten plegen??? Alsof het de normaalste zaak van de wereld is, maar sorry hoor, ik noem dat een kind moorden!
En hier in Belgie is het zéker niet gratis, alvast méer dan 1000 €, nogmaar best ook!
Oud 21-08-2002, 19:08
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
lady_x schreef:
Iedereen zou abortus moeten kunnen laten plegen??? Alsof het de normaalste zaak van de wereld is, maar sorry hoor, ik noem dat een kind moorden!
En hier in Belgie is het zéker niet gratis, alvast méer dan 1000 €, nogmaar best ook!
in het begin is het nog helemaal geen kind...
en als je de pil slikt voorkom je toch ook dat er nog een leven op aarde komt?
is de morning-after pil dan ook moord? want in principe zou er dan al een kind kunnen groeien...

iemand die abortus wil plegen moet dat gewoon kunnen doen...
diegene wil dat kind niet, hoe zou diegene er dan voor kunnen zorgen? als je een kind niet wenst, ben je het niet waard om ervoor te zorgen.
Oud 21-08-2002, 19:16
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
zus en zo schreef:

iemand die abortus wil plegen moet dat gewoon kunnen doen...
Uiteraard ja mŕar in eerste instantie moet je maken dat je ničt zwanger wordt! En vele gevallen die abortus plegen hadden het kunnen voorkomen hoor! Mijn zus heeft abortus gepleegd, en zij kon het voorkomen want haar vriend gebruikte geen condoom.
Oud 21-08-2002, 19:19
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
lady_x schreef:
Uiteraard ja mŕar in eerste instantie moet je maken dat je ničt zwanger wordt! En vele gevallen die abortus plegen hadden het kunnen voorkomen hoor! Mijn zus heeft abortus gepleegd, en zij kon het voorkomen want haar vriend gebruikte geen condoom.
ja ok das waar... dat is gewoon dom bezig zijn.
maar er gebeuren wel eens ongelukjes... en dan is een mogelijkheid tot abortus toch wel handig.
Oud 21-08-2002, 19:47
Sterre Nina
Sterre Nina is offline
Citaat:
lady_x schreef:

Zo hallo luister eens wat ik zeg!! Ik zeg al ze dat WIL !!!!!!!!
Als je op de vijftiende een kind zou krijgen bijvoorbeeld dan is dat voor jou en het kindje niet goed! Dus je moet niet beginnne te lullen dat het kindermoord is want dan weetje toch niet goed waar je het over hebt.
En doe alsjeblieft niet of je precies weet wat een abortus inhoudt als je het zelf niet hebt meegemaakt!
Kindermoord?? Wil wel eens zien wat je zegt als het echt zo is. En ik heb nooit gezegd dat het de normaalste zaak van de wereld is, goed lezen.
Je mag je mening geven, oke. Maar je moet niet zo drastisch doen met je kindermoord want dat is een argument wat nergens op slaat!
Jij bent zeker ook tegen euthanasie! En de mensen die abortus doen zijn allemaal moordenaars! Nou nou zijn er veel slechte mensen op de wereld dan En ik geloof nooit dat het meer dan 1000 euro kost.
Oud 21-08-2002, 20:07
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
Sterre Nina schreef:

blabla
1.Rustig blijven...
2.Ik ben niet tegen euthanasie want dat is iemand verlossen uit zijn ongewild lijden, is dus niet te vergelijken met abortus!
3.Ik weet wel waarover het gaat, mijn zus heeft 2x abortus moeten plegen!
4.En, als je goed gelezen hebt, heb ik er ook bij geschreven dat abortus moet kunnen, slechts alleen indien het niet vermeden kon worden. Maar tegenwoordig zijn er genoeg dingen om een zwangerschap te vermijden zoals condoom, pil etc. En op zich kan je het kindermoord noemen, want uit een eitje groeit namelijk een baby. En euhhh mensen die abortus moeten plegen uit ongelukje, hebben dus verkeerd gehandeld!
5.Hier kost het iets meer dan 1000€!

Laatst gewijzigd op 21-08-2002 om 20:10.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 20:34
Sterre Nina
Sterre Nina is offline
Citaat:
lady_x schreef:

1.Rustig blijven...
2.Ik ben niet tegen euthanasie want dat is iemand verlossen uit zijn ongewild lijden, is dus niet te vergelijken met abortus!
3.Ik weet wel waarover het gaat, mijn zus heeft 2x abortus moeten plegen!
4.En, als je goed gelezen hebt, heb ik er ook bij geschreven dat abortus moet kunnen, slechts alleen indien het niet vermeden kon worden. Maar tegenwoordig zijn er genoeg dingen om een zwangerschap te vermijden zoals condoom, pil etc. En op zich kan je het kindermoord noemen, want uit een eitje groeit namelijk een baby. En euhhh mensen die abortus moeten plegen uit ongelukje, hebben dus verkeerd gehandeld!
5.Hier kost het iets meer dan 1000€!
hahahaha oke sorry blijf rustig!!
ja ik ging er misschien beetje te fel op in sorry!
Oud 21-08-2002, 20:43
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
Sterre Nina schreef:

hahahaha oke sorry blijf rustig!!
ja ik ging er misschien beetje te fel op in sorry!
Oké no problem
Oud 26-08-2002, 02:25
notbonefish
notbonefish is offline
en bovendien is zo'n discussie meer iets voor F&L.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 08:54
ekki
ekki is offline
Citaat:
bonefish schreef:
en bovendien is zo'n discussie meer iets voor F&L.
mjah en de vraag niet.

ik laat 'm wel staan, maar liever met wat tips voor de topicstarter zeg maar....
Oud 26-08-2002, 11:20
Anal Avenger
Anal Avenger is offline
Citaat:
SNeKKe schreef:
ja maar hoe sneller je het doet hoe effectiever...
Oud 26-08-2002, 19:49
feline
feline is offline
Citaat:
Sterre Nina schreef:
Na 3 weken doe normaal!!!!!!! Als je er niets van afweet kun je beter gewoon niet reageren.

*Verschillende soorten abortus
*Tot 4 weken: overtijdbehandeling
(vrucht+baarmoederslijmvlies wegzuigen)
*4 tot 12 weken: zuigcurettage
(oprerekt,uitgezogen)
*12 tot 16 weken: finksmethode
(stukjes hakken, wegzuigen)
*Na 16 weken: prostaglandine techniek
(hormoon; weeën)

Dit zijn de aantekeningen van mijn spreekbeurt over abortus in de 3e. Het klopt dus wel. Ik zou het niet meer precies uit kunnen leggen, maar misschien kan iemand deze aantekeningen wel goed verder uitleggen ?
Oud 26-08-2002, 22:46
Balance
Balance is offline
Citaat:
feline schreef:

*12 tot 16 weken: finksmethode
(stukjes hakken, wegzuigen)
stukjes hakken?

klinkt heel eng
Oud 21-09-2002, 01:32
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Nee joh, is helemaal niet zo eng... En heb je ook nog wat te eten bij je op de weg terug naar huis ;-)

Volgens mij kunnen jullie beter naar de dokter gaan, 't is niet voor niets z'n werk, die weet het beste wanneer die morning-after pil nog werkt.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten