Citaat:
Mwa.
Sommige kinderen groeien op in onstabiele huishoudens. Dan is het heel fijn als je je ooit hebt gerealiseerd dat je zelf verantwoordelijk bent voor je leven. TS beschrijft dagelijkse ruzies en wij weten niet of dat normaal pubergedrag is of slecht ouderschap. Hij kan beter dan wij inschatten welke aanpak voor zijn situatie veiliger is, de jouwe of de mijne.
|
Als je het zo zegt heb je inderdaad een punt. Er komt op t forum nogal eens ongenuanceerd/slecht advies voorbij, dus ik was wel nieuwsgierig wat jouw gedachtegang was (want ik weet dat jij meestal goed hebt nagedacht over je posts hier)
Citaat:
Hier zit nogal het probleem als het woord huiswerkklas of hockey valt is het gesprek meteen afgelopen
|
Ja daarom moet je daar dus ook niet over beginnen. Ik had het puur over wat je doet in de tijd tussen het thuis komen van school en het slapengaan. Overleg eens of je in die tijd zelf mag indelen wanneer je je huiswerk doet. Dan kun je er ook achterkomen of je het nou fijn vindt om je huiswerk direct na school te doen (zoals nu) of bijvoorbeeld pas na het eten (wat ik altijd deed)