Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Eerlijkheidshalve moet ik daar wel aan toevoegen dat dat ook vaak door de vrouw zelf komt, zij nemen de man vaak al het verzorgingswerk uit handen ("Dat doe ik wel even"). Ook al is het 2002, babyverzorging ligt vaker bij de vrouw en ik denk ook dat vrouwen stukken vaker thuisblijven bij de baby terwijl mannen gaan werken. Natuurlijk is het niet overal zo, maar vaak wel. In die situatie voert de man niet 'niks' uit, maar zijn taken zijn wel minder kindgericht. |
![]() |
||
Citaat:
En natuurlijk is zo'n vader er ook voor zn kind en alles, die houdt er natuurlijk ook van!! En zonder de pappa was het kindje er niet eens geweest! Maar in veel gezinnen zie je toch dat de moeder vooral voor de kids zorgt.. (omdat de man dus moet werken voor het geld) Daarom vind ik het ook niet rechtvaardig dat de kinderen vaak naar de moeder gaan, want die vader houdt ook van zn kids, en zorgt er ook maar voor dat ze niks tekort komen, maar ik vind het wel begrijpelijk omdat de moeders toch meestal de verzorging op zich nemen... (beter zo)
||
Citaat:
![]() Alleen je andere post duidde er meer op alsof papa geen écht rol speelde/speelt. "Als ik later zelf moeder zou zijn en ik zou gaan scheiden van mijn man, dan zou ik mijn kinderen ook bij me willen houden.. Ik heb met dat kind 9 maanden lang in mijn buik rond gelopen, ik ben van dat kind bevallen, ik het borstvoeding gegeven, ik heb de poepluiers verschoont, getroost enz.. " Natuurlijk zou jij liever het kind willen opvoeden, maar ik denk niet vanwege die redenen, maar omdat je het idee hebt dat je ook écht van het kind houdt. En het graag groot wil brengen, dan wel mét óf zonder z'n/haar paps.
||
Citaat:
![]() maar ik hoop maar gewoon dat ik tegen die tijd echt de juiste man gevonden heb, en dat we van elkaar houden *blablabla* en dat scheiden niet nodig zal zijn, zodat we samen voor de kids kunnen zorgen ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 29-08-2002 om 18:30. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Geen huisje in de bergen? ![]()
||
Citaat:
![]() Maar in een leuke buurt, met een leuk tuintje.. gezellig dorp/stad enzenz ![]() ![]()
|
Ik vind dat volwassen (met kinderen) nadat ze gescheiden zijn normaal met elkaar om moeten kunnen gaan. Je kunt niet laten merken tegenover je kind dat jij de ander totaal niet meer mag, het is en blijft de vader of moeder van het kind.
Ik vind dan ook niet dat het kind na de echtscheiding op de moeder moet worden overgelaten. Je bent samen de ouders. Dus moeten er goede regels komen waarin iedereen zich kan vinden en dit in het voordeel van het kind. Natuurlijk zijn er situaties waarin dat niet kan maar toch blijft het kind over het algemeen trots op de andere ouder, en blijft van diegene houden. (in geval van bv misbruik ligt dat natuurlijk anders, uiteraard) Toch moet je positief tegenover het kind blijven. Ik vind het dan ook slecht als de ouders ik-weet-niet-hoe-ver uit elkaar gaan wonen. Beide ouders moeten goed bereikbaar zijn voor het kind. Zo, en dat is mijn mening. Ik zit zelf niet in zo'n situatie dus eigenlijk spreek ik uit totaal geen ervaring maar ik weet dat dit vaak niet gebeurt maar om mij heen zie ik dat het wel kan dus laten alle ouders die scheiden nou allebei hun beste beentje voor zetten om te zorgen dat het nou maar in het voordeel is van het kind. Natuurlijk ziet het kind zijn ouders het liefst samen maar dat kan natuurlijk niet altijd.
|
![]() |
Maar het is wel heel moeilijk om een goede oplossing te zoeken. Co-ouderschap is voor kinderen heel lastig, elke week van de een naar de ander, niet echt een vast plekje vinden. Het kan goed gaan, maar het kan ook heel zwaar zijn, vooral als de ouders ver uit elkaar wonen of een heel andere opvoeding hanteren. Sowieso vind ik dat je opvoeden samen doet, ook als je uit elkaar bent, dus blijven overleggen en zoveel mogelijk een lijn trekken.
En nog maar eens in de zoveel tijd de andere ouder zien lijkt me ook heel zwaar, ik denk dat het het beste zou zijn als de ouders gewoon heel dicht bij elkaar blijven wonen zodat het kind altijd zelf langs kan gaan (en daar ook toe bemoedigd wordt). Maar het blijft een moeilijke situatie. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Mij lijkt het heel lastig om samen nog op een goede manier voor die kinderen te zorgen.. Je bent neem ik aan niet voor niks uit elkaar gegaan... Mensen kunnen gewoon uitelkaar gegroeid zijn in de loop van de jaren en daarom maar besluiten uit elkaar te gaan, maar veel mensen gaan ook met ruzie uit elkaar.. en dan lijkt het me niet makkelijk om normaal met elkaar om te gaan...
Voor de kinderen lijkt het me ook niet prettig om voortdurend tussen de ouders heen en weer geslingerd te worden, dan daar wonen en dan weer ergens anders.. Maar goed, als je als ouders op een "mooie" manier uit elkaar kunt gaan en duidelijke afspraken kunt maken over hoe jullie je kinderen gaan opvoeden dan is dat natuurlijk wel heel fijn.. Ik vind overigens wel dat je het niet kunt maken, als die kinderen dan bij jou wonen dat je besluit dat de ander de kinderen dan niet mag zien ofzo.. (tenzij daar grondige redenen voor zijn).. Het zijn ook de kinderen van de ander en die houdt er net zo van. .
|
![]() |
Het kan dan wel moeilijk zijn, toch moet je daar wel je best voor doen en blijven overleggen over de opvoeding en de aanpak. Een kind schiet er niet bepaald mee op als beide ouders een totaal andere aanpak hanteren. Je bent dan wel geen man en vrouw meer, je bent en blijft altijd samen de ouders van het kind. Dus hoe moeilijk het ook is, je zult jezelf toch over je wrokgevoelens tegenover je ex-partner heen moeten zetten, want je bent nou eenmaal verantwoordelijk voor je kind en het belang van je kind gaat voor.
Je kind verbieden om de andere ouder te zien is uit den boze en echt ongelofelijk egoïstisch. Ik begrijp best dat het niet makkelijk is, maar vanaf het moment dat je een kind op de wereld zet ben je verantwoordelijk voor een ander en daar zul je soms je gedrag op aan moeten passen. Dat hoort er nou eenmaal bij, hoe moeilijk het ook is. Ik ben overigens wel voor een goede begeleiding van ouders die uit elkaar gaan, volgens mij ontbreekt dat er nog wel eens aan. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Mensen van tegenwoordig nemen te snel kinderen. Ik denk trouwens dat de moeder van tegenwoordig net zo hard werkt als de man. Gevolg is dat de kindereb worden gedumpt in de peuterzaal. Belachelijk ik vind dat er altijd een ouder bij het kind moet zijn totdat het naar de basisschool gaat. Dan moet de ouder thuis zijn als het kind thuis komt. Anders ben je naar mijn mening niet toe aan een kind!
Ik begrijp wel dat de kinderen vaker naar de moeder toe gaan. Ik vind wel dat het wel eens mag worden uitgezocht of de vader niet beter geschikt is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar zoals ik al zei, dit is eigenlijk een heel andere discussie. Ik vind het ook belachelijk om te spreken over 'de vader', alsof alle vaders hetzelfde zijn. Wat een onzin zeg! Laatst gewijzigd op 30-08-2002 om 19:35. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Promillage | 499 | 12-11-2007 18:22 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
moslima's in nederland>>>referaat voor nederlands malaika | 5 | 28-09-2005 21:36 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoofddoek verbod? Verwijderd | 201 | 18-02-2005 23:14 | |
De Kantine |
Wat staat er onder je control+v deel II Tommie/Aligogo | 500 | 23-04-2004 12:12 | |
Liefde & Relatie |
stelling: echtscheiding moet duurder de abt van sion | 115 | 15-09-2003 21:52 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De beoordeling/het profiel van Jezus Christus Verwijderd | 11 | 05-05-2002 18:28 |