Oud 04-09-2002, 17:19
Vork
Vork is offline
Wat ik me net toch las op de site van Nuclearblast:

METALLICA's KIRK HAMMETT: Our New Stuff Sounds Like MESHUGGAH!! - Aug. 30, 2002

In what may or may not have been intended as a joke, METALLICA guitarist Kirk Hammett and drummer Lars Ulrich have compared some of the group's newest compositions to those of MESHUGGAH, HATEBREED and ENTOMBED.

The following are the duo's most recent postings to the "Jump In The Studio" section of the band's official web site:

Kirk Hammett (08/29/2002 3:52:00 PM)
"So we came in today and we were working on the song 'Du Jour' when [webmaster] Niclas walked in with the new MESHUGGAH CD. We decided to stop what we were doing and throw it on because every motherfucker at Ozzfest kept on telling us how kick-ass they were. When we heard it, we were shocked to find out how similar it was to our new material, even the 8 radio songs we have. I love MESHUGGAH! Right now the entire HQ smells like spray paint because James is graffitting our roll up door with the scary guy. We have a four-day weekend coming up and for me it is all about surfing, riding horses and playing guitar. Oh, by the way, I was just kidding about the 8 radio songs..."

Lars Ulrich (08/29/2002 5:26:00 PM)
"Hey, it's Lars checking in on the way out. We had a nice ugly day in the studio. Lots of nastiness and misery. I'm psyched! BTW, I think Kirk's MESHUGGAH comparison is a little limiting. I hear shades of HATEBREED and ENTOMBED in there also. It is really starting to come together, man. The couple 2-3 things we've been working on this week, we've taken a few steps further than the earlier stuff, and it feels a bit good. We are gonna
chill for a long weekend, so we will catch up on the sick shit and despair on Tuesday again. Y'all be good, c-ya in a bit, THE ELF (aka Lars)

(taken from blabbermouth.net)

Wat is dit nou weer voor actie?
Oud 04-09-2002, 17:22
GRRR
GRRR is offline
ze voelen zich schuldig dat ze zulke mietjes zijn geworden of ze zitten in hun midlifecrisis en ze willen weer jong snel en wild zijn/spelen. of ze zien een gat in de markt en proberen die te vullen en natuurlijk ook hun zakken. of ze hebben niets te doen. of ze stinken.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 17:25
Rhinus
Rhinus is offline
Hatebreed, Entombed, Messhugah, die ken ik allemaal niet. Hoe klinkt dat?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 17:41
Carn
Carn is offline
ja ik had het artikeltje een paar dagen geleden al gelezen, give me a break, ze mogen blij zijn als ze het niveau van black album komen halen, laat staan moeilijke technische muziek als meshuggah
Oud 04-09-2002, 17:43
Infaustus
Infaustus is offline
entombed=goed
meshuggah=goed
hatebreed ken ik niet

maar entombed en meshuggah in song.....?
Oud 04-09-2002, 17:46
GRRR
GRRR is offline
geloof er niets van. het zal wel shit klinken
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 17:47
Infaustus
Infaustus is offline
is er iemand die me wat hatebreed mp3's kan sturen via msn-->cutthroat55@hotmail.com ik hoor van verschillende mensen dat het heel goed is , dus ik wil het wel ff horen
Oud 04-09-2002, 17:51
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
kan me der niks bij voorstellen eerlijk gezegd.. Meshuggah, Entombed en Hatebreed gebruiken alle 3 nie veel cleane zang in hun muziek dus ik ben benieuwd hoe James dat gaat doen mocht dit waar zijn.

klinkt niet verkeerd trouwens zou wel stunt zijn
Oud 04-09-2002, 18:31
funest
funest is offline
dan zou et eindelijk es fatsoenlijk gaan klinken?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 18:32
Pharmacon
Pharmacon is offline
voor hatebreed kun je kijken op deze site . daar staat vast wel een mp3 ofzo op....die nieuwe plaat roeleert...
Maar ik ben idd ook benieuwd hoe james hetfield dat gaat doen dan....
Oud 04-09-2002, 18:47
dystopia
dystopia is offline
Mijn ziel winnenze er niet mee. Wel grappig. Watzou de commerciele bedoeling erachter zijn?

Voor Hatebreed mp3's check je USEnet.
Oud 04-09-2002, 19:21
arrebar
arrebar is offline
metallica heeft door dat metal weer in is dus gaan we maar iets harder spelen dan eerst
Oud 04-09-2002, 19:25
Vork
Vork is offline
ik hou et maar op et motto:

eerst luisteren, dan oordelen
Oud 04-09-2002, 19:33
Rhinus
Rhinus is offline
Ik hoop dat 't klinkt als CD1 van Garage Inc. en zoals 'I Dissapear'.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 19:56
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Mja, we zien wel. Lars Ulrich heeft geloof ik ook geroepen dat hij iets met Sigur Ros wilde doen. En nu weer Meshuggah. Eerst horen, dan geloven.
Oud 04-09-2002, 20:39
Upior
Upior is offline
bron: blabbermouth

hmmmmm....
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 20:45
Passenger
Passenger is offline
Metallica... das toch dat bandje wat vroeger rete-goeie metal maakte, maar nu erg dood is?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Tu-Tone schreef:
Metallica... das toch dat bandje wat vroeger rete-goeie metal maakte, maar nu erg dood is?
Neu da's die band die vroeger retegoeie metal maakte, en nu nog steeds leeft en asskickt maar muziek maakt die té trueë personen niet kunnen waarderen.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 20:50
Verwijderd
't lijkt me trouwens errug intressant.. Metallica die als Mesjuggah klinkt.. hatebreed en entombed ken ik nie.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 21:16
Nate
Nate is offline
Mensen moeten maar niet vergeten dat ze niet de muziek van Meshuggah zijn gaan maken, maar dat ze erachter kwamen dat het erop lijkt. Heeft dus in principe niet zoveel te maken met het opzettelijk veranderen van de stijl in iets anders.
Oud 04-09-2002, 21:28
Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
eXo schreef:
Neu da's die band die vroeger retegoeie metal maakte, en nu nog steeds leeft en asskickt maar muziek maakt die té trueë personen niet kunnen waarderen.

mooi dat bewijst dus dat ik niet true ben , dus hou alsjeblieft een keer je bek over true en niet true
Oud 04-09-2002, 22:01
vempire
vempire is offline
ik vind meshuggah niks, die andere 2 heb ik nog nooit muziek van gehoord.
Maar als metallica harder gaat worden is dat natuurlijk goed!
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 11:03
Rhinus
Rhinus is offline
Metallica moet niet harder worden vind ik. Sneller mag natuurlijk altijd.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 11:46
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
ik ben heel erg benieuwd naar die nieuwe cd.. Een mix tussen MoP en Load zou 't beste zijn.
Oud 05-09-2002, 11:51
Rioto
Als het maar niet crap word zoals Load/reload dat vind ik het goed .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2002, 11:59
Rhinus
Rhinus is offline
Wat is er Crap aan Load & ReLoad? 'Iedereen' zegt dat altijd. 't Is niet zoals de ouwe Metallica dat klopt. Maar ik denk echt dat als 't niet 'Metallica - (Re)Load' was geweest maar 'Horil Sun - (Re)Load' mensen 't best goeie muziek zouden vinden.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 12:13
Rioto
Citaat:
Rhinus schreef:
Wat is er Crap aan Load & ReLoad? 'Iedereen' zegt dat altijd. 't Is niet zoals de ouwe Metallica dat klopt. Maar ik denk echt dat als 't niet 'Metallica - (Re)Load' was geweest maar 'Horil Sun - (Re)Load' mensen 't best goeie muziek zouden vinden.

nou als je eerst kill em all / justis for all luisterd en je krijg ineens load en reload voor je neus is het toch ineeens veeeeeeeel minder
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 12:26
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
Citaat:
Maypole schreef:

nou als je eerst kill em all / justis for all luisterd en je krijg ineens load en reload voor je neus is het toch ineeens veeeeeeeel minder
Op Load staat errug goeie dingen (Bleeding me, Outlaw torn, Until it sleeps etc.). Ook een paar crap, maar het is een goeie cd. Het klinkt gewoon anders. Reload is wat mij betreft een bagger-cd, maar niet omdat de muziek 'anders' is; de nummers zijn gewoon saai. Ik snap best dat ze na zoveel jaar 't beuken beu zijn en iets anders wilden proberen.
't Klinkt anders, niet slechter.
Oud 05-09-2002, 12:29
Verwijderd
Citaat:
WelcomeHome schreef:

Op Load staat errug goeie dingen (Bleeding me, Outlaw torn, Until it sleeps etc.). Ook een paar crap, maar het is een goeie cd. Het klinkt gewoon anders. Reload is wat mij betreft een bagger-cd, maar niet omdat de muziek 'anders' is; de nummers zijn gewoon saai. Ik snap best dat ze na zoveel jaar 't beuken beu zijn en iets anders wilden proberen.
't Klinkt anders, niet slechter.
Ik ben het 100% met Welcome eens
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 17:22
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
eXo schreef:
Sorry maar ik vind Metallica sinds black album al niks meer?
Oud 05-09-2002, 18:53
Rhinus
Rhinus is offline
Je moet iets he.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 19:09
Refro
Refro is offline
Eeuh idd na het black album is het over het algemeen alleen maar commerciele bagger en zeg niet dat het niet zo is want waarom moet een dvd met net zoveel materiaal als laten we zeggen nigthwish / rammstein ofzo E20,- duurder zijn daar is maar een reden voor omdat die gasten in hun dure huisjes willen wonen

Wat mij betreft drop dead metallica!!!
Oud 05-09-2002, 19:18
HK66666
HK66666 is offline
yeah right
het nieuwe korn album is immers ook veel bruter.. net zoals ze zeiden.. en vergeet de nieuwe.. praatjesmakers...
Oud 05-09-2002, 20:33
ScarletWithin
ScarletWithin is offline
Citaat:
Carn schreef:
ja ik had het artikeltje een paar dagen geleden al gelezen, give me a break, ze mogen blij zijn als ze het niveau van black album komen halen, laat staan moeilijke technische muziek als meshuggah
metallica maakt ook behoorlijk technische muziek hoor.
het zit ondergronds, maar daarom is het juist ook zo knap (bedoel de ingewikkelde dingen...)
James bijv. zingt en speelt redelijk moeilijke accoorden, dat vind ik goed.
En load en re-load vond ik niet al te slecht, 't was anders, zeker weten, maar wel juist dapper van ze omdat niemand het verwachtte, en dus totaal niet commercieel.
Oud 05-09-2002, 20:37
Verwijderd
Citaat:
ScarletWithin schreef:

metallica maakt ook behoorlijk technische muziek hoor.
het zit ondergronds, maar daarom is het juist ook zo knap (bedoel de ingewikkelde dingen...)
James bijv. zingt en speelt redelijk moeilijke accoorden, dat vind ik goed.
En load en re-load vond ik niet al te slecht, 't was anders, zeker weten, maar wel juist dapper van ze omdat niemand het verwachtte, en dus totaal niet commercieel.
You got it!

Metallica heeft altijd gedaan waar ze zelf zin in had. Of je dat leuk vind of niet is een totaal ander verhaal.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 21:38
HK66666
HK66666 is offline
Niet dus.. vandaar dat we het afzeiken
Oud 05-09-2002, 23:29
Verwijderd
Citaat:
HK66666 schreef:
Niet dus.. vandaar dat we het afzeiken
En daarbij is het ook erg stoer.

Blaaat.