Advertentie | |
|
![]() |
|
Het ligt eraan of je gelooft in een hogere macht of dat je een atheïst bent.
Hogere macht: hij/zij/zij (meervoud) beslis(t)(sen) wat er in het leven der stervelingen gebeurt. Atheïst/darwinist etc: het is toevallig dat er nu mensen rondlopen; het is toeval dat de mutatie die leidde tot de ontwikkeling van de soort Homo Sapiens Sapiens succesvol was.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
De grieken dachten bijzonder veel over dit onderwerp na; en ook vonden ze het nodig om de hele bevolking hierover na te kunnen laten denken. In griekse theaters waren (omdat de armere beroepsbevolking anders een dag werk zouden missen) daarom dus ook de meest bizarre kassa's denkbaar: je kreeg betaald als je naar binnen ging.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Wat wel zo is is dat het verleden vaststaat; als ik terug zou gaan in de tijd en iets zou veranderen dan zou dat geen verandering in het heden zijn omdat die actie van mij al voor het heden had plaatsgevonden.
|
Zie "het lot" anders, zie het als de universele oorzaak en gevolg.
Stel: ik gooi een battarij in de prullenbak. Die battarij komt in de vuilverbrander terecht, waardoor die gifstoffen in de lucht komen. Dat komt neer op een grasveld. Dat grasveld zit nu vol met gif. Een boer laat daar zijn schapen grazen. Die schapen raken zo besmet met het gif uit de battarij. De schapen worden geslacht en opgegeten. Iemand krijgt kanker door de stoffen uit die battarij, en sterft. Was het dus zijn 'lot' om door mijn battarij te sterven of niet?
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik ben een AtheÏst, maar sommige dingen zijn gewoonweg voorbestemd.
Lang niet alles is bepaald door het Lot, maar sommige dingen gebeuren hoe dan ook, daar ben ik van overtuigd. Maar 90 % van de dingen in het leven kun je ZELF veranderen.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
verklaring voor het lot? f_ckedup | 219 | 03-02-2005 14:04 | |
De Kantine |
Geloof jij in het lot?? Joshua | 53 | 25-05-2003 17:29 | |
In hoeverre geloof jij in het lot? angela123 | 7 | 20-04-2003 16:29 | |
Het Lot 2young2live | 26 | 25-06-2002 18:42 | |
Het lot.....Lees ffies plies... Vi$TiKjûHtjûH | 14 | 14-01-2002 14:38 | |
Verhalen & Gedichten |
overgeleverd aan het lot waar ik niet meer aan ontkom Mef | 4 | 06-12-2001 10:41 |