Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik weet het niet, vond het iig een uitermate boeiend boek om te lezen.
Tegen dat ontbreken van vrijheid valt in te brengen dat als men toch daar niet mee om kan gaan ze op "creatieve" eilanden worden geplaatst, wat waarschijnlijk voor de mensen in kwestie een verademing zal zijn (bereiken ze alsnog geluk?). Of het als een politiestaat is aan te merken weet ik niet, dat hangt van de invulling af, voornamelijk sociale controle denk ik eerder...
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Ik ben zelf niet zo'n fan van zo'n wereld. Niet omdat ik verwacht dat mensen de vrijheid zullen missen (ze worden immers zodanig geconditioneerd dat ze de gehele vrijehid niet nodig hebben). Het gaat mij om het princiepe dat je mensen min of meer een bepaalde vrijheid ontneemt die ze verdienen. Deze vrijheid is niet die om te gaan een staan waar ze willen (immers: dat kan nu ook niet), of de vrijheid van acties, maar de vrijehdi van levensstijl. Ik kan me niet voorstellen dat je een wereld gaat acclimatiseren waar je soorten mensen (lui, dom, slim, werkzaam, ertc.) hebt. Door de veelheid in mensen heb je juist een extra stukje levenskwaliteit,. Deze kunnen we ons zeker niet zomaar ontnemen. Daar wordt het allemaal heel saai van.
|
Weg met de saaiheid; Nederland is al saai genoeg. Een land vol TROS-famillies en LPF-stemmers die met elke modegril meelopen en niet anders durven te zijn, bang voor een afwijzing door de massa. Laten we Nederland, onze multi-culti land, kleurlijk houden.
Een perfect land bestaat niet en zou ook niet leuk zijn; je zou je gaan vervelen. Het is natuurlijk wel fijn als iedereen een beetje lief in vrede en gezelligheid met elkaar omgaat en communiceert maar er moeten ook slechte mensen blijven zodat justitie ook weer wat te doen heeft; als je dat afschaft scheelt dat ook zo weer heel wat banen; en de werkeloosheid is al zo hoog; en met de koopkracht die als maar omlaag gaat omdat alles zo duur wordt (leve de Euro) wordt het er allemaal niet beter op. Ik heb gehoord dat de nieuwe regering de kosten van het ziekenfonds elk jaar wil verhogen met 80 Euro. Dus dat is een stijging van 240 Euro in vier jaar! Alsof je nu niet al blauw betaalt aan die gasten. Maar ja tis wel handig om te doen; want als je dan ns wat hebt. Alleen zijn deze belachelijke prijzen niet menswaardig. De LPF wil zich graag richten op onderwijs, zorg en veiligheid. Benieuwd of ze het er beter vanaf brengen dan die paarse knakkers. Meer veiligheid...Meer toezicht...Korotm je bent nergens meer veilig; je kan niet meer jezelf zijn omdat je constant wordt begluurd door camera's. Je hoeft je dus niet meer laten opsluiten in een bouwkeet in de groeinde slaapstad Almere, het toppunt van de Nederlandse woonarchitectuur. Je kunt overal worden bespied bij de doen, en straks daardoor meer... laten. Wordt het daar echt veilig er op. Het lijkt me eerder dat het het veiligheidsgevoel vergroot; en er zijn gekken genoeg die graag voor zo'n camera hun gang gaan; zitten ze weer in prime-time op tv bij Opsporing Verzocht. "We hebben er beelden van". Waar zijn tegenwoordig geen beelden van. Als een bekend iemand een scheet laat staat SBS al op de stoep. Het moet ook niet gekker worden. En dan die belachelijke concurrentie en vernieuwingstrijd. En iedereen doet er aan mee. SBS moet ook zo nodig boulevardje spelen en haalt daarvoor een oud paard van stal die zn hoofd niet stil kan houden. Het is 20 x nix; maar het wordt wel door het volk gevreten. En dat is het erge. Vroeger wilde men zich nog verdiepen in dingen die echt belangrijk zijn; die tijd lijkt na de veresbeeësering geheel voorbij. En sommige vraagstukken die maar aanhouden; wel of niet een gekozen burgermeester... Al die Veramerikanisering...Alles moet maar internationaal; Nederlandsers die Engels gaan lullen om internationaal mee te tellen; de 24 uurs economie die mensen en bedrijven het hoofd op hol brengt. Laten we ons nou weer ns met de beide beentjes op de grond brengen en weer ff Normaal doen. Het is triest gesteld met Nederland en daar moet verandering komen; maar dat zal de LPF niet waar kunnen maken. Benieuwd hoe snel de volgende verkiezingen zijn. Ik weet dan iig al wat ik ga stemmen...
|
Als ik me het goed herinner was die Brave New World wel perfect en was iedereen er wel gelukkig. Gewoon omdat niemand beter wist dan dattie gelukkig was ("27688 keer herhaald") Ook meen ik me te herinneren dat al die mensen niet voortkwamen uit verstandshuwelijken en klonen, maar dat al op vroege leeftijd bij de baarmoeder werd weggehaald en dat kinderen zeg maar "gekweekt" werden. Ook was de hele wereld gebaseerd op theorieën van Freud, die ze daar ook aanbaden. Die hele wereld was erop gericht om het Oudipus-complex te vermijden.
Of ben ik nu in de war? Zo'n maatschappij zou het stabielste zijn wat mogelijk is. Dat is ook zo, maar alleen van binnenuit. Op onvoorziene dreigingen (meteorietinslag oid) zou niemand voorbereid (lees: geprogrammeerd) zijn en dat zou dan ook totale chaos veroorzaken, omdat niemand meer creatief kan denken, initiatief kan tonen, of zich aanpassen aan nieuwe omstandigheden.
|||||
Citaat:
bullshit, je zou juist altijd dingen kunnen verzinnen om te doen anders zou het niet perfect zijn. Citaat:
het is het beste als iedereen zich aan de regels houd zodat justitie niets te doen heeft. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Dat Oudipus-complex had geloof ik te maken met iets tussen de relatie moeder-zoon, waaraan een heel stel onbewuste trauma's zouden ontspringen ofzo. De opvoeding in een gezin door moeder en met broertjes en zusjes werd in Brave New World ook gezien als totaal onbeschaafd en zeer gevaarlijk, omdat mensen door die trauma's later dan weer rare hersentrekjes krijgen. Volgens mij was het zoiets. Citaat:
|||
Citaat:
2) Ja, dat zou ut beste zijn - Ik heb het btw over homo sapiëns, over welke soort heb jij het? - mens kan dat dus niet 3) EXTRA BORESOME Citaat:
![]() 2) Het zit ergens nog diep in ze ja. Dat vermogen ontplooien is echter een levenswerk wat daarnaast ook in eniger mate resulteert in criminaliteit, drugsgebruik, enz... - het gaat niet samen met conditionering - spijt me
|
Een wereld als deze is misschien de perfecte plaats voor mensen die niets anders kennen en wie op zo'n plaats geboren zou worden zou niet anders kunnen dan gelukkig zijn. Ik zou er nu niet willen leven omdat ik wel beter weet. Of ik daar dan gelukkig mee moet zijn is een andere vraag. Een beetje hetzelfde overigens als de vraag of je zeer zwakbegaafd zou willen zijn, en om die reden gelukkig - puur omdat je nauwelijks een idee hebt van wat er om je heen gebeurt. Ik ben zeer gehecht aan wat ik aan onafhankelijkheid heb, aan mijn toerekeningsvatbaarheid, aan mijn beslissingsvermogen en mijn bewustzijn (voor zover aanwezig
![]() |
![]() |
|
Mijn perfecte wereld zou zijn, denk ik, deze wereld en dan helemaal ingestort... de natuur heeft 500 jaar gehad om flink wat terug te roven - en maximaal 400 miljoen mensen op aarde waaronder ik.
Maar die wereld is niet te realiseren - er zijn 6 miljard mensen en het lijkt er niet op dat ze ergens naartoe gaan.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |