Oud 23-11-2001, 15:00
Roxanne01
Roxanne01 is offline
Ik heb, nu het weer koud wordt, erg snel last van blauwe handen. Vorig jaar werden ze nog gewoon rood als het koud was maar nu worden ze echt blauw! Sommige mensen zeggen dat het helemaal nie erg is en andere zeggen dat ik naar de dokter moet.. Wie heeft dit ook (gehad) en wat doen/deden eraan?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2001, 15:10
halve gare
halve gare is offline
vriend van mij heeft het ook... als je lichaam merkt dat er veel warmte verloren gaat door midel van je handen dan sluit hij de warmte toe voer af en blijven ze dus vaker koud...
ik weet niet of hij er iets voor gekregen heeft maar naar de dokter gaan kan nooit kwaad...
Oud 23-11-2001, 15:37
Verwijderd
Ik heb het ook, mijn moeder ook. 't kan idd zijn wat hier boven staat. 't kan ook een verstoorde bloedsomloop zijn ('t kan ook dat dat het zelfde is ). 't kan zoveel zijn. Maar ff naar de dokter gaan kan idd nooit kwaad.

[Dit bericht is aangepast door Leonoor (23-11-2001).]
Met citaat reageren
Oud 23-11-2001, 15:55
snoopy
snoopy is offline
heb ik ook altijd. ik heb het al heel lang, en m'n handen zijn er nog steeds niet afgevroren, dus... maar zoals hierboven ook al staat, kan het natuurlijk geen kwaad om even naar de dokter te stappen
Oud 23-11-2001, 17:00
nl2suzy
nl2suzy is offline
hmm volgens mij is het een best wel veel voorkomend probleem. Ik heb het zelfs in de zomer, als ik dan in een keer naar een ruimte loop waar het wat kouder is dan begint het meteen blauw te worden (begint altijd in me nagels ).. maar ach wat vanzelf komt gaat ook vanzelf weer over haha, tenminste bijna alles..
Oud 23-11-2001, 18:59
Breezer
Breezer is offline
Ik had eerst helemaal niet door dat ik het had, tot iemand eens zei: HEH? JE HANDEN ZIJN BLAUW!!!
Met citaat reageren
Oud 24-11-2001, 15:44
gitan
gitan is offline
Blauwe handen heb ik eigenlijk nooit last van, ik loop meestal de hele dag met blauwe lippen als ik het koud heb! Irritant hoor, dat iedereen de hele tijd vraagt of ik blauwe lippenstift op heb!!
Oud 24-11-2001, 17:11
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Mijn vader krijgt eerst blauwe en dan witte handen als het koud is. Dit komt door zijn slechte doorbloeding. Heeft ie ook bij zijn voeten en ook al toen die jong was, dus rond de 20 . . . maby kan dat et zijn. Wat er tegen te doen, hij heeft van alles geprobeerd maar nix heeft geholpen
Oud 25-11-2001, 18:13
Roxanne01
Roxanne01 is offline
Thnxs voor alle reacties! Ik moet morgen ff naar de dokter, voor iets anders, maar ik vraag het hem wel even. Maar aan jullie reacties te zien is het een veel voorkomend probleem en dus nix ernstigs!

Veel liefs Roxanne.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2001, 17:49
Gera
Gera is offline
M'n broer had dat ook heel erg...dokter zei dat hij te weinig bloed in z'n lijf had omdat hij zo snel was gegroeid...en zowaar, dit jaar is het minder.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2001, 12:37
silver_kane_freakje
silver_kane_freakje is offline
hmmm jah hebbik ook...meestal alleen blauwe nagels...vroeger werden ze oranje en rood en nu blauw weirddd
maja ik heb altijd koude handen en voeten, en of het heel koud of heet...echt irri
Oud 27-11-2001, 15:53
My$Te®yG!®L
My$Te®yG!®L is offline
Als ik kou heb zie ik wel blauwe ruitjes in men handen, en als ik het warm heb zijn het er rode

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten