Oud 13-12-2001, 14:20
halve gare
halve gare is offline
ik eet elke dag echt meer dan 1 pakje kauwgum... kan iemand mij vertellen wat dit met je liechaam doet?

behalve dat het laxeerend werkt wat daar heb ik nooit last van...
Oud 13-12-2001, 15:27
Lilla
Lilla is offline
volgens mij is ut niet echt erg.. alleen kan veel mentol geloof ik slijmveroorzaken.. zoeits zei de acapuncturist nadat me zusje heel erg slijm kreeg na kauwgom

en elke keer als je kauwgom in je mond doet denk je maag: ahhh daar komt weer wat, maar dr komt juist nix en dus geeft kauwgom je een beetje een hongergevoel..
Oud 13-12-2001, 15:43
annabelle
annabelle is offline
Haha, 1 maar .. Dan geloof ik dat heel mijn slokdarm & maag wel verrot zou moeten zijn als je dat al veel vindt
Met citaat reageren
Oud 13-12-2001, 16:20
miep
miep is offline
Citaat:
halve gare schreef:

behalve dat het laxeerend werkt wat daar heb ik nooit last van...

hoe werkt het dan precies laxeerend/??? ik eet ook best veel kouwgom, maar probeer rustiger aant e doen,er zit gemiddeld 5 calorieen per kaugompje! wie had dat ooit gedacht
Oud 13-12-2001, 16:56
Joyce-b
Joyce-b is offline
Citaat:
miep schreef:

hoe werkt het dan precies laxeerend/??? ik eet ook best veel kouwgom, maar probeer rustiger aant e doen,er zit gemiddeld 5 calorieen per kaugompje! wie had dat ooit gedacht
5 calorieën is bijna niets hoor, en in suikervrije zit heel weinig.. ik zag laatst dat er iets van 140 per 100 gram, in een pakje zit 14 gram (zo 1 waar de dingen niet apart verkpakt zijn), ongeveer 10 kaugompjes .. dus er zit ongeveer 1,5/1,4 calorie per kaugompje.. dus dat valt heel erg mee hoor..

Oud 13-12-2001, 18:21
halve gare
halve gare is offline
in suikervrije kauwgum zit inderdaad bijna calorieen...

op de verpakking staat dat het laxeerd kan werken, als waarschuwing zodat er geen klachten van komen..
Oud 14-12-2001, 13:35
Bekkie
Bekkie is offline
in kauwgom gebruiken ze een soort ZOETSTOFFEN inplaats van suiker.
Ik heb in 1 of ander tijdschrift gelezen dat teveel inname van die zoetstoffen slecht is.... dus ook van die plaatsvervangers van suiker voor in de thee ofzow zijn slecht voor je
maar weet nie precies meer wat er stond...
ik zal het effe opzoeken
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 13:37
Noortjuh
Noortjuh is offline
Citaat:
Bekkie schreef:
in kauwgom gebruiken ze een soort ZOETSTOFFEN inplaats van suiker.
Ik heb in 1 of ander tijdschrift gelezen dat teveel inname van die zoetstoffen slecht is.... dus ook van die plaatsvervangers van suiker voor in de thee ofzow zijn slecht voor je
maar weet nie precies meer wat er stond...
ik zal het effe opzoeken
Heej Bekkie dit heb ik ook gehoord op tv.
Het is inderdaad niet goed als je een pak kauwgom per dag veroberd...het is mar dat je'ut weet
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 13:43
Verwijderd
Van teveel zoetstoffen kun je allerlei ziektes krijgen, maar niet van de hoeveelheid die je binnen krijgt als je per dag 1 pakje kauwgom eet, hoor. Van suiker krijg je ook van alles, dus das ook niet goed. Teveel van iets is nooit goed, van wat dan ook.

Bij mij werkt kauwgom btw niet hongeropwekkend, eerder een beetje hongerstillend.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 13:45
Bekkie
Bekkie is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
maar niet van de hoeveelheid die je binnen krijgt als je per dag 1 pakje kauwgom eet, hoor. Bij mij werkt kauwgom btw niet hongeropwekkend, eerder een beetje hongerstillend.
ik heb toch wel heel wat anderz geleezuh
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 13:47
Verwijderd
Citaat:
Bekkie schreef:
ik heb toch wel heel wat anderz geleezuh
Waarover? Je hebt nu twee totaal verschillende dingen gequote. Het tweede is persoonlijk, dat staat er ook bij, dus dan kun je nog zoveel gelezen hebben, maar dat klopt. En wat is er aan dat eerste fout dan? Als je van die hoeveelheid ziek zou worden zou ik ondertussen al dood zijn, en met mij vele anderen, ik mag geen suiker, alles wat bij mij gezoet is is dat met zoetstoffen, ik krijg er dus heel wat meer binnen dan die hoeveelheid uit 1 pakje kauwgom.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 20:57
PV
PV is offline
hoe kan je nu op 1 dag een heel pakje kauwgom 'opeten'?? om de 10 minuten een andere pakken ofzo?

op mijnes (van de edah suikervrij) staat ook dat overmatig gebruik een laxerend effect kan hebben..
Met citaat reageren
Oud 14-12-2001, 21:13
Nuck
Nuck is offline
Mm, een leraar van mij zegt dat je kaken gaan slijten als je (te) veel kauwgom kauwt. Dan kan je op je veertigste niet meer eten ofzo, had ie het over. 'k Weet het ook niet, ik heb er geen verstand van.
Oud 15-12-2001, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Nuck schreef:
Mm, een leraar van mij zegt dat je kaken gaan slijten als je (te) veel kauwgom kauwt. Dan kan je op je veertigste niet meer eten ofzo, had ie het over. 'k Weet het ook niet, ik heb er geen verstand van.

als dat zo is, je tanden slijten dan toch zeker ook van al dat andere eten?? rauwe wortels bv. eten konijnen ook, en slijten hun tanden geloof ik ook van!
Met citaat reageren
Oud 15-12-2001, 11:36
halve gare
halve gare is offline
Citaat:
PV schreef:
hoe kan je nu op 1 dag een heel pakje kauwgom 'opeten'?? om de 10 minuten een andere pakken ofzo?
meestal ik het 1 pakje per dag maar soms ook wel meer... ik soms een heel pakje tegelijk in m'n mond!
Oud 15-12-2001, 22:52
de abt van sion
de abt van sion is offline
Tijdens het gebruik misvormt kauwgom je gezicht aanmerkelijk.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2001, 19:26
badtothebone
badtothebone is offline

crewl

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten