Oud 07-10-2002, 18:32
sweet one
sweet one is offline
Hallo.

Ik zit in 5 Havo en nadat ik mijn diploma heb gehaald wil ik psychologie gaan studeren. Nu weet ik dat je dat eigenlijk alleen maar op de Universiteit kan doen en dat je daar dus VWO voor moet hebben. Mijn eerste keuze was ook om eerst mijn VWO diploma te halen ( namelijk 5&6 VWO in 1 jaar ).
Maar dan heb ik dus nog het probleem dat er in Rotterdam geen Universiteit is waar je psychologie kan studeren en op kamers wil ik niet en lang reizen zie ik ook niet zitten.

Maar nu heb ik dus gehoord dat er een nieuwe opleiding komt waarbij je dus ook een HBO opleiding psychologie kan doen. Nu heb ik daar wel naar gezocht op internet, maar de enigste opleiding die ik daarvoor kan vinden is op een Hogeschool in Utrecht. Weet iemand op welke Hogeschool in Rotterdam je dit ook kunt studeren. Het is een nieuwe opleiding dus nog vrijwel onbekend.

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2002, 21:10
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
Misschien heet de opleiding zelf niet direct 'Psychologie', ik zou het zo ff niet weten.
Je zou het aan de decaan op school kunnen vragen, die hebben er meestal boeken vol van welke opleiding waar is.

In ieder geval is er hier in Eindhoven een hbo-opleiding, 'Propedeuse toegepaste Psychologie', maar goed, eindhoven en rotterdam liggen niet bepaald dicht bij mekaar

s6,
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 21:17
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
sweet one schreef:
Maar dan heb ik dus nog het probleem dat er in Rotterdam geen Universiteit is waar je psychologie kan studeren
De erasmus universiteit rotterdam heeft wel degelijk Psychologie in zijn 'assortiment' hoor
Oud 08-10-2002, 08:38
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
misschien bedoel je psychodiagnostiek? das in deventer geloof..
anders doe je toch gewoon 'n jaar eest je propedeuse halen.. (wat een zin.. )
Oud 08-10-2002, 16:24
guesst
guesst is offline
Ik weet dat er op Fontys Hogeschool in Tilburg psychologie op het HBO wordt gegeven. Ik geloof dat dit maar 1 jaar duurt en dat je evt. met dat propedeutische jaar door kunt stromen naar de universiteit. Verder kun je na dat eerste (en enige dus) jaar naar een andere ' sociaal-getinte' opleiding doorstromen, zoals maatschappelijk werk en dienstverlening, sph, pedagogiek e.d...

Neem ff een kijkje op www.fontys.nl!

Suc6!

Greetz Guesst
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 16:47
ABrules
ABrules is offline
Ik doe de opleiding "propedeuse toegepaste psychologie" hier in Eindhoven op de Fontys... het is een opleiding van 1 jaar en dan kan je tot een universiteit worden toegelaten om verder psychologie te gaan studeren alleen moet je dan bij de meeste universiteiten je wiskunde A op vwo niveau hebben, maar dat verschilt per Universiteit... nou goed. PTP is hier een onderdeel van de opleiding Personeel en Arbeid (P&A) dus misschien dat ze die opleiding wel bij die school daar bij jou hebben en dan moet je daar maar eens vragen of ze PTP daar hebben... PTP is ook een oriëntatiejaar dus mocht je zeggen van, mmmz, Psychologie is niks, dan kan je nog bij bv P&A het 2e jaar instromen enzo... dus nooit een weggegooid jaar... nou succes...
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 17:08
sweet one
sweet one is offline
Hartstikke bedankt voor de adviezen. Ik weet wel dat je een jaar orienterende propedeuse voor gedrag en maatschappij kan volgen in Rotterdam, maar of je daarmee kan doorstromen naar de universiteit moet ik nog maar even navragen dan. Er staat alleen maar op internet dat dat een orienterend jaar is en dat je daar naar verschillende kanten op kunt,maar psychologie staat daar niet bij. Dus dat moet ik dan maar even navragen.
Bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten