Oud 19-10-2002, 09:08
Eend
Eend is offline
Dat heb ik dus geleerd. Als ik denk of het gevoel heb, dat mensen me niet geloven, moet ik dat navragen, voordat ik me helemaal door dat gevoel laat leiden, terwijl t misschien helemaal niet waar is. Maar ik heb dan het probleem, dat ik vaak niet geloof als mensen het dan 'ontkennen' zeg maar. Dus dan heb ik er als nog niks aan. Vervolgens moet ik dan positiever gaan denken. Wie herkent dit ook?
Oud 19-10-2002, 22:32
Winner
Winner is offline
Tuurlijk zeggen ze niet nadat ze de indruk hebben gewekt dat ze je geloven niet als je het navraagt ineens, 'nee idd, ik geloof je niet'.
Ik vraag me ook af waarom je het zo belangrijk vind dat mensen je geloven, als ze je niet geloven laat ze dan.
Daarnaast heb ik het gevoel dat je bij deze vraag een hele specifieke situatie in gedachten hebt die je nu als een abstract hypothetisch geval formuleert. Als ik gelijk heb denk ik dat je er meer aan hebtr als je gewoon even zegt waar het je om gaat, of een voorbeeld noemt, dit is een beetje vaag.
Oud 20-10-2002, 13:21
Verwijderd
da moet ik ook leren! ik heb al snel het gevoel van, ow die zegt dit, dan zal die me wel een aansteller vinden. daar kan ik dan heel down van worden. en als iemand me dan vraagt wat er is zeg ik, ow laat me ik ben toch een aansteller. en als ze dan vragen waarom en ik vertel waarom ik dat denk dan zeggen ze: ga toch eerst es ff vragen wat ze daar mee bedoelen voordat je meteen denkt dt ze je een aansteller vinden. en eignelijk hebben ze gelijk, het is niet netjes om voor andere mensen in te vullen.
dat je ze dan nog niet geloofd is neit gek, ik doe dat ook niet. maar het schijnt dat als je dit blijft volhouden dat dat vertrouwen toch wel komt.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 14:02
Eend
Eend is offline
Citaat:
me blackrose schreef:
da moet ik ook leren! ik heb al snel het gevoel van, ow die zegt dit, dan zal die me wel een aansteller vinden. daar kan ik dan heel down van worden. en als iemand me dan vraagt wat er is zeg ik, ow laat me ik ben toch een aansteller. en als ze dan vragen waarom en ik vertel waarom ik dat denk dan zeggen ze: ga toch eerst es ff vragen wat ze daar mee bedoelen voordat je meteen denkt dt ze je een aansteller vinden. en eignelijk hebben ze gelijk, het is niet netjes om voor andere mensen in te vullen.
dat je ze dan nog niet geloofd is neit gek, ik doe dat ook niet. maar het schijnt dat als je dit blijft volhouden dat dat vertrouwen toch wel komt.
ja, idd, dat bedoel ik Ik ben alleen zo bang om bedrogen te worden, want als iemand zegt:
Nee, zo denk ik niet over je
Moet ik mezelf er heel erg naartoe gaan dwingen en positiever te laten denken om die persoon te geloven en das best zwaar.
Maar ik ben dan dus bang dat ik mezelf dan zo positief laat denken en dat die persoon het dan uiteindelijk niet meent, dat maakt de klap tig keer zo groot nmlk...
Oud 20-10-2002, 14:03
Eend
Eend is offline
Citaat:
Winner schreef:
Tuurlijk zeggen ze niet nadat ze de indruk hebben gewekt dat ze je geloven niet als je het navraagt ineens, 'nee idd, ik geloof je niet'.
Ik vraag me ook af waarom je het zo belangrijk vind dat mensen je geloven, als ze je niet geloven laat ze dan.
Daarnaast heb ik het gevoel dat je bij deze vraag een hele specifieke situatie in gedachten hebt die je nu als een abstract hypothetisch geval formuleert. Als ik gelijk heb denk ik dat je er meer aan hebtr als je gewoon even zegt waar het je om gaat, of een voorbeeld noemt, dit is een beetje vaag.
Ik denk dat jij me niet echt begrijpt. Jij stelt hier voor dat ik het belangrijk vind, dat mensen mij geloven, maar het is juist andersom, ik heb moeite om mensen te geloven
Oud 20-10-2002, 18:01
Winner
Winner is offline
Citaat:
Eend schreef:
Ik denk dat jij me niet echt begrijpt. Jij stelt hier voor dat ik het belangrijk vind, dat mensen mij geloven, maar het is juist andersom, ik heb moeite om mensen te geloven
Oh, dan is het verhaaltje niet helemaal goed bij me overgekomen idd.

*leest nog eens*

Sorry ik kan er geen hout van maken
Oud 20-10-2002, 18:22
Eend
Eend is offline
Citaat:
Winner schreef:
Oh, dan is het verhaaltje niet helemaal goed bij me overgekomen idd.

*leest nog eens*

Sorry ik kan er geen hout van maken
Laat ik t ff uitgebreid uitleggen Dan ook met een andere situatie, die wel echt is voorgekomen.

Persoon: Maakt een opmerking dat ik een satanist ben
Ik: Ik voel me aangesproken en ga denken dat ie een grandioze hekel aan me heeft.
Op dat moment voeg ik een stukje aan, dat ik geleerd heb en dat is dat ik het navraag of ie een hekel aan me heeft.
Persoon: Onkent dat hij een hekel aan me heeft en zegt juist dat ie me mag en dat het een grapje was en dat ie zulke grapjes niet meer zou maken.
Ik: Op zo'n moment heb ik dus moeite met het geloven van het weerwoord van die andere persoon.

Eendjuh
Oud 20-10-2002, 18:34
wicce
wicce is offline
ja, ik ken het ik neem dingen ook vaak niet zoals ze gezegd worden maar ga er verder over door.. vroeger had ik het nog erger, ging ik er net zolang op door totdat het was afgekraakt. ik leer het nu op school af. het is een belangrijk deel van mijn opleiding om dingen te horen zoals ze zijn en niet te verdraaien.
voornamelijk bij positieve kritiek.
ik kan je wel een tip geven, misschien dat het je kan helpen.
Als je die reactie hebt gekregen, ontvang die dan in woorden (dus zeg wat terug) maar ga het niet relativeren. dus geen gemaar of "tja", of "dat valt wel mee". neem het zoals je het hoort, en zeg dat ook. Er is geen schaamte ofzo in het nemen van kritiek of complimenten zoals die naar je toe komen, zoals veel mensen misschien denken.
Oud 22-10-2002, 00:19
Eend
Eend is offline
Citaat:
wicce schreef:
ja, ik ken het ik neem dingen ook vaak niet zoals ze gezegd worden maar ga er verder over door.. vroeger had ik het nog erger, ging ik er net zolang op door totdat het was afgekraakt. ik leer het nu op school af. het is een belangrijk deel van mijn opleiding om dingen te horen zoals ze zijn en niet te verdraaien.
voornamelijk bij positieve kritiek.
ik kan je wel een tip geven, misschien dat het je kan helpen.
Als je die reactie hebt gekregen, ontvang die dan in woorden (dus zeg wat terug) maar ga het niet relativeren. dus geen gemaar of "tja", of "dat valt wel mee". neem het zoals je het hoort, en zeg dat ook. Er is geen schaamte ofzo in het nemen van kritiek of complimenten zoals die naar je toe komen, zoals veel mensen misschien denken.
jah thnx voor de tip
Kan ik wel gebruiken

Greetzzz

Eendjuh
Oud 22-10-2002, 09:39
Winner
Winner is offline
Ik begrijp het wel waar je het over hebt nou, ik heb dat ook, maar op de een of andere manier houdt het me niet zo bezig. Ik weet sowieso wat ik van veel mensen moet denken, en afhankelijk van wie er iets zegt weet ik altijd meteen of een opmerking 'niet zo onschuldig' is als degene mij wil laten geloven door erachteraan te roepen 'grapje'. Het draait om mensenkennis.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten