Oud 21-10-2002, 23:12
Rocksaan
Rocksaan is offline
Ik heb een zus, van 20, en ze heeft via het internet een jonge leren kennen uit de emiraten (een arabier). Hij begon al meteen met de duurste kadoos te sturen en constant bellen, en ook mij en haar vrieden lastig te vallen om te checken hoe wat wie en waar ze was, als ze maar niet met andere jongens om ging en blabla, snappen wel wat ik bedoel. Hij is nu onderhand 2 keer in Nederland geweest, om elkaar te zien, hij koopt mn broertje om met dure kadootjes, telefoon, playstation 2, en noem mar op. Hij heeft mn zus echt onder zn duim, hij keurt veel dingen af dat ze doet, wordt boos (ik werdt er zelfs bang van) en mn zus geeft er ook nog eens aan toe en `past zich dan aan`. NU het grootste probleem is, is dat ze met kerst naar de emiraten gaat, en ik heel erg denk dat hij, die arabier, mijn zus als erg goed slachtoffer heeft uitgekozen om haar in zijn land te houden enzovoort, je weer wel van die verhalen over westerse vrouwen die daar naar toe gaan, en nooit meer we komen

wat vinden jullie hiervan!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-10-2002, 23:15
Moonspell
Moonspell is offline
Denk dat ze dan nooit weer komt...

Zorg dat je dr hier houdt.. lijkt me erg verstandig.
Oud 21-10-2002, 23:19
Rocksaan
Rocksaan is offline
ja probleem, ze zit nu in spanje, een taalcurses via school..en gaat vaan daaruit meteen naar de emiraten, dat dacht ik ook, ze moet eerst weer hier terug komen, maarja..ze is wel 20 heh, in hoeverre hebben mn ouders daar over te zeggen
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 23:22
utopian me
utopian me is offline
wat eng zeg. ik zou eens heel goed met haar hierover praten. vertrouwt ze het zelf volkomen?? wanneer dat het geval is en ze vind hem echt geweldig enzo kun je er denk ik vrij weinig aan doen. maar ik zou haar zeker proberen in te zien waar ze mee bezig is en wat er kan gebeuren, dan zal ze daar toch wel over na gaan denken?

of zorg dat er iemand mee gaat naar de emiraten (zorg ervoor dat ze niet alleen gaat ofzo)
Oud 21-10-2002, 23:37
Rocksaan
Rocksaan is offline
Ze is een beetje gebrainwashed geloof ik, ze ziet het wel een beetje, maar op een of andere manier trek ze daar weinig van aan, en verzint altijd wel wat voor zichzelfs waardoor het `niet erg is` als je bergijpt wat ik bedoel. Of dat denk ik trouwens. En het is echt neit zo dat ze smoorverliefd is op die gast hoor, mn zus is geen relatie persoon, ze heeft geen vriendje nodig, dat doet haar neit veel geloof ik. Ze krijgt dure kadoos, ze heet een creditkaart van hem, ze krijgt aandacht, en krijgt de kans om naar de emiraten te gaan (reizen) wat ze het leifst doet.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 00:44
haas17
haas17 is offline
Op zich kan een relatie best via internet beginnen,
maar als iemand zo ver weg woont en je elkaar nog maar 2 keer hebt gezien vind ik het persoonlijk erg snel om dan al naar die jongen te reizen. En ik neem aan dat die jongen in een heel andere cultuur leeft dan de westerse, waarvan ze heel weinig weet. En inderdaad, ik vind je verhaal erg eng klinken. Zelfs al was ze een echt volwassen vrouw ipv 20, dan nog vind ik het ontzettend onverstandig om in haar eentje een vage vriend in de Emiraten op te zoeken. Alleen al op de weg erheen kan ze in de problemen raken.
Praat er heel veel en rustig over met je ouders en zus, en leg uit dat je het eng vindt en onverstandig. en als dan toch ze gaat zorg dan dat jullie goede afspraken maken; dat ze regelmatig laat weten dat het goed gaat, en dat je precies weet waar ze zit.
Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 09:41
Verwijderd
Citaat:
Rocksaan schreef:
Ze is een beetje gebrainwashed geloof ik, ze ziet het wel een beetje, maar op een of andere manier trek ze daar weinig van aan, en verzint altijd wel wat voor zichzelfs waardoor het `niet erg is` als je bergijpt wat ik bedoel. Of dat denk ik trouwens. En het is echt neit zo dat ze smoorverliefd is op die gast hoor, mn zus is geen relatie persoon, ze heeft geen vriendje nodig, dat doet haar neit veel geloof ik. Ze krijgt dure kadoos, ze heet een creditkaart van hem, ze krijgt aandacht, en krijgt de kans om naar de emiraten te gaan (reizen) wat ze het leifst doet.
Hmz ja.. Je hoort wel van die verhalen ja, van meisjes die weggelokt worden thuis via hele sluwe manieren, maar dit zijn vaak wat jongere meisjes omdat die makkelijker te beïnvloeden zijn. Maar goed, hij schijnt je zus toch te hebben ingepalmd. Ik geloof dat het er niet naar uit ziet dat je haar nog kan tegenhouden enzo? Zorg in ieder geval dat je weet waar ze zich bevindt daar, zorg dat je contact met haar kunt zoeken en dergelijke. Hoe oud is die jongen/man dan eigenlijk en waar haalt ie al dat geld toch vandaan?

Nja, ik vind het heel logisch dat je wantrouwend bent, zou ik ook zijn. Laten we maar hopen dat het niets is, wat vinden je ouders ervan?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 11:53
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Maar goed, hij schijnt je zus toch te hebben ingepalmd. Ik geloof dat het er niet naar uit ziet dat je haar nog kan tegenhouden enzo? Zorg in ieder geval dat je weet waar ze zich bevindt daar, zorg dat je contact met haar kunt zoeken en dergelijke.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 12:53
20marianne12
20marianne12 is offline
Owow ik zou het heel eng vinden als het mijn zus was, ik denk dat die jongen foute dingen aan het doen is. Maar ja misshcien dat jongens daar zo met meisjes omgaan, dat kan ook. Maar ja ik zou er wel eens goed met je zus over praten hoor!! Of als je haar niet meer spreek mail der een keertje ofzo. En idd zoals ookal gezegd wordt, zorg dat je weet waar ze verblijft enzo! Misschien is het wel een hele gewone jongen en is het niks om je zorgen over te maken, maar ik betwijfel het... Sterkte!
Oud 22-10-2002, 14:26
Rocksaan
Rocksaan is offline
Citaat:
maar dit zijn vaak wat jongere meisjes omdat die makkelijker te beïnvloeden zijn
Maar dat is ze ook, makkelijk te beinvloeden

Citaat:
Hoe oud is die jongen/man dan eigenlijk en waar haalt ie al dat geld toch vandaan?
Hij is ook 20 geloof ik, en waar die dat geld vandaan haalt ja dat weet je nooit precies met die arabieren. Hij zit bij de lchtmacht ofzo, maar zn baas heeft de 2 reisjes naar nederland betaald, dus denk ook gewoon onderlinge vriendjespolitiek.

Citaat:
En ik neem aan dat die jongen in een heel andere cultuur leeft dan de westerse, waarvan ze heel weinig weet.
Ja nouja, wij als familie weten wel wat voor cultuur het s, we hebben immers 3 jaar in Bahrein, dus het midden oosten gewoond. En het zijn geen vooroordelen of racistische opmerkingen, en zelf kunne ze er ook weinig aan doen want het is gewoon de cultuur en ze zijn zo opgevoed dat de vrouwen onder hun staan. En ze halen de vrouwen uit het westen omdat ze hun beschouwen als "hoeren". Dat kunnen ze echt niet i hun eigen land krijgen
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 17:01
Angeles
Angeles is offline
Ik denk dat het zeker wel riskant is wat ze van plan is. Als je haar niet kunt tegenhouden, zorg dan in elk geval dat je weet waar ze verblijft (voor zover mogelijk). Misschien zijn er wel instanties die te maken hebben met dit soort situaties of met vrouwen die gevangen worden gehouden in andere landen, probeer zoveel mogelijk informatie in te winnen en probeer erachter te komen hoeveel risico ze loopt en wat jullie moeten doen als er iets gebeurt of hoe jullie het kunnen voorkomen. Desnoods vraag je die informatie gewoon aan de ambassade van dat land of aan de politie (misschien verwijzen zij je wel door).

Overigens denk ik dat als ze niet gaat, jullie ook bedacht moeten zijn op repressailles van zijn kant, ik denk niet dat hij jullie zus zomaar met rust zal laten en hij weet nu wel waar jullie wonen.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 17:22
AlmereGirl
AlmereGirl is offline
Hou haar in Nederland!!!
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 18:21
mar87
mar87 is offline
'k zou haar in ned. proberen te houden. zo'n gek figuur die je van allerlei dure cadeaus geeft enzo, zou ik sowieso al niet vertrouwen.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 18:30
Ilona1
Ilona1 is offline
Jeetje wat een idiote situatie!!!
Ik zou het ook echt niet vertrouwen hoor, echt niet! Ik denk dat je zus dus blind is van verliefdheid? Dan valt er weinig aan te doen..In zo'n situatie wil ze echt nergens naar luisteren..Wat hoe oud je ook bent...liefde maakt volgens mij altijd blind..

Ik snap echt dat je je zorgen maakt..
Misschien kan een van je ouders met haar meegaan desnoods?

Ik ken een meisje die op vakantie was naar Turkije.. Daar had ze een jongen achter de bar leren kennen (een barjongen...niet te vertrouwen meestal toch ) Nou die ging dus na een aantal weken weer terug daar naartoe...En waarvoor? Nergens voor dus

Maar ja die kenden elkaar dus al..Maar dit is wel beetje eng! Veel succes! Laat iig wel even weten hoe het verder gaat!!
Oud 22-10-2002, 18:36
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Ilona1 schreef:

Maar ja die kenden elkaar dus al..Maar dit is wel beetje eng! Veel succes! Laat iig wel even weten hoe het verder gaat!!
Die zus heeft die jongen ook al gezien, want hij is al twee keer in Nederland geweest. Maar goed, het blijft riskant. Zeker als hij zich nu al zo bezitterig en extreem gedraagt.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 14:16
Seik00tje
Seik00tje is offline
tja.. die gast is net een loverboy... die kopen eerst ook allemaal kadoos en dan kennen ze de hoer spelen..maar met buiterlanders is het weer zow van dat ze weer teruh naar hun eigen land gaan en dat je dan gelijk daar moet blijven.... (nix tegen buiterlanders ofzow maar het is zow) sterktee
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 17:38
marlies
marlies is offline
Ik heb niets mee toe te voegen aan de andere reacties.

Maar meid ENORM veel sterkte!
*knuffel*
Oud 25-10-2002, 17:52
lieve
lieve is offline
Spijtig dat ik het moet zeggen,
maar ik denk net hetzelfde als jij ...
Als ze vertrekt, zie je ze niet meer terug! Of is ze toch getrouwd ofzo...
Ik zou haar met een smoes proberen in het land te houden! En stoppen dat ze naar de Emiraten gaat!
Maar natuurlijk zal ze ooit wel van plan zijn naar daar te gaan, en zal je ze op een bepaald ogenblik niet meer kunnen tegenhouden!
Maar wat vinden je ouders er dan in godsnaam van?? Keuren die dat dan zomaar goed??

Dat mensen zich zo kunnen laten vangen, strange...
Ik hoop dat ik dat nooit tegenkom!

SUCCES, xxx
Oud 27-10-2002, 16:45
jij
jij is offline
zelf zouk ook heel ongerust zijn. probeer ze thuis te houden, of zoals iem al zei, laat iemand met haar meegaan..volges mij komt ze anders niet terug
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 17:08
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
iga schreef:
Op zich kan een relatie best via internet beginnen,
maar als iemand zo ver weg woont en je elkaar nog maar 2 keer hebt gezien vind ik het persoonlijk erg snel om dan al naar die jongen te reizen. En ik neem aan dat die jongen in een heel andere cultuur leeft dan de westerse, waarvan ze heel weinig weet. En inderdaad, ik vind je verhaal erg eng klinken. Zelfs al was ze een echt volwassen vrouw ipv 20, dan nog vind ik het ontzettend onverstandig om in haar eentje een vage vriend in de Emiraten op te zoeken. Alleen al op de weg erheen kan ze in de problemen raken.
Praat er heel veel en rustig over met je ouders en zus, en leg uit dat je het eng vindt en onverstandig. en als dan toch ze gaat zorg dan dat jullie goede afspraken maken; dat ze regelmatig laat weten dat het goed gaat, en dat je precies weet waar ze zit.
Succes ermee!
Ahum... mijn vriendin heb ik ook nog maar 1 maal gezien, maar die haal ik ook naar Nederland (voor 1 weekje) om die keer weer stilletjes over te doen ... maar goed, dat betekend dus niet dat ik haar hier zal houden of misbruiken... uiteraard

Maar goed, efkes naar de rest van het topic...

Ik denk dat je er inderdaad verstandig aan doet haar goed te waarschuwen voor het een en ander en laat haar luisteren. En anders... koop nog een stel tickets naar dat land, zorg dat je familie er meteen een vakantietripje van maakt (of een paar goede vrienden van haar).

Wat ook belangrijk is... zorg dat ze inziet hoe hij is. Als hij inderdaad streng reageert als ze iets doet dat hem niet zint, dan moet je dit aan haar duidelijk maken. Noteer de punten die hij haar heeft afgekeurt en vraag haar welke punten zij van hem heeft afgekeurd... of hij zich dus ook aan haar aanpast. Ga tevens na welke Godsdienst hij heeft en hoe streng gelovig hij hierin is en wat dit betekend ten opzichte van de vrouwen binnen die Godsdienst. Dit kan belangrijk zijn.

(laat haar anders dit forum lezen, dan ziet ze misschien ook dat anderen zich zorgen maken over een dergelijke situatie)

Laatst gewijzigd op 27-10-2002 om 18:57.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 18:05
a new noise
a new noise is offline
eej roxanne

ik zou eens serieus gaan praten (bellen dan?) met je zus
wat haar idee van liefde nou eigenlijk is, en dat jou mening
ook meetelt, dat het jou recht is je zorge te maken, etc.

ik hoop dat ze zich bedenkt
Oud 27-10-2002, 19:31
duifeltje
duifeltje is offline
aij, gaat je zus daar alleen naartoe of met iemand anders.
misschien kan je wel praten met haar, maar misschien heeft je zus wel helemaal niet in de gaten met wat voor iemand ze te maken heeft.
misschien kun je een smoes verzinnen om haar in nederland te houden.
maar ik denk dat je het beste met een ander familielid kunt praten of met een goede vriendin van je zus.
dan kunnen jullie haar overtuigen dat het niet echt slim is om naar die vriend toe te gaan.............misschien kent ze hem volgend jaar wat beter.!?
Oud 27-10-2002, 19:34
Verwijderd
misschien is het niks en wil die man echt iets maar dan alleen omdat hij dan kan trouwen en een legaal nederlander kan worden
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 19:37
Destrøyer
Destrøyer is offline
Citaat:
triple-X schreef:
misschien is het niks en wil die man echt iets maar dan alleen omdat hij dan kan trouwen en een legaal nederlander kan worden
Lijkt me stug; de bovenlaag van de VAE is zo ontzettend rijk dat Nederland een ontwikkelingsland is vergeleken bij hen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten