Oud 22-10-2002, 14:49
Verwijderd
Ik ga samen met een groep vrienden op school (weer) meedoen aan een talentenshow, dit keer voor het laatst, want als het meezit is het ook het laatste jaar

Nu willen we echt iets goeds neerzetten, wat leuk is en goed klinkt. (dat laatste is erg belangrijk).

Nu wil ik meerdere nummers mixen van mp3 of wav, net wat kan. Denk aan dit soort nummers:

Brainpower, Fame, wat klassiek en wat echt hip-hop / garage.

Nu willen we al die nummers aan elkaar mixen en tussendoor eigen samples kunnen inladen en zelfs wat beatjes eronder zetten.

Kortom, wat voor programma heb ik daarvoor nodig !???

Ik maak wel zelf muziek, maar dan gebruik ik gewoon een synth, modules en programma's zoals logic platinum en Cubase VST.

Dus nu meer a la emagix, van emagic. Maar kan de dan zelf mp3 inladen, veranderen, tempo's wijzigen enz enz. Dus je hele eigen nummer van maken !???

Alvast bedankt.

(hoop dat dit verhaal een beetje overkomt )

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2002, 14:59
Verwijderd
Magix
E-Jay
Fastrekker []
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 15:08
dystopia
dystopia is offline
.mp3 is een gecomprimeerd/loss-less .wav bestand

Een mod file (.s3m/.xt/.flp/.it) is een soort .midi file welke verteld welke .wav files op welke manier gecombineerd moeten worden waardoor een mix ontstaat.

Wat je nodig hebt is een programma om die .wav's te creeren/wijzigen (sound editor - bijv. CoolEdit pro) en een programma om ze in een bepaalde volgorde te zetten (tracker - bijv. Fruity Loops).

Ofcourse zijn er andere en betere da's voor iedereen persoonlijk

Een compleet liedje wijzigen gaat dus niet op. Afaik is 't in de house scene zo dat DJ's elkaar compilaties geven waarna een remix gemaakt wordt. Als je 't mij vraagt een trieste vorm van conservativiteit waarbij men een bepaalde trend probeert aan te houden cq. uit te melken ipv. zorgen voor vernieuwing.
Oud 22-10-2002, 17:56
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
.mp3 is een gecomprimeerd/loss-less .wav bestand

Een mod file (.s3m/.xt/.flp/.it) is een soort .midi file welke verteld welke .wav files op welke manier gecombineerd moeten worden waardoor een mix ontstaat.

Wat je nodig hebt is een programma om die .wav's te creeren/wijzigen (sound editor - bijv. CoolEdit pro) en een programma om ze in een bepaalde volgorde te zetten (tracker - bijv. Fruity Loops).

Ofcourse zijn er andere en betere da's voor iedereen persoonlijk

Een compleet liedje wijzigen gaat dus niet op. Afaik is 't in de house scene zo dat DJ's elkaar compilaties geven waarna een remix gemaakt wordt. Als je 't mij vraagt een trieste vorm van conservativiteit waarbij men een bepaalde trend probeert aan te houden cq. uit te melken ipv. zorgen voor vernieuwing.

Sorry, Cooledit pro heb ik wel van gehoord, maar nooit gebruikt.

Ik weet niet of het idee helemaal duidelijk is: Ik wil simpel enkele bestaande nummers aan elkaar klooien doormiddel van een paar mixen, samples toevoegen en zelf wat extra tussen beats erin kunnen zetten. Ook wil ik achter BPM komen en kunnen aanpassen (shifting). DIT GAAT NIET OM een manier van muziekmaken, wan dat is het niet, vind ik. We willen een paradie doen op sommige nummers en willen dat daarom aan elkaar klooien.

Muziekmaken doe ik zelf op logic, goede oude en vertrouwde midi, lekker synth, goede geluidskaart en spelen maar

Dus wat ik em ook afvroeg als ik nummers wil inkorten, bewerken over laten gaan in andere nummers, beats tussen zetten, samples toevoegen etc. etc. of ik dan beter met wav kan werken of ook met MP3 ???

En kan Magix dit, kan daar namelijk (origineel) heel goedkoop aankomen....

PS, het hoeft niet zo kinderlijk en vrolijk als E-jay ofzo, ben Logic gewend, dus kan best wel wat hebben
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 20:09
dystopia
dystopia is offline
Hmm. Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Denk dat we het allebei over iets anders hebben. Wellicht kan iemand anders het een ander uitleggen.
Oud 22-10-2002, 20:37
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Hmm. Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Denk dat we het allebei over iets anders hebben. Wellicht kan iemand anders het een ander uitleggen.
Oke, we gaan het heel simpel proberen uit te leggen:

Stel, ik heb deze nummers:

Brainpower, Fame the musical, Kate Ryan, stukje hip hop en break-dance muziek.

Die wil ik aan elkaar mixen, daartussen misschien nog andere beats zetten, en eigen samples. Daar wil effecten overheen gooien enzovoorts, tot het een lang nummer wordt van zeg maar 8 of 9 minuten ....

Nou vroeg ik mij dus een paar dingen af.
Wat werkt beter, goede MP3 of wav ?? En kan ik met Magix die mp3 gewoon inladen en ook mee knoeien !??

Simpeler lukt me niet
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 08:56
pdebie
pdebie is offline
[OF TOPIC]

Hoi Ikedea,

ik zie dat jij Cubase gebruikt.
Ik heb daar een probleem mee, misschien dat jij daar een oplossing voor hebt of dat je mij een eind op weg kan helpen.

zie topic: Cubase record probleem

alvast bedankt.

greetz,
pdebie
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten