![]() |
||
Citaat:
heb met schei(t)kunde geleerd dat je idd doodgaat als je 15 liter water drinkt op een dag.... maar ja, je moet ook geen 15 appels eten of 15 uur fitnessen |
![]() |
|
![]() |
Raar maar waar ma 'k lust eigenlijk geen water ook al zit er niet veel smaak in
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik gloof dat dit wel waar is, kweet ut nie zeker hoor ! |
![]() |
|
![]() |
Nah, er gebeurt niet veel met je lichaam, maar op een gegeven moment kan het wel ver gaan.
Als je echt veel drinkt, is je plas zo verdund dat het niets meer voorstelt. Dan kan ik het nog gaan hebben over ketonen in je urine, dat je spierweefsel uitplast, maar dat wordt ook veroorzaakt door andere dingen en heeft weinig meer te maken met het oorspronkelijke topic. Eerst dronk ik geloof ik wel 6 liter water op een dag, maar is nu gehalveerd. En het is beter zo, denk ik.
||
Citaat:
'ik ga nu een glas water pakken hoor' 'kijk, ik loop naar de keuken, heb een glas gepakt...ik ga het nu met water vullen hoor!
|
![]() |
hoeft niet persé water te zijn, het gaat om vocht. Dus dan kom je al op stuk meer. Ik drink smorgens kopje koffie, op scjhool niets, this euhmtwee glaasjes fris ofzo, en na het eten kopje koffie en vaak savonds thee. Geen idee hoerveel dat is bij elkaar
![]()
|
koffie en 'gewone' thee (hier valt kruidenthee dus niet onder) vallen niet echt onder het 'water drinken', omdat ze juist water opnemen. volgens mij is het verschil dan ongeveer 0.
veel water drinken is gezond. ze raden aan zo'n 2 liter per dag. maar te veel is ook weer niet gezond. 3 liter water is min of meer maximaal. wat er gebeurt als je te veel water drinkt: je cellen 'leven' in een bepaald milieu. ze leven in een bepaalde concentratie (= osmotische waarde) van stoffen. die concentratie willen ze altijd gelijk houden. als je veel water drinkt, is de concentratie buiten je cellen veel lager dan de concentratie binnen je cellen. je cellen gaan dan water opnemen, net zolang tot de concentratie zowel binnen als buiten je cellen gelijk is. als je dus te veel water drinkt nemen je cellen te veel water op en kunnen ze daardoor uiteindelijk stuk gaan. trouwens: als je veel puistjes hebt is het erg goed om je echt aan die 2 liter, of 2,5 liter water te houden, want dat maakt je huid erg gezond. de eerste paar weken (2 weken ofzo) kun je wat meer puistjes krijgen, maar daarna nemen ze af. tenminste bij mij wel, het zal niet bij iedereen werken, maar water werkt iig erg reinigend. hopelijk heb ik genoeg uitgelegd.
||
Citaat:
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Water? 1337Gamer | 13 | 18-11-2015 01:30 | |
Lichaam & Gezondheid |
(veel) water drinken; draagt het bij aan een betere/zuivere huid? meime | 25 | 17-04-2008 18:02 | |
Lichaam & Gezondheid |
veel water drinken voor een goede concentratie fruitvliegje | 7 | 19-01-2007 16:55 | |
Eten & Drinken |
Water vs. ander drinken KiMZz | 26 | 06-11-2005 15:17 | |
Eten & Drinken |
Te veel water drinken? efixer | 58 | 15-08-2005 22:29 | |
Lichaam & Gezondheid |
Teveel water? Miss. Tandenborstel | 22 | 13-06-2003 23:01 |