Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik zal nog wel een keer kijken in dit topic. Trouwens wel een redelijk lastig onderwerp als je voor de rest geen achtergrond kennis hebt. |
![]() |
|
oh dankjewel.
ik zal het ff wat duidelijker uitleggen: ik moet (samen met 3 anderen, ook allemaal geen natuurkunde, scheikunde enz) een werkstuk maken over melatomatine. Dat is een middel waar je beter mee kan slapen (het heeft ook andere functies, maar wij moeten ons op het slaapgedeelte richten). Nou is één van de verplichte deelvragen 'welke stoffen zitten er in het product en wat is er biochemisch over bekend?' Het product bestaat uit vier stoffen: - Melatonine (tomatenextracten) - vitamine c - vitamine e - Bètacaroteen Maar ik wist dus niet echt wat ik moest beschrijven... In tussen ben ik al een beetje aan het proberen geslagen en heb ik van vitamine c en e al wel wat gevonden, namelijk de structuurformule en waar het tegen helpt en waar het te vinden is enzo. Ook dat het anti-oxidanten zijn en wat dat inhoudt. Ik hoop dat de docent dat genoeg vindt, want meer kon ik echt niet vinden (alleen van vitamine c ook een kookpunt en dat het iets van een linksdraaiende L-vorm is ofzo). Over melatonine is minder te vinden, daarvan weet ik alleen wat de biochemische term is (N-acetyl-5-methoxytryptamine ![]() ![]() Naar bètacaroteen heb ik nog maar even gezocht, maar ik kon maar heel weinig vinden... ----------------------------------------------------------------------- Mocht iemand nog iets aan kunnen vullen dan ben ik die gene erg dankbaar! Ook bijv. als iemand weet hoe lang de stoffen in het lichaam blijven of hoeveel je nodig hebt enz (dat weet ik alleen van vitamine c)
|
Wat structuurformules betreft vind je hier waarschijnlijk wel wat je zoekt: http://www.sci.kun.nl/woc/
Ik heb er even een boek over koolstofchemie bijgepakt om iets over de acetylgroep (CH3CO-) te zoeken. Deze groep is afgeleid van de structuurformule voor aceton (systematische naam propanon). Afgaande op de systematische naam die je voor melatonine gaf (N-acetyl-5-methoxytryptamine) gaat het om een amine. In tabel 103C van Binas vind je een aantal regels voor de naamgeving van koolstofverbindingen. Met behulp hiervan moet het volgens mij mogelijk zijn om de structuurformule voor melatonine te kunnen achterhalen.
Laatst gewijzigd op 28-10-2002 om 20:03. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 |