Oud 28-10-2002, 16:33
Dreamzilla
Dreamzilla is offline
ghe k zat vandaag in de klas te ouwehoeren naja en toen kwammen we op t id om en rekenmachine te gaan modden hehe dus ik wil er ledjes inzetten maar nu moek weten of ik ledjes kan aansluiten op 2 1,5 volt batterijen (3 volt dus) en als dat nie kan hoeveel op volt werkt een ledje?
Oud 29-10-2002, 19:59
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Dreamzilla schreef:
ghe k zat vandaag in de klas te ouwehoeren naja en toen kwammen we op t id om en rekenmachine te gaan modden hehe dus ik wil er ledjes inzetten maar nu moek weten of ik ledjes kan aansluiten op 2 1,5 volt batterijen (3 volt dus) en als dat nie kan hoeveel op volt werkt een ledje?
Ledjes zijn aardig groot en vooral voor een rekenmachine. Ledjes kunnen best in combinatie met een penlitebatterij, maar verder eigenlijk niet zoveel verstand van..
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 20:24
Dreamzilla
Dreamzilla is offline
Citaat:
Orion16 schreef:
Ledjes zijn aardig groot en vooral voor een rekenmachine. Ledjes kunnen best in combinatie met een penlitebatterij, maar verder eigenlijk niet zoveel verstand van..
k heb net wat hardware uit elkaar gesloopt omdaar een ledje uit te halen alleen ik ondekte dat het niet werkt
heb je verschillende type ledjes?
Oud 30-10-2002, 15:20
emperor crono
emperor crono is offline
Citaat:
Dreamzilla schreef:
k heb net wat hardware uit elkaar gesloopt omdaar een ledje uit te halen alleen ik ondekte dat het niet werkt
Anders fiets je naar je locale elektronica-boer en je koopt voor max 10 eurocent zo'n ding. Of meteen 10.
Scheelt hardware.
Oud 30-10-2002, 15:36
MacArt
MacArt is offline
je moet uit kijken dat je ze niet over belast: weerstand tussen de ledjes en de batterij...
er zijn veel veschillende soorten ledjes.. mischien moet je ff www.conrad.nl checke en een catalogus bestellen staat van alles in
Oud 30-10-2002, 18:59
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Dreamzilla schreef:
Yep, rode, gele, groene, blauwe, paarse... Ik heb zelf blauwe leds in mijn pc gebouwd, staat echt heel koel alleen zijn blauwe leds nogal duur, ongeveer een euro per stuk zoiets. Standaardleds zoals rode, gele en groene kosten bijna niets en je kunt ze overal wel uithalen. Maar sloop het liefst van die grote standaardledjes uit een computer ofzo (jeweetwel gewoon zo'n ledje wat aangeeft of je hdd bezig is), daar heb je het meest kans bij dat ze werken, ledjes uit een toetsenbord zijn weer heel anders. Grote leds solderen ook gewoon makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 19:44
Koen
Koen is offline
Je hebt naast kleurverschil ook nog wel verschillende sóórten leds hoor Ronde, platte (waarvan meestal alleen het topje lichtgeeft), 3 kleurige, enz.. Kan je 't beste leds hebben met een platte kop denk ik. Maar dan nog, volgens mij krijg je dat nooit in je GR gepropt.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 08:21
Chimera
Chimera is offline
Nog iets trouwens. LED staat voor Light Emitting Diode, lichtgevende diode dus, en diodes laten stroom alleen in een richting door. De + en de - omdraaien wil dus wel eens helpen
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 15:01
Dreamzilla
Dreamzilla is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Nog iets trouwens. LED staat voor Light Emitting Diode, lichtgevende diode dus, en diodes laten stroom alleen in een richting door. De + en de - omdraaien wil dus wel eens helpen
dat wist ik maar omgedraaid werkt hij ook niet maar ik zal eens vragen bij t elektrozaakje bij ons in de buurt

ty iig voor de info btw zijn er looplichtjes op 3 volt ?
Oud 02-11-2002, 00:23
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Koen schreef:
Je hebt naast kleurverschil ook nog wel verschillende sóórten leds hoor Ronde, platte (waarvan meestal alleen het topje lichtgeeft), 3 kleurige, enz.. Kan je 't beste leds hebben met een platte kop denk ik. Maar dan nog, volgens mij krijg je dat nooit in je GR gepropt.
Ja ook dat..... Ik denk dat je je rekenmachine misschien beter een hele nieuwe behuizing kunt geven om al die ledjes erin gepropt te krijgen. Het kán natuurlijk wel, zo'n nieuwe behuizing, al moet je de toetsjes en het schermpje netjes uitsnijden in de nieuwe behuizing zodat het allemaal past.

Een aluminium behuizing en blauwe ledjes, is dat niet cool?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten