Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
kun je gewoon heel je mysql db mee beheren |
![]() |
||
Citaat:
In het vervolg: RTFM. |
![]() |
||
Citaat:
Veels te ingewikkeld. Wil gewoon simpel 1 entry deleten, met een query (lijkt me nu t beste). Dan zoek ik het verder wel uit met die admin.. Toch bedankt. |
![]() |
||
Citaat:
Toen deed ik id=1, alleen nu nam ik bv 5, toen niet meer.. ? Laatst gewijzigd op 29-10-2002 om 10:48. |
![]() |
|
Hoe loopt dat op eigenlijk? die ID's?
Had op t begin dus 1 tm 5 bv, nu del ik #1. Ging goed. word 2 dan 1? of blijft 2-2? Ik zie dat als ik het DB leeg haal, vervolgends weer post dat ie verder gaat (dus niet opnieuw bij 1 begint). Erg verwarrend.. Laatst gewijzigd op 29-10-2002 om 10:55. |
![]() |
|
uhm dat primary key field van de DB is een unieke identificatie voor elke tupel in je tabel. Dat hoeft niet per se een ID veld te zijn, je kan ook wel een combinatie van kolommen een primary key laten zijn, maar omdat een integer auto increment kan hebben en omdat het imho minder opslagruimte vereist, gebruik ik die altijd (is ook wel algemeen geaccepteerd dacht ik).
De waarden die je daar invult blijven altijd opeenlopend (mits auto incremented), dus die veranderen niet, ook al verwijder je wat, dus wat je zegt, 2 blijft 2 nadat je 1 verwijdert. Misschien dat sommige DBMS'en wel interne optimalisatie codes hebben die gaten in die lijst opnieuw opvullen/rangschikken, maar dat lijkt me niet omdat dan alle relaties ook gewijzigd moeten worden ivm foreign keys e.d. (of omdat sommige programmeurs hard coded primary keys ergens in de code verwerken, waaronder ik zelf ![]() Lees de handleiding op www.mysql.com maar eens door, misschien dat daar wat meer informatie staat.
|||
Citaat:
Quote uit de MySQL manual: Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Moet zeggen dat mijn eerdere stukje ook niet helemaal juist geformuleerd is.... Citaat:
||
Citaat:
![]() Wat betreft die auto_increment, dat werkt dus niet als je een auto_increment als 2e column in een primary_key hebt zitten. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Oh je bedoelt met primary keys die over meerdere columns gaan? Die gebruik ik toch al niet, met een ID column alleen red ik me prima ![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[php/mysql] Wil niet weer geven uit mysql datebase micra | 17 | 10-10-2003 22:34 | |
Software & Hardware |
[PHP] MySQL -> JS array Verwijderd | 9 | 22-07-2003 22:37 | |
Software & Hardware |
Free hosting with PHP/MySQL Terminator | 3 | 22-04-2002 01:00 | |
Software & Hardware |
php/mysql output pietje63 | 8 | 18-02-2002 08:18 | |
Software & Hardware |
php/mysql vraagje wanrecords | 6 | 03-12-2001 12:59 | |
Software & Hardware |
Dom PHP/MySQL vraagje... Marc S | 2 | 14-11-2001 15:00 |