Mjah, sekten, ooit vroeger eens een werkstuk over gemaakt. Sekten zijn net zoals een godsdienst is, Alleen gaan deze vaak veel verder dan een godsdienst. Een 'hoger'-persoon (deze heeft vaak de leiding over de anderen) Oefent veel macht uit op zijn/haar leden, En als men zich niet aanpast aan wat de 'hogere' wil, dan hangen daar consequenties aan. Het leven in een sekte kan tot isolatie van de buitenwereld leiden, en dit is zeer slecht voor de psyche van de mens. Ik zie Hare Chrisna als Jehova Getuigen (gelijk opgebouwd etc), en net zoals bij deze sekte (of geloof, wat je ook wilt) zijn er extreme vormen, en minder extreme vormen. Bij de laatste heb ik niet zo'n bezwaar. Dit is net zoals mensen van het christendom, en andere godsdiensten. Maar als mensen zich gaan afzonderen en zich geheel aan een geloofsovertuiging wijden, vind ik dat wat te ver gaan. Mensen denken dan gewoon absoluut niet meer aan hun eigen gezondheid en welzijn, maar aan dat van een geloof. En dat is de slechte ontwikkeling die bij sekten ontstaat.