Oud 29-10-2002, 10:00
b[e]ertje
b[e]ertje is offline
Hoi, volgende week moet ik een presentatie geven over hare krishna en ik zou graag weten wat jullie daar allemaal van vinden.

Greetz B[e]ertje
xxxxxxxxxxxxxx

Laatst gewijzigd op 29-10-2002 om 17:39.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-10-2002, 10:17
Kriemoon
Kriemoon is offline
Tja... ligt eraan welke sekten.... Sommmige zijn wel goed maar andere zijn puur slecht....

Beetje verduidelijking graag
Oud 29-10-2002, 22:00
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Kriemoon schreef:
Beetje verduidelijking graag
Lijkt me ook ja.
Oud 31-10-2002, 13:24
Poziomka
Poziomka is offline
Wel,
Ik ben nog niet zo lang geleden naar een rondleiding in een Krishna-gemeenschap geweest. Pas op, hele vriendelijke mensen, maar... Ik denk dat het niet goed is dat mensen zich op die manier afzonderen van de wereld. In die bepaalde gemeenschap keken ze nooit tv. Maar dan mis je toch veel? Ze vertelden wel dat ze ongeveer wisten wat er gaande was in de wereld, maar niet gedetailleerd. Volgens hen komt het toch allemaal neer op het Slechte (= de afwezigheid van het Goede). Tegen de Hare Krishna als godsdienst had ik niets, misschien heeft het ook wel zijn voordelen, zoals het christendom, het jodendom, de islam... hun voordelen hebben. Ik vraag me echter wel af of een kind dat daar sinds zijn prille jeugd inzit er ooit kan uitgeraken als hij / zij dat zou willen.
Besluit: Als godsdienst: OK (hoewel ik persoonlijk nooit zou toetreden) maar men mag zich niet gaan afzonderen van de buitenwereld.
Oud 31-10-2002, 14:05
Joris
Joris is offline
Mjah, sekten, ooit vroeger eens een werkstuk over gemaakt. Sekten zijn net zoals een godsdienst is, Alleen gaan deze vaak veel verder dan een godsdienst. Een 'hoger'-persoon (deze heeft vaak de leiding over de anderen) Oefent veel macht uit op zijn/haar leden, En als men zich niet aanpast aan wat de 'hogere' wil, dan hangen daar consequenties aan. Het leven in een sekte kan tot isolatie van de buitenwereld leiden, en dit is zeer slecht voor de psyche van de mens. Ik zie Hare Chrisna als Jehova Getuigen (gelijk opgebouwd etc), en net zoals bij deze sekte (of geloof, wat je ook wilt) zijn er extreme vormen, en minder extreme vormen. Bij de laatste heb ik niet zo'n bezwaar. Dit is net zoals mensen van het christendom, en andere godsdiensten. Maar als mensen zich gaan afzonderen en zich geheel aan een geloofsovertuiging wijden, vind ik dat wat te ver gaan. Mensen denken dan gewoon absoluut niet meer aan hun eigen gezondheid en welzijn, maar aan dat van een geloof. En dat is de slechte ontwikkeling die bij sekten ontstaat.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten