Advertentie | |
|
![]() |
|
Ga binnenkort heen.
Plaza Futura vertoont hem momenteel. Wel een digitale vertoning. CANNIBAL HOLOCAUST is wel de meest controversiële film die ik tot nu toe gezien heb. En in mijn ogen is film juist gemaakt voor het opwekken van (sterke en uiteenlopende) emoties -- mits verhaalondersteunend. Dan ben je als regisseur toch geslaagd. Alhoewel er mensen zijn die beargumenteren dat het exploitatie is. Die mensen hebben waarschijnlijk nog nooit een exploitatiefilm gezien in hun leven. BAISE-MOI viel ook wel mee en was ook matig.
|
ik wilde er heel graag heen; hij draaide hier, maar eerst wilde er niemand mee en toen had ik eindelijk besloten dat ik m wilde zien, was ik ziek
![]() ![]() niet zo leuk.... nou ja hopelijk zie ik m nog een x... |
![]() |
|
In Amsterdam draait ie en heeft ie ook al vanaf het begin gedraaid. Wel met de waarschuwing dat hij 'schokkende beelden' bevat en vijf van de zes kijkwijzer logootjes (alleen discriminatie niet...)
Ik vond het een fantastische film. Ondanks dat ik niet tegen die extreme geweldscenes kan, en dat die verkrachting onnavolgbaar gruwelijk was. De manier waarop Noe zijn verhaal verteld, zijn camera gebruik, het spel van de acteurs en sowieso de manier waarop de film gebracht werd. Met een omgekeerde en gespiegelde eindgeneriek aan het begin. Een waanzinnig stroboscopisch effect aan het einde. Het geluidsgebruik. Aan het einde is de gruwelijk over het geweld en de verkrachting vele malen minder. Alles lijkt gerechtvaardigd. Ik ga hem nog een keer zien.
|
Heb het niet zo op het rape & revenge genre maar hij lijkt me wel goed.
Ik wacht wel tot ie op DVD komt aangezien ik las dat als de beruchte brandblusser scene op slow-motion wordt gespeeld op je DVD speler, dat het dan duidelijk is hoe het in elkaar gezet is.
||
Citaat:
Mocht dat niet het geval zijn dan kan ik je het ook wel vertellen...
|||
Citaat:
Het geheel voelde als een schop in m'n maag en ik was zwaar onder de indruk (en geschokt) van deze film: eerlijk, bruut en realistisch. Een film die je moet ervaren in de bioscoop. Citaat:
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
SPOILERS Daarnaast zag ik een interessante recensie waardoor ik de film in ieder geval nog een keer moet zien. Het blijkt (volgens de recensie) een droom geweest te zijn omdat er een scene in zit waar Bellucci duidelijk zwanger is. Volgens mij lag het aan de camerapunt, maar er is duidelijk een scene met de poster van 2001 waar Bellucci over haar buik wrijft en nog niet de zwangerschapstest gedaan heeft...
Laatst gewijzigd op 03-11-2002 om 18:29. |
![]() |
|
heb hem gisteren op dvd gehuurd, begrijp wel waarom mensen aan het begin van de film weg zijn gelopen, dit is niet aan iedereen besteed. maar de film was het misselijke gevoel in mijn maag dubbel en dwars waard. Zo keihard en rauw, heerlijk!
ik heb vanochtend die brandblusserscene nog eens gekeken om te kijken of hij minder impact zou hebben voor de tweede keer, maar dat heeft hij dus niet. ik ben misselijk naar school gegaan door die film. schokkend? ja gruwelijk? ja realistisch? ja een van de meest indrukwekkende films die ik in mijn leven gezien heb? zeer zeker. de moeite waard om te kijken dus? als je een beetje filmgeweld gewend bent moet je hem zeker kijken ja. (ben nog steeds licht onder de indruk van die film) |
![]() |
||
Heb hem vanmiddag gezien, meesterlijke film. Minder erg dan ik had verwacht maar nog steeds gruwelijk.
SPOILERS Citaat:
||
SPOILERS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Citaat:
Maar het blijft vreemd om Bellucci na haar test nog eens te zien met een poster van 2001 en een baby. De dingen die gezegd worden door Cassel en Bellucci lijken meer op een voorbode, die al geweest is dan. Een soort van sadistische ironie, en het werkt binnen het achteruit vertellen techniek.
|
*******************SPOILER**************************
Volgens mij was het einde een droom, ze doet die test, ziet de uitslag en droomt over een leven met kinderen om haar heen. Daarna zie je dat beeld knipperen, en dan ineens groot in beeld: de tijd maakt alles kapot. De tijd maakt in mijn opzicht dan die droom kapot, omdat hij niet uit zal kunnen komen. |
![]() |
||
!!!!!!!!!!!!! SPOILERS !!!!!!!!!!!!!
Citaat:
Het draait erom dat wij als publiek weten wat er gebeurd is. Dat maakt herinneringen kapot (en ook dromen). Wat wij zien is wat er voor gebeurd is, en hoe alles was. Met de kennis dat alles kapot gaat zitten wij toe te kijken. Noé betrekt het publiek vooral. In principe is haar 'droom' ook kapot, als ze een gezinnetje wil starten en een rustig leven wil leiden. Maar alles was volgens mij gewoon echt gebeurd. Ze ligt gewoon in een park op de grond met allerlei kinderen om haar heen waar haar wens benadrukt. Ik zie geen droomverhaallijn (als je dat bedoelt). Als ze de test doet is ze gewoon in een huiselijke sfeer waar alles nog goed is. Je weet als publiek wat er nog gaat komen, of eigenlijk gekomen is. Het is nog wreder als je weet dat ze zwanger was toen ze zo werd verkracht e mishandeld.
|||
Citaat:
Bedoel je dat het een herinnering is of zoiets? Ik begrijp niet helemaal hoe je dat bedoelt. Ik begrijp wel hoe haar wens benadrukt wordt, maar ik weet niet wanneer dat dan echt gebeurd zou moeten zijn. Voor of na haar verkrachting, voor of nadat ze ontdekt dat ze zwanger is? Een fantasie lijkt me logischer. Citaat:
Ik bedoel niet dat het hele verhaal een droom is, maar wanneer ze erachter komt dat ze zwanger is, dat ze dan fantaseert over een rustig leven vol met kinderen. Die fantasie is wat ik bedoel met die droom. Dat is maar een klein deel van de hele film. Ik bedoel dus niet dat er een complete 'droomverhaallijn' is. Ik zal deze film in het weekend nog eens kijken, hij draait in amersfoort in onze lieve vrouwetheater, ik wil hem wel eens in de bioscoop zien. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |