![]() |
|
http://www.xs4all.nl/~scholmar/anima...ynthmodel.html
mijn vriendin moet voor bio de fotosynthese onder de loep nemen, maar van bovenstaand schema snapt ze geen hol. En aangezien ik geen bio heb gehad op goed niveau vragen we jullie hulp! Kunnen jullie het schema stap voor stap uitleggen?? THNX! |
Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Nou ik moet het toevallig voor morgen kennen, maar w hoeven het niet uitgebreid te kennen dus ja, ik denk dat ze aan mijn uitleg niks heeft, maar goed:
Lichtreactie: ADP + P --> ATP dan heb je een 'aantal' H2O, de O2 hiervan verdwijnt in de lucht en dan heb je een NADP-molecuul die de H2 pakt. de producten die je hebt voor de donkerreactie zijn dan: NDAPH2 en ATP Donkerractie: je hebt CO2 en hierbij neem je de producten van de lichtreactie. dus CO2 + NADPH2 + ATP --> C6H12O6 + H2O + NADP Maarre ik denk dat ik dit nu voor joker heb getypt.....want ze zal er wel nix van snappen, kan niet duidelijk uitleggen sorry! succes! enne is deze niet wat makkelijker?http://www.bioplek.org/sheet%20fotosynthese1.html of moet je perse die andere kennen ofzow......t stomme is dat wij dit amper hoeven te weten, omdat plantenanatomie wordt weggelaten uit de examenstof! Was vorig jaar ook (ik ben gezakt dus ![]()
Laatst gewijzigd op 04-11-2002 om 19:03. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Global-warming, feit of fictie? TheCreator | 134 | 24-08-2007 22:27 | |