Oud 11-11-2002, 13:03
TimoBasso
TimoBasso is offline
Wielrennen: Freire tekent bij Rabobank
11 november 2002, 12:31:03

RIJSWIJK (ANP) - Oscar Freire heeft eindelijk zijn jawoord gegeven aan Rabobank. De Spaanse wielrenner, wereldkampioen in 1999 en 2001, heeft maandag schriftelijk laten weten dat hij de komende twee jaar fietst voor de Nederlandse wielrenploeg.

Rabobank heeft betrekkelijk lang onderhandeld met de 26-jarige renner, die overkomt van de Italiaanse topploeg Mapei. Freire draalde, omdat hij zocht naar een zo vriendelijk mogelijk fiscaal klimaat voor zijn inkomen. Zondag liet Piet Hubert, lid van het managementteam, weten dat de Spanjaard nog een week de tijd kreeg om te tekenen.

,,Het was voor ons geen enkel probleem zolang er maar sprake is van verantwoorde afdrachten en Rabobank geen enkel risico loopt. Alles is nu correct geregeld'', zegt Hubert.

Verheugd

Teammanager Jan Raas reageert verheugd op de komst van Freire, een begenadigd sprinter die ook al etappes won in de Ronde van Frankrijk en de Ronde van Spanje. ,,Freire is een van de weinige renners met sprintkwaliteiten waarvoor een compleet team zich niet hoeft op te offeren. Hij trekt zijn eigen plan en is in een finale sterk genoeg om het zelf af te ronden.''

Raas zegt dat de Spanjaard vooral is aangetrokken om de ploeg in de klassiekers te versterken. ,,We hebben zijn komst eerst met onze kopmannen besproken. Daar waren geen bezwaren te horen. Freire schept immers ook kansen voor anderen en is bovendien een gerespecteerd collega in het peloton.''

*wordt een leuk jaar voor Rabo
Oud 11-11-2002, 14:15
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 14:47
Boogie
Boogie is offline
Sjah, het heeft even geduurd ja
Oud 11-11-2002, 17:06
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Oud 11-11-2002, 17:15
TheMANhimselve
TheMANhimselve is offline
Die blessurekoning?
Uitstekende renner maar ik ben benieuwd of hij bij Rabo past, want reken maar dat ze wel een paar renners moeten opofferen in de tour om hem mee te laten sprinten.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 20:56
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Ze hebben hem gehaald voor de klassiekers ok hij zal de tour hoogst waarschijnlijk wel mee rijden maar tog.
Denk dat ie het wel goed gaat doen bij Rabo.
Maar helaas is het geen Nederlander en ik zie tog liever goeie Nederlanders bij Rabo dan een buitenlander maja zo denk ik ook bij voetbal maar de talenten zijn er gewoon niet dus mijn wens zal nooit vervuld worden.
Oud 11-11-2002, 21:17
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
helaas komt veel jeugd net iets tekort in nederland
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 15:06
madmaxx
madmaxx is offline
Ik ben blij voor de rabo-ploeg, want Freire is een zeer goed wielrenner en ik hoop dat hij successen zal behalen voor de rabo-ploeg!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 13:43
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Freire is zeker een goede aanwinst voor de rabobank ploeg.
Hij is naast dekker dan de kopman voor de klassiekers mocht dekker ooit op zijn goede topvorm van wel eer geleden terugkeren.
Boogerd kan ook nog steeds uitgespeeld worden maar dan meer in de Amstel en in Luik en dan op het najaar maar de wereldbeker algemeen zal boogerd nooi winnen wat die andere 2 wel moeten kunnen, dekker sowieso want dat heeft die al gedaan en Freire zie ik er ook toe in staat.

En Freire kan tour etappes winnen heeft die dit jaar al bewezen, dus is zeker een goede aankoop net als Bartko.

Het is gewoon zo dat nederland weinig talent heeft voor de toekomst maar dan moeten ze wel investeren in deze sport om meer jongeren op de fiets te laten stappen en die dan te begeleiden misschien staat er dan wel eens op een dag een talent op.

De Italianen pakken het goed aan, als ze daar dan een voorbeeld aan namen qua jeugd opleiding.

Kortom: Freire goede aankoop voor de rabobank
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten