Oud 10-02-2002, 21:02
marla85
marla85 is offline
Ik vind mijzelf te dik. Ik ben 1 meter 71 en ik weeg 80 kilo. is dat te veel ?
Oud 10-02-2002, 21:18
MelodyofÐeath
MelodyofÐeath is offline
als je jezelf er goed mee voelt ben je zeker niet te dik
Oud 10-02-2002, 21:24
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
vind ik wel aardig wat, iets minder kan geen kwaad. probeer eens naar 65 ofzo te werken... dat is al beter denk ik
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 11:22
Anne
Anne is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
vind ik wel aardig wat, iets minder kan geen kwaad. probeer eens naar 65 ofzo te werken... dat is al beter denk ik

Ja joh, praat het haar maar aan~!
Ik vind het best wel meevallen hoor. Misschien heb je gewoon zware botten, ik weet jouw bouw niet, maar als je er zelf niet mee zit is er geen probleem volgens mij
Oud 11-02-2002, 11:55
sanne60
sanne60 is offline
Je zit medisch gezien iets over de grens.
Als je verder geen lichamelijke klachten hebt kan het nog wel, maar anders zou 73 een beter gewicht zijn, aangezien je dan medisch minder risico's loopt.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 12:40
mathfreak
mathfreak is offline
Ik heb net even je Quetelet-index (ook wel body-mass index, afgekort BMI) uigerekend. Deze is ongeveer 27,35, wat overeenkomt met de categorie "iets te zwaar". Als je 59 tot 73 kg zou zijn zou je in de categorie "gezond" vallen, dus als je wilt afvallen kun je proberen om een streefwaarde van 73 kg te halen.
Oud 11-02-2002, 15:26
DarkCat
DarkCat is offline
Ik ga je niet zeggen dat je niet te dik bent, want je bent idd iets te zwaar. Voor je gezondheid is het dus ook beter als je wat afvalt. Dat betekend NIET dat je meteen terug moet naar maatje 36, maar ik denk dat als je een kilo'tje of 8 afvalt, je je gezonder en beter in je vel voelt.
Als je denkt dat je dat niet alleen af kunt maar je wilt het wel graag, schakel dan de hulp in van een dietiste. Ik raadt dat wel meer mensen aan hier, want een dietiste weet natuurlijk alles over het onderwerp en is als je wilt afvallen of andere problemen hebt, een steuntje in de rug.

En als je je nu prima in je vel voelt.. dan zou ik het zo houden. Ga NOOIT lijnen omdat anderen over je klagen of omdat je perfectie wilt. Je moet het zelf willen, het voor jezelf doen. En het perfecte lichaam bestaat niet.

Cat
Oud 13-02-2002, 01:48
marla85
marla85 is offline
Ik doe heel veel aan sport, elke dag naar de gym voor 2 uur ofzo..en ik doe heel veel aan basketbal, maar soms eet ik ook best wel veel snoep. Ik heb best wel gespierde benen (zeggen mijn vriendinnen) en we hebben zware botten in de familie..oh ja, ik ben stevig gebouwd..
Oud 13-02-2002, 21:36
kizzy
kizzy is offline
Citaat:
marla85 schreef:
Ik doe heel veel aan sport, elke dag naar de gym voor 2 uur ofzo..en ik doe heel veel aan basketbal, maar soms eet ik ook best wel veel snoep. Ik heb best wel gespierde benen (zeggen mijn vriendinnen) en we hebben zware botten in de familie..oh ja, ik ben stevig gebouwd..
ik vind je dan niet te dik.. aan je gewicht dkan je snel denken van ow beetje mag er wel af.. maar als jij veel spieren hebt enzo zou ik het niet doen!! ach probeer anders iets minder te snoepn maar nie extreem gaan lijnen..

Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 22:35
sanne60
sanne60 is offline
Citaat:
marla85 schreef:
Ik denk dat iets over die grens van BMI 25 in jouw geval niet zoveel kwaad kan, aangezien je veel sport en je conditie dus ook wel goed zal zijn. Veel spieren en een zwaardere bouw kunnen er idd voor zorgen dat je wat zwaarder bent, maar waarom laat anders je niet gewoon een keer je vetpercentage meten bij een sportschool...??
Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 23:02
Verwijderd
Ik ken je irl (je weet wel, Leonie van orkest ), en er is een verschil tussen dik en stevig gebouwd. Jij bent niet dik. Als je af wilt vallen, dan moet je dat doen, maar doe het dan wel verandwoord, het liefst onder begeleiding van een dietist oid.

[Dit bericht is aangepast door Leonoor (14-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 00:36
marla85
marla85 is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Ik ken je irl (je weet wel, Leonie van orkest ), en er is een verschil tussen dik en stevig gebouwd. Jij bent niet dik. Als je af wilt vallen, dan moet je dat doen, maar doe het dan wel verandwoord, het liefst onder begeleiding van een dietist oid.

[Dit bericht is aangepast door Leonoor (14-02-2002).]

Hey Leo! wow, dat is echt heeeeeeeel erg toevallig!!!!
Oud 14-02-2002, 09:49
lupus
lupus is offline
Citaat:
marla85 schreef:
Ik vind mijzelf te dik. Ik ben 1 meter 71 en ik weeg 80 kilo. is dat te veel ?
ja
Oud 14-02-2002, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef:
Ja joh, praat het haar maar aan~!
Ik vind het best wel meevallen hoor. Misschien heb je gewoon zware botten, ik weet jouw bouw niet, maar als je er zelf niet mee zit is er geen probleem volgens mij
Ik wil me er eigenlijk niet mee te bemoeien, maar het valt dus wel objectief te bepalen (via die BMI-index) of je 'iets te dik' bent of niet...dat gelul als 'ik vind je niet dik' of 'als je er zelf niet mee zit is er niets aan de hand' is toch wel ZO cliché...dit meisje wil gewoon weten hoe het zit!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 13:18
sanne60
sanne60 is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik wil me er eigenlijk niet mee te bemoeien, maar het valt dus wel objectief te bepalen (via die BMI-index) of je 'iets te dik' bent of niet...dat gelul als 'ik vind je niet dik' of 'als je er zelf niet mee zit is er niets aan de hand' is toch wel ZO cliché...dit meisje wil gewoon weten hoe het zit!

BMI geeft wel een indicatie ja, maar hoeft niet altijd aan te geven of je te dik bent of niet. Mensen die totaal niet sporten en dus in verhouding veel'vet'hebben, kunnen wel te dik zijn bij dit gewicht, mensen met veel spieren/bredere bouw hoeft dat niet PERSE. Maar daarom zou je dus beter vetpercentage kunnen laten meten like I said...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 18:35
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
nare man schreef:
dat gelul als 'ik vind je niet dik' of 'als je er zelf niet mee zit is er niets aan de hand' is toch wel ZO cliché...dit meisje wil gewoon weten hoe het zit!
Das waar, daarom reageerde ik ook met wat ik wist.. maar waar je altijd rekening mee moet houden is dat je met flink wat spieren op een veel hoger (gezond) gewicht uit komt. Ik wil nu bijvoorbeeld niet meer aankomen, maar als ik binnekort ga sporten en daarvan aankom, spieren dus, ga ik zeker niej lijnen

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten