Oud 18-02-2001, 19:39
Muurtje
Muurtje is offline
He hallo!

Ik vroeg mij af wie er allemaal problemen hebben met Latijn, ik begrijp er namelijk geen snars van. Ik heb elke keer weer een onvoldoende; dan weer een 3.5 en dan weer een 3.2. Wat moet ik doen. Zeg nou aub niet dat ik moet leren, want dat zegt m'n leraar ook. Ik leer het heus wel, maar begrijp er gewoon niets van!
Oud 18-02-2001, 19:54
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Het zal wel niet echt motiverend zijn om te leren terwijl je niet echt goede cijfers haalt. Als je leert, herhaal je dan ook de woordjes/grammatica uit de vorige lessen? En maak je al je huiswerk? En begrijp je alle grammatica? Als dit allemaal zo is, zou ik zo niet weten wat er fout zit bij jou. Ik weet in ieder geval uit eigen ervaring dat het goed fout gaat als je niks herhaalt of (bijna) geen huiswerk maakt.
Oud 18-02-2001, 20:34
Muurtje
Muurtje is offline
Citaat:
J@SPER schreef:
Het zal wel niet echt motiverend zijn om te leren terwijl je niet echt goede cijfers haalt. Als je leert, herhaal je dan ook de woordjes/grammatica uit de vorige lessen? En maak je al je huiswerk? En begrijp je alle grammatica? Als dit allemaal zo is, zou ik zo niet weten wat er fout zit bij jou. Ik weet in ieder geval uit eigen ervaring dat het goed fout gaat als je niks herhaalt of (bijna) geen huiswerk maakt.

Om je eerlijk te zeggen, ik begrijp dus echt helemaal niets van die gramatica! Ik leer het altijd heel goed. Het hoogste wat ik dit jaar heb gehaald op een pw was een 5! De rest had het allemaal hoger! Echt, ik doe mijn best en ik maak ook altijd mijn huiswerk. Ik weet het ook niet echt. Ik doe m'n best wel om al die woorden te leren; maar ja! Het gaat zo moeilijk! En daar baal ik van!
Oud 19-02-2001, 18:38
Artemis-oud
Artemis-oud is offline
Dat is wel jammer. Ik denk dat het heel erg belangrijk is dat je verbanden of zo gaat zien. Dat je zo de woordjes herkent en zeker de grammatica. Ik heb er nooit echt veel moeite mee gehad. Ik hoop echt dat je het licht te zien krijgt! Veel succes!!!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2001, 09:08
Verwijderd
Hoi, ik heb ook Latijn en ik snap er ook geen ene reet van. Ik weet niet of jullie ook van Ned naar Latijn moeten vertalen, maar wij niet. Dus met vertalen van Latijn naar nederlands zoek ik alle woorden op en maaker een mooi Nederlands zinnentje van. En zo heb ik een hele lange (30regels) repetitie in 1 uur in elkaar geflanst!!!!
Dit is een goede tip, want ik leer nooit wat dus dan junnen jullie het zeker!
Nog veel succes!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2001, 18:11
Muurtje
Muurtje is offline
Citaat:
Lady X schreef:
Hoi, ik heb ook Latijn en ik snap er ook geen ene reet van. Ik weet niet of jullie ook van Ned naar Latijn moeten vertalen, maar wij niet. Dus met vertalen van Latijn naar nederlands zoek ik alle woorden op en maaker een mooi Nederlands zinnentje van. En zo heb ik een hele lange (30regels) repetitie in 1 uur in elkaar geflanst!!!!
Nog veel succes!
Thnxx! Wij moeten alleen Latijn - Nederlands! Wij krijgen bij het pw ook taaloefeningen en achtergronden van de texten... Van die zinnen bak ik helemaal niets.... Het is echt zoooo iri! Maar dat maakt niet uit.... Ik laat het toch wel vallen.

kuzzie
Oud 20-02-2001, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Lady X schreef:
Nog veel succes!
Zo heb ik het ook jarenlang gered. Maar als je echt van plan bent om door te gaan met latijn: niet doen!!! Je zult toch op een gegeven moment de grammatica moeten kennen en begrijpen, want de zinnen zijn dan niet meer zo simpel, dat je het logisch kan verzinnen. Ik weet het: zoals je het nu doet is het makkelijker, maar later zul je er alleen maar last van hebben...
Met citaat reageren
Oud 20-02-2001, 20:42
Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
*E.T.* schreef:
Zo heb ik het ook jarenlang gered. Maar als je echt van plan bent om door te gaan met latijn: niet doen!!! Je zult toch op een gegeven moment de grammatica moeten kennen en begrijpen, want de zinnen zijn dan niet meer zo simpel, dat je het logisch kan verzinnen. Ik weet het: zoals je het nu doet is het makkelijker, maar later zul je er alleen maar last van hebben...
Hier sluit ik me geheel bij aan!
Je moet het echt vanaf het begin af aan goed bijhouden, anders loop je later vast. Ik weet van mezelf dat ik eerst niet genoeg voor Grieks heb gedaan en daar heb ik nog steeds last van.

Oud 21-02-2001, 14:38
Muurtje
Muurtje is offline
Citaat:
*E.T.* schreef:
Ik ben ook echt niet van plan het te kiezen.. De meesten die vinden Latijn heel makkelijk en vinden Grieks niets aan! Kan dat aan mij liggen, of komt dat omdat ik gewoon niets van Latijn snap en daardoor Grieks veel makkelijker vindt. Het is zo dat ik nu een 8.5 sta (gemiddeld)!

Oud 21-02-2001, 18:46
Verwijderd
daar kan ik je niet bij helpen. bij ons gaven ze nog geen grieks toen ik op school kwam. het jaar daarna hebben ze het pas ingevoerd
Met citaat reageren
Oud 21-02-2001, 19:59
Muurtje
Muurtje is offline
Citaat:
*E.T.* schreef:
daar kan ik je niet bij helpen. bij ons gaven ze nog geen grieks toen ik op school kwam. het jaar daarna hebben ze het pas ingevoerd
Wat jammer voor jou! Dan kom je het nu nog even volgen ????
Oud 21-02-2001, 20:00
Muurtje
Muurtje is offline
Citaat:
*E.T.* schreef:
Wat jammer voor jou! Dan kom je het nu nog even volgen ????
Oud 23-02-2001, 20:00
nortchen
nortchen is offline
als je vertelt wat precies het probleem is kan ik je misschien helpen. Maar je leraar heeft waarschijnlijk helaas wel gelijk. het kan helpen alles opnieuw te leren, zodat je meer inzicht verwerft. Heb ik zelf ook gedaan, het helpt echt! Misschien is bijles een optie?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2001, 10:45
Muurtje
Muurtje is offline
Citaat:
nortchen schreef:
als je vertelt wat precies het probleem is kan ik je misschien helpen. Maar je leraar heeft waarschijnlijk helaas wel gelijk. het kan helpen alles opnieuw te leren, zodat je meer inzicht verwerft. Heb ik zelf ook gedaan, het helpt echt! Misschien is bijles een optie?
Ik snap de Gramatica niet.... Dat is allemaal zoo krom! Maar dat van die bijles... Ik zou wel willen; maar heb het superdruk... Ik heb ook nog andere dingen te doen!

Oud 26-02-2001, 15:57
girlspider
girlspider is offline
Citaat:
Muurtje schreef:
Ik snap de Gramatica niet.... Dat is allemaal zoo krom! Maar dat van die bijles... Ik zou wel willen; maar heb het superdruk... Ik heb ook nog andere dingen te doen!

uitleg vragen tot je er bij neervalt, andere boeken opzoeken, bij verschillende mensen uitleg vragen, oefeningen bekijken en uitzoeken hoe het in mekaar zou kunnen zitten. Het helpt, spreek uit ervaring!
Oud 26-02-2001, 17:28
ik vat van latyn ook de ballen maar wil het niet laten vallen ik zit pas in de 1ste en heb geen gryks en sta onvoldOENde voor latijn en ik kan je eigenlijk jiet helpen want aan een latijn dislectiesche heb je nix want grammatica en woordjes snap ik voor geen fux

dooooooooeeeeeeeeeeeeeiiiiiiiii

mr. dj
Met citaat reageren
Oud 26-02-2001, 20:21
Muurtje
Muurtje is offline
Citaat:
girlspider schreef:
uitleg vragen tot je er bij neervalt, andere boeken opzoeken, bij verschillende mensen uitleg vragen, oefeningen bekijken en uitzoeken hoe het in mekaar zou kunnen zitten. Het helpt, spreek uit ervaring!
Nou thanx... Ik ga je raad even opvolgen... Maar dan moet ik nog wel iemand vinden
Oud 26-02-2001, 20:41
home.wxs.nl/~efkasoft/

Hier kun je een zeer goed en handig werkend overhoorprogramma downloaden (ik gebruik het OVERAL voor...)

Suc6
Met citaat reageren
Oud 02-03-2001, 20:41
freebee
freebee is offline
Hee in de 5e en 6e klas ga je je examenteksten vertalen en dan is het niet zo belangrijk meer of het ene werkwoord nu een futurum exactum of een of andere vage conjunctivus is, het gaat er dan vooral om dat je de inhoud begrijpt! Scheelt dat een beetje?
Oud 05-03-2001, 20:27
Lovergirl01
Lovergirl01 is offline
Ik zit nu in 3 gymnasium en wij hebben ook latijn! Ik vind het niet echt leuk.. daarom laat ik het volgend jaar ook vallen. Ik doe er ook echt bijna niets aan.. ik weet dat het stom is.. maarja ik heb gewoon heel veel tijd nodig voor wiskunde omdat ik daar eerst een 3 voor stond.. nu gaat het gelukkig een stuk beter.. maarja daar gaat het nu niet om. Ik doe er dus niet veel om en we hadden laatst een proefvertaling en ik had dus helemaal niet geleerd.. maar ik had wel een 8!! Vraag me niet hoe, maar zo kan het ook gaan!! Ik wens je verder nog heel veel sterkte... je moet gewoon echt heel rustig zinnetje voor zinnetje met je leraar vertalen.. en als je iets niet begrijpt.. gelijk vragen.. dat helpt echt!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2001, 21:10
Hmm, mja, ik kan iedereen die Latijn volgt of wil volgen eigenlijk maar één goeie raad geven. Blok je eerste drie jaren heel goed door. Zorg dat je dan alles onder de knie hebt, en geloof me, dan moet je de volgende jaren helemaal niet meer zoveel moeite doen. Je moet zorgen dat je een goede basis hebt qua woordenschat en grammatica... dan lukt het wel. Natuurlijk... in het vijfde jaar krijg je van die domme poëzie maar da's ook nie zo moeilijk als je het eens onder de knie hebt. Veel Succes allemaal!

Groetjes,
Dymphnake
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten