Oud 17-11-2002, 13:02
Eend
Eend is offline
Ik droomde eerst nooit, ik kon iig de dromen niet onthouden, maar tegenwoordig onthou ik ze steeds en merk dat ik gewoon heel rot droom. Ik word telkes achterna gezeten of opgesloten.

Ik weet zelf niet wat ik hiertegen kan doen. Het begon allemaal met een droom die telkes terugkwam (een nachtmerrie) daar had ik dus een tip voor gekregen dat ik m overdag op een rustig moment voor me moest nemen en er een positief einde aan moest maken. Dat heeft toen wel geholpen, maar nu heb ik zoiets van: Nu dit weer...

Verder gaat alles juist veel beter. In plaats van telkes weg te kruipen in groepe, sta ik er nu gewoon midden in zeg maar, maar nu zijn die dromen weer bezig

Weet iemand wat ik aan die dromen kan doen?
Oud 17-11-2002, 14:01
iamre18
iamre18 is offline
Ik heb zelf ook behoorlijk last van dromen de laatste tijd, erg onrustig is dat.... wat zou kunnen helpen; ontspanningsoefeningen voor het slapen gaan>>slaap je misschien wat rustiger, of je dromen van je afschrijven misschien?
Oud 17-11-2002, 14:20
Eend
Eend is offline
Citaat:
iamre18 schreef:
Ik heb zelf ook behoorlijk last van dromen de laatste tijd, erg onrustig is dat.... wat zou kunnen helpen; ontspanningsoefeningen voor het slapen gaan>>slaap je misschien wat rustiger, of je dromen van je afschrijven misschien?
jah, zal t proberen Thnx
Oud 17-11-2002, 14:25
rare kwast
rare kwast is offline
ik heb ook een periode gehad dat ik achterna werdt gezeten maar nu is het anders om, nu zitten ze niet in mijn dromen achter me aan maar me dromen zitten achter me aan :-S
Oud 17-11-2002, 18:41
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
die dromen proberen je wat te zeggen denk ik.. dat je iets moet doen.. doe dat gewoon en de dromen gaan over.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 18:47
Eend
Eend is offline
Citaat:
nogwatjuh schreef:
die dromen proberen je wat te zeggen denk ik.. dat je iets moet doen.. doe dat gewoon en de dromen gaan over.
Moet ik me ook op gaan laten sluiten en door mensen uit laten schelden en laten kleineren?
Moet ik constant op de vlucht zijn voor alles wat me maar toe komt?
Oud 17-11-2002, 19:03
Verwijderd
Misschien is je kamer te warm...zet een raam open als je gaat slapen oid... En geen rare dingen doen (enge boeken lezen, enge films kijken, kamer opruimen, ruzie maken, koffie/cola drinken) vlak voor je gaat slapen. Zorgen dat je rustig bent voordat je in bed gaat liggen, denk dan de dag door, en dan gaan slapen...soms werkt het.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 19:54
Sannetje
Sannetje is offline
Citaat:
Eend schreef:
Moet ik me ook op gaan laten sluiten en door mensen uit laten schelden en laten kleineren?
Moet ik constant op de vlucht zijn voor alles wat me maar toe komt?

misschien laten je dromen je wel zien dat je je nog steeds op laat sluiten en kleineren door bepaalde mensen of door jezelf (zie dit dan niet letterlijk, maar kijk bijvoorbeeld eens of je bepaalde emoties wegstopt in een klein hokje om ze niet te hoeven ervaren)

En wie weet laat je droom je ook wel zien dat je -misschien zonder het te weten- op de vlucht bent voor dingen die je onder ogen zult moeten gaan zien...

Durf er eerlijk en open naar te kijken, en kijk waar het patroon in je dagelijkse leven terugkomt...misschien kun je er iets mee.
Oud 17-11-2002, 20:07
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Misschien is je kamer te warm...zet een raam open als je gaat slapen oid...
Hihi, als ik mijn electrische deken te hard laat staan krijg ik altijd nachtmerries ben ik laatst achter gekomen ik wist eerst niet dat het met elkaar te maken had, maar jij zegt het ook dus zal wel kloppen, mmm wel handige manier om te zorgen dat jegeen nachtmerries krijgt..
Oud 17-11-2002, 20:26
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
ik ben iets van 2 keer dood gegaan in mijn droom.

verder weet ik er niet zo veel over te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 23:15
Scider
Scider is offline
Hmmmz...ik weet wat dromen kunnen doen, en vooral als je er veel mee bezig bent kan zoiets er flink inhakken. Waarschijnlijk weet je nog wel hoe ik het heb opgelost...idd...toch van de droom werkelijkheid maken, met alle gevolgen van dien...maar ik ben er wel van af, en het was erg verhelderend. Nu iig nooit meer last van nachtmerries

Het is een kwestie van ermee omgaan naar eigen inzicht...maar wel ermee omgaan. Iets doen dus, waarbij bewust niks doen en het wegduwen ook een keuze is. Is het misschien geen idee om iemand te vinden die symboliek in je dromen kan vinden?

ah well...xie je zondag!

Hil.
Oud 17-11-2002, 23:19
MazeMouse
MazeMouse is offline
Mijn dromen hebben de laatste tijd de irritante (en in een paar gevallen) angstaanjagende neiging om uit te komen.....
Oud 18-11-2002, 10:23
Eend
Eend is offline
Citaat:
Sannetje schreef:
misschien laten je dromen je wel zien dat je je nog steeds op laat sluiten en kleineren door bepaalde mensen of door jezelf (zie dit dan niet letterlijk, maar kijk bijvoorbeeld eens of je bepaalde emoties wegstopt in een klein hokje om ze niet te hoeven ervaren)

En wie weet laat je droom je ook wel zien dat je -misschien zonder het te weten- op de vlucht bent voor dingen die je onder ogen zult moeten gaan zien...

Durf er eerlijk en open naar te kijken, en kijk waar het patroon in je dagelijkse leven terugkomt...misschien kun je er iets mee.
Allemaal waar...
Ik ben voor dingen op de vlucht, ik probeer dingen weg te stoppen en dat allemaal om de dag door te komen en nou is de nacht weer vervelend aan t doen
Tis ook nooit goed
Oud 18-11-2002, 10:24
Eend
Eend is offline
Citaat:
MazeMouse schreef:
Mijn dromen hebben de laatste tijd de irritante (en in een paar gevallen) angstaanjagende neiging om uit te komen.....
Dat had ik eerst dus. Ik droomde nooit, alleen als ze echt uitkwamen. Dat konden vervelende, maar ook leuke dromen zijn, maar nou droom ik regelmatig en wat als ze nou ook uitkomen? Dan heb ik iig geen leven meer
Oud 18-11-2002, 10:25
Eend
Eend is offline
Citaat:
Scider schreef:
Hmmmz...ik weet wat dromen kunnen doen, en vooral als je er veel mee bezig bent kan zoiets er flink inhakken. Waarschijnlijk weet je nog wel hoe ik het heb opgelost...idd...toch van de droom werkelijkheid maken, met alle gevolgen van dien...maar ik ben er wel van af, en het was erg verhelderend. Nu iig nooit meer last van nachtmerries

Het is een kwestie van ermee omgaan naar eigen inzicht...maar wel ermee omgaan. Iets doen dus, waarbij bewust niks doen en het wegduwen ook een keuze is. Is het misschien geen idee om iemand te vinden die symboliek in je dromen kan vinden?

ah well...xie je zondag!

Hil.
mney, das de verkeerde manier
En euhm, mjah, maybe kan mn psych erbij helpen. Maar het is telkes een andere droom

Nah, xie je zondag ook geloof ik
Oud 18-11-2002, 16:05
Sannetje
Sannetje is offline
Citaat:
Eend schreef:
Allemaal waar...
Ik ben voor dingen op de vlucht, ik probeer dingen weg te stoppen en dat allemaal om de dag door te komen en nou is de nacht weer vervelend aan t doen
Tis ook nooit goed

Ik denk dat je je dromen dankbaar mag zijn, hoewel dat (heel) raar klinkt.
Voor dingen op de vlucht gaan is niet goed voor je, en je onderbewuste probeert je het goede te laten doen door je steeds weer met situaties in aanraking te brengen waarin je duidelijk gemaakt wordt dat je iets aan moet pakken.
Neem je dromen serieus en doe er iets mee, uiteindelijk zul je het, wat het ook moge zijn, onder ogen moeten zien...

Probeer het dus niet als iets vervelend te zien dat je overkomt om je te pesten, maar probeer ervan te leren en doe er iets mee...

succes!
Oud 22-11-2002, 10:33
Screenager
Screenager is offline
Citaat:
Eend schreef:
Ik droomde eerst nooit, ik kon iig de dromen niet onthouden, maar tegenwoordig onthou ik ze steeds en merk dat ik gewoon heel rot droom. Ik word telkes achterna gezeten of opgesloten.

Ik weet zelf niet wat ik hiertegen kan doen. Het begon allemaal met een droom die telkes terugkwam (een nachtmerrie) daar had ik dus een tip voor gekregen dat ik m overdag op een rustig moment voor me moest nemen en er een positief einde aan moest maken. Dat heeft toen wel geholpen, maar nu heb ik zoiets van: Nu dit weer...

Verder gaat alles juist veel beter. In plaats van telkes weg te kruipen in groepe, sta ik er nu gewoon midden in zeg maar, maar nu zijn die dromen weer bezig

Weet iemand wat ik aan die dromen kan doen?
Ik droom echt altijd dat ik achterna gezeten word, het komt echter nooit zover dat ik ook echt gepakt word ofzo.. ik ervaar deze dromen ook helemaal niet als iets negatiefs.. op het moment dat ik bewust ben van mn droom vind ik het zelfs jammer als ik wakker word, of mn aandacht ergens anders op gericht word
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 10:35
Screenager
Screenager is offline
Citaat:
Screenager schreef:
Ik droom echt altijd dat ik achterna gezeten word, het komt echter nooit zover dat ik ook echt gepakt word ofzo.. ik ervaar deze dromen ook helemaal niet als iets negatiefs.. op het moment dat ik bewust ben van mn droom vind ik het zelfs jammer als ik wakker word, of mn aandacht ergens anders op gericht word
Ben ook erg benieuwd naar de betekenis hiervan.. het is me heel lang geleden eens uitgelegd.. maar ben et vergeten
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 23:26
het dappere meisje
het dappere meisje is offline
Citaat:
Screenager schreef:
Ben ook erg benieuwd naar de betekenis hiervan.. het is me heel lang geleden eens uitgelegd.. maar ben et vergeten
bang voor het aangaan van nieuwe sociale contacten

ik heb het ook een tijd lang achter elkaar gedroomd...
Oud 23-11-2002, 01:45
Verwijderd
Citaat:
het dappere meisje schreef:
bang voor het aangaan van nieuwe sociale contacten

ik heb het ook een tijd lang achter elkaar gedroomd...
Wat vaag, ik droom dat toch nog wel regelmatig, maar ik zit momenteel in een periode waarin ik juist ontzettend véél zin heb om nieuwe sociale contacten op te doen en dat gaat me reuze goed af.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2002, 09:28
het dappere meisje
het dappere meisje is offline
Citaat:
nare man schreef:
Wat vaag, ik droom dat toch nog wel regelmatig, maar ik zit momenteel in een periode waarin ik juist ontzettend véél zin heb om nieuwe sociale contacten op te doen en dat gaat me reuze goed af.
what's in a dream he ?

ik heb dat ook maar gelezen in een boekje

en in het volgende boekje staat weer iets heel anders...dus ja het zegt niks

of geloof je er toch wel een beetje in ?
Oud 28-11-2002, 11:12
someone2sayhito
someone2sayhito is offline
Jeetje, ik droom ook best vaak dat ik achterna wordt gezeten. Het zijn nooit dezelfde personen, maar de persoon die dan achter me aan zit probeert mij te vermoorden. Ik ben altijd heel erg bang in mn dromen, klinkt misschien raar...Bang voor de dood.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten