Advertentie | |
|
![]() |
|
volledig een met de titel
alleen dom ...mmm minder slim ze worden beschermd door hun geloof, maar ooooo wat zijn ze nieuwsgierig en achterbaks eigenlijk ook. ze geven toe, maar mogen niet omdat ze geloven zonde
||
Citaat:
ik heb nog nooit zoveel bullshit achter elkaar gehoord
|
![]() |
jE OMGEVIGN BEPAALT INDERDAAD IN EERSTE INSTANTIE DE GELOOFSOVERTUIGING DIE JE JE EERSTE LEVENSJAREN AANHANGT, JE OUDERS KIEZEN ERVOOR JE TE DOPEN OF NIET, OF EEN ANDER RITUEEL UIT TE VOEREN OM JOU GEBOORTE TE VIEREN.
ALS JE OUDER WORDT HEB JE WEL DEGELIJK HET RECHT EN DE MOGELIJKHEID OM ZELF TE GAAN ONTDEKKEN WAT JIJ VERDER WIL DOEN MET DE GELOOFSOVERTUIGING DIE JE IS OPGELEGD. jE KUNT ER ALTIJD MEE KAPPEN, OF AANPASSINGEN MAKEN IN JE MANIER VAN DENKEN DOEN EN UITEN.
||
Citaat:
AANDACHTTEKORT [Dit bericht is aangepast door RegaIk (16-01-2002).]
||
![]() |
Citaat:
Groetjes Ben(die zich niet kan voorstellen dat geloof in stand zal blijven houden als er geen sprake van indoctrinatie zou zijn ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Ten eerste wil ik Vincent Vega zeggen dat ik het fout vind gelovigen labiel, naïef en dom te noemen omdat ze enkel een traditie danwel cultuur volgen...Waar haal je het lef vandaan?
Ten tweede betekent het niet dat je een onbewuste keuze maakt als je een traditie volgt; je kunt er ook voor kiezen niet te geloven...Dat is het bewuste danwel onbewuste in het kiezen voor een geloof...Ik vind nog steeds (als niet gelovige) dan het geen teken van zwakte is om te geloven en dat het zeker niet aan niet-gelovigen is over gelovigen te oordelen...Ooit was ik ook gelovig/religieus; dat was iets dat ik van binnen voelde als goed...Geloof is een gevoel... Citaat:
Groetjes terug Thijs(die vindt dat niet-gelovigen soms nog minder relativeringsvermogen hebben dan de meeste gelovigen)
||
![]() |
Citaat:
geloof is een keuze voor iedereen persoonlijk. natuurlijk heeft je opvoeding ermee te maken, maar niet zo erg als jij stelt. er zijn heus wel mensen die hun familie volgen, maar dat is dan geen geloven. maar schijnheilig zijn. iedereen komt op een punt om zelf die keuze te maken. de een zegt ja de ander nee. maar dat is allemaal een keuze van die persoon. en niet omdat een ander het zegt, maar omdat je er achter staat. wie gaat er nou om zijn familie naar de kerk op zondag (bijvoorbeeld) als je jong bent misschien wel, maar als je twintig bent en je wilt, ga je ook echt niet. groetjes michiel (die zijn eigen keuzes maakt en niet dom zijn familie achterna loopt)
|
vloeken is aangeleerd
bidden ook. als iemand gelovig wil zijn moet ie alle geloven een keer beleven voor ze een keuze maken je bent en wilt niet voor niets gelovig zijn kies het beste wat je past wees gewoon niet gelovig is ook nergens voor nodig poepen plassen en eten is nodig meer niet niet die onzin
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Het systematisch dogma's inwerken bij kinderen werkt ook uitstekend...ook is een kind geniegd dat te doen wat zijn ouders ook doen en zeggen. Wie kent het niet dat een kind zegt van 'Mijn moeder heeft het gezegd en dus is het waar'. Groetjes Ben(die zijn kinderen (als hij ooit kinderen neemt)vrij zal laten om te doen wat ze willen ![]()
||
![]() |
Citaat:
Groetjes terug Thijs(die een dochtertje heeft en weet dat hij zijn eigen gedachtes bewust danwel onbewust overbrengt ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Heb jij een dochtertje??? Je bent toch 19???? Groetjes Ben(die hier even van schrok ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Dan zul je niet bidden. Als niemand je verteld dat je naar God kan bidden/met hem kan praten zul je dat ook niet doen. Het 'bidden' is je dus aangeleerd. Niet dat dat erg is. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Met het opleggen van regels in opvoeding kun je niet meteen spreken van dwang... Groetjes terug Thijs(die vindt dat je niet moet schrikken, want iedereen is er blij mee ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hmm...school is bedoeld om te kunnen functioneren in een maatschappij en een bijdrage te leveren er van. Daar is tot op zekere hoogte indoctrinatie aanwezig. Maar je kunt wel doen wat je wil. Je bent niet verplicht uiteindelijk een opleiding te keizen met wiskunde er in als je dat niet meer wil...dat wordt allemaal aan je over gelaten.Daar heb je vrije keus in. Ik heb geen religie nodig om te weten wat waarden en normen zijn en te kunnen functioneren in een maatschappij...is dat een mening...niet helemaal, want de samenleving is opgemaakt door een meerdheid waarin geen sprake meer is van echte religie. Wel geloven maar verder geen verplichtingen etc. Groetjes Ben(die zich afvraagt of Prada dan een vriendin heeft? *raar kijk*, maar wel leuk vind voor Prada ![]()
||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Thijs(die Ben voor een tweede keer vertelt dat Prada homo is en dus geen vriendin heeft...Hij is gewoon een keer onvoorzichtig geweest... ![]()
||
![]() |
Citaat:
[off] *grin* ik dacht al!! ![]() naja, gefeliciteerd met je dochtertje! ![]() ![]() Wonen jullie wel samen? ![]() Bem jij overgens gelovig Prada?? ![]() Groetjes Ben(die niet weet of hij kinderen wil ![]()
||
Citaat:
zo zien zij dat ook van ons. en wie zegt dat ik ze niet gelukkig vind maar met ander geloof misschien wel gelukkiger ben jij gelovig ?
||
Citaat:
![]() zonde vind ik
|||
Citaat:
het is maar wat je zwak vindt ![]() ik gebruik het dus niet als toevlucht Citaat:
![]()
|
![]() |
het geloof is niet een vlucht omdat je iets niet weet.
geloof is een troost en steun. het is heel moeilijk uit te leggen en daar ga ik je ook niet mee vermoeien. maar je gelooft niet om normen waarden te vormen
||
Citaat:
troost en steun ![]() daar geloof ik niet in.. is eerder sneu.. als je gelooft in steun en troost, waarvoor dan en helpt het nee ik vind het 3 keer niks eerlijk waar geloof is gemaakt....en echt nergens voor nodig al die onzin komt alleen oorlog van
|
![]() |
voor een boel mensen is het wel troost en steun.
in moeilijke periode weten christenen bijvoorbeeld, dat God het hun nooit ondraaglijk zal maken (geen discussie hierover dat geloven we nou eenmaal) en dat er iets beters wacht. over of het helpt: jij ervaart het niet zo/ jij gelooft niet, dus helpt het niet. en van geloof komt geen oorlog, dat komt door mensen die hun geloof verkeerd gebruiken. het christendom draait om liefde, en nu hoef je geen voorbeelden te geven van christenen die dit niet lieten zien, want ook christenen maken fouten en we vertellen helemaal niet dat we perfect zijn, we proberen het alleen. het nut van het geloof is niet discusieerbaar, jij gelooft niet, dus heeft het geen nut volgens jou ik geloof wel, voor mij heeft het wel nut
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
deal ?
||
![]() |
Citaat:
Ik sta uitstekend open voor andermans meningen, maar als iemand alleen maar kan reageren met 'Ik heb nog nooit zoveel bullshit bijmekaar gezien' dan noem ik dat ten eerste al geen mening en ten tweede reageert hij alleen maar zo, omdat hij niet de waarheid in de ogen wil zien. Groetjes Ben(die dus liever een uitgebreide objectieve mening ziet dan subjectieve onzin ![]()
||
Citaat:
ik bedoel wel echt gelovig he.. en niet die opvattingen die jij denkt dat je dan gelovig bent. dus...jij mag geen : * sex voor het huwelijk * illegale software op je pc * tv in huis nu ben jij aan zet. gelovig of niet niet pseudo gelovig..
||
Citaat:
en uit welk 2e hands tijdschrift heb je dat nou weer geciteerd? Natuurwetenschappelijk is het juist heel goed mogelijk dat er buitenaards leven bestaat... zeg niet iets zonder dat je weet waar je het over hebt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Erg leuk en aardig, maar ik kom met wetenschappelijke bewijzen en verklaringen. Daar is niks subjectief aan, misschien moeilijk te begrijpen. En zoals ik al eerder zei ging het mij om de reactie die hij gaf...die vond jij zeker erg goed van hem! ![]() ![]() Als dat het enige is wat hij kan zeggen op wat Ratsja zei, tja, dan kan hij zoiets verwachten he! Groetjes Ben(die het allemaal wel best vind ![]()
||
![]() |
Citaat:
maar wat heeft de rest met het geloof te maken? illegale software in huis: oke, dat mag niet, maar dat mag jij net zo goed niet. dat is niet een punt waaraan je kunt zien van he, die gelooft. kijk geloof heeft natuurlijk met je daden te maken, anders ben je hypocriet. maar het heeft nix met al die regeltjes te maken, zoals jij nu noemt. ik geloof dat God voor mij zorgt en van mij houd. ook dat als ik wat fout doe, Hij mij vergeeft. ik zeg dus niet dat ik perfect ben en ik nix fout doe, maar ik doe wel mijn best om zo goed mogelijk voor hem te leven. maar het draait om de liefde, ik zal ff een tekst geven: geloof, hoop en liefde, doch de meeste van deze is de liefde punt drie, de tv. wat is hier fout aan? waarom zouden gelovige geen tv mogen hebben, het gaat erom hoe je er mee om gaat, anders zou ik natuurlijk ook geen internet mogen, want das bijna hetzelfde. 'ongelovige' denken bij geloven aan al die regels, maar das fout eerst het geloof en dan ga je van zelf dingen laten.
||
Citaat:
er moet een lijn zijn.. bedankt voor je reactie groeten
||
Citaat:
ga jij op een zaterdag wel uit dan ?.. of een illegal versie van windows of wat voor software op je pc... dan kan je niet meer gelovig zijn ben je eerder hypocriet. dat weet ik. een ander en ook zeker jij
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|