Oud 16-01-2002, 16:39
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
99% van de gelovigen kiest niet bewust voor hun geloof maar doet dat alleen maar omdat het in de familie zit of omdat de cultuur er naar is. Dit is te zien in het feit dat er bijna geen katholieke Marokkanen of Nederlandse (van oorsprong) moslims zijn.

Als een geloof dus niet via rationalistische weg wordt gekozen is het gewoon een vorm van onderdrukking en indoctrinatie. Toch?
Oud 16-01-2002, 16:43
Rhinus
Rhinus is offline
Dat jij denkt dat er geen/wel alliens bestaan neem jij ook klakkeloos van bepaalde mensen over. Betekend dat jij no ook labiel, naief en dom bent?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 16:48
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Dat jij denkt dat er geen/wel alliens bestaan neem jij ook klakkeloos van bepaalde mensen over. Betekend dat jij no ook labiel, naief en dom bent?
Dat neem ik niet klakkeloos over. Natuurwetenschappelijk gezien is het bestaal van Aliens niet mogelijk.

Oud 16-01-2002, 16:50
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Als een geloof dus niet via rationalistische weg wordt gekozen is het gewoon een vorm van onderdrukking en indoctrinatie. Toch?
Leg me even uit waarom jij het onderdrukking noemt.

Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 16:51
ratsja
ratsja is offline
volledig een met de titel
alleen dom ...mmm
minder slim

ze worden beschermd door hun geloof,
maar ooooo wat zijn ze nieuwsgierig
en achterbaks eigenlijk ook.
ze geven toe, maar mogen niet
omdat ze geloven
zonde
Oud 16-01-2002, 16:57
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Dat neem ik niet klakkeloos over. Natuurwetenschappelijk gezien is het bestaal van Aliens niet mogelijk.
Dat is onzin.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 17:27
RegaIk
RegaIk is offline
Citaat:
ratsja schreef:
volledig een met de titel
alleen dom ...mmm
minder slim

ze worden beschermd door hun geloof,
maar ooooo wat zijn ze nieuwsgierig
en achterbaks eigenlijk ook.
ze geven toe, maar mogen niet
omdat ze geloven
zonde

ik heb nog nooit zoveel bullshit achter elkaar gehoord
Oud 16-01-2002, 17:29
prulleke
prulleke is offline
jE OMGEVIGN BEPAALT INDERDAAD IN EERSTE INSTANTIE DE GELOOFSOVERTUIGING DIE JE JE EERSTE LEVENSJAREN AANHANGT, JE OUDERS KIEZEN ERVOOR JE TE DOPEN OF NIET, OF EEN ANDER RITUEEL UIT TE VOEREN OM JOU GEBOORTE TE VIEREN.

ALS JE OUDER WORDT HEB JE WEL DEGELIJK HET RECHT EN DE MOGELIJKHEID OM ZELF TE GAAN ONTDEKKEN WAT JIJ VERDER WIL DOEN MET DE GELOOFSOVERTUIGING DIE JE IS OPGELEGD. jE KUNT ER ALTIJD MEE KAPPEN, OF AANPASSINGEN MAKEN IN JE MANIER VAN DENKEN DOEN EN UITEN.
Oud 16-01-2002, 17:38
RegaIk
RegaIk is offline
Citaat:
prulleke schreef:
jE OMGEVIGN BEPAALT INDERDAAD IN EERSTE INSTANTIE DE GELOOFSOVERTUIGING DIE JE JE EERSTE LEVENSJAREN AANHANGT, JE OUDERS KIEZEN ERVOOR JE TE DOPEN OF NIET, OF EEN ANDER RITUEEL UIT TE VOEREN OM JOU GEBOORTE TE VIEREN.

ALS JE OUDER WORDT HEB JE WEL DEGELIJK HET RECHT EN DE MOGELIJKHEID OM ZELF TE GAAN ONTDEKKEN WAT JIJ VERDER WIL DOEN MET DE GELOOFSOVERTUIGING DIE JE IS OPGELEGD. jE KUNT ER ALTIJD MEE KAPPEN, OF AANPASSINGEN MAKEN IN JE MANIER VAN DENKEN DOEN EN UITEN.

AANDACHTTEKORT

[Dit bericht is aangepast door RegaIk (16-01-2002).]
Oud 16-01-2002, 17:43
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
RegaIk schreef:

ik heb nog nooit zoveel bullshit achter elkaar gehoord
Zet eerst eens je oogkleppen af, en ga dan eens reageren.

Groetjes
Ben(die zich niet kan voorstellen dat geloof in stand zal blijven houden als er geen sprake van indoctrinatie zou zijn
Oud 16-01-2002, 18:30
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:

Groetjes
Ben(die zich niet kan voorstellen dat geloof in stand zal blijven houden als er geen sprake van indoctrinatie zou zijn

vind ik ook

Oud 16-01-2002, 19:13
Prada
Prada is offline
Ten eerste wil ik Vincent Vega zeggen dat ik het fout vind gelovigen labiel, naïef en dom te noemen omdat ze enkel een traditie danwel cultuur volgen...Waar haal je het lef vandaan?

Ten tweede betekent het niet dat je een onbewuste keuze maakt als je een traditie volgt; je kunt er ook voor kiezen niet te geloven...Dat is het bewuste danwel onbewuste in het kiezen voor een geloof...Ik vind nog steeds (als niet gelovige) dan het geen teken van zwakte is om te geloven en dat het zeker niet aan niet-gelovigen is over gelovigen te oordelen...Ooit was ik ook gelovig/religieus; dat was iets dat ik van binnen voelde als goed...Geloof is een gevoel...

Citaat:
Demon of Fire schreef:

Groetjes

Beste Ben, indoctrinatie is een verkeerde woordkeuze i.v.m. geloof...Er staat geen straf op het niet geloven...Geloof is een persoonlijke keuze...De bijbel kan misschien worden gebruikt op een verkeerde manier (door verkeerd te interpreteren) door sommige gelovigen ,die anderen tot hun geloof willen bekeren, als een reclamebrochure...Maar ieder 'bedrijf' heeft een onfopakket waar alles mooi staat weergegeven en waar anderen als minder goed worden weergetekend, maar dat is geen indoctrinatie...

Groetjes terug
Thijs(die vindt dat niet-gelovigen soms nog minder relativeringsvermogen hebben dan de meeste gelovigen)

Oud 16-01-2002, 20:12
micha
micha is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
99% van de gelovigen kiest niet bewust voor hun geloof maar doet dat alleen maar omdat het in de familie zit of omdat de cultuur er naar is. Dit is te zien in het feit dat er bijna geen katholieke Marokkanen of Nederlandse (van oorsprong) moslims zijn.

onzin,
geloof is een keuze voor iedereen persoonlijk.
natuurlijk heeft je opvoeding ermee te maken,
maar niet zo erg als jij stelt.

er zijn heus wel mensen die hun familie volgen,
maar dat is dan geen geloven. maar schijnheilig zijn.
iedereen komt op een punt om zelf die keuze te maken.
de een zegt ja de ander nee.
maar dat is allemaal een keuze van die persoon.
en niet omdat een ander het zegt,
maar omdat je er achter staat.

wie gaat er nou om zijn familie naar de kerk op zondag (bijvoorbeeld)
als je jong bent misschien wel,
maar als je twintig bent en je wilt, ga je ook echt niet.

groetjes
michiel (die zijn eigen keuzes maakt en niet dom zijn familie achterna loopt)
Oud 16-01-2002, 20:44
ratsja
ratsja is offline
vloeken is aangeleerd
bidden ook.

als iemand gelovig wil zijn
moet ie alle geloven een keer beleven
voor ze een keuze maken
je bent en wilt niet voor niets gelovig zijn
kies het beste wat je past

wees gewoon niet gelovig
is ook nergens voor nodig
poepen plassen en eten is nodig
meer niet
niet die onzin
Oud 16-01-2002, 20:49
Prada
Prada is offline
Citaat:
ratsja schreef:
vloeken is aangeleerd
bidden ook.
Vaste gebeden als 'Onze Vader' opzeggen wel, maar bidden op de manier 'praten met God' niet...

Citaat:

als iemand gelovig wil zijn
moet ie alle geloven een keer beleven
voor ze een keuze maken
je bent en wilt niet voor niets gelovig zijn
kies het beste wat je past
Waarom? Als iemand zijn geluk in het geloof dat zijn ouders (familie) ook belijden vindt, is dat toch perfect!!!

Citaat:

wees gewoon niet gelovig
is ook nergens voor nodig
poepen plassen en eten is nodig
meer niet
niet die onzin

Sommigen zijn gelukkig met hun geloof; wie ben jij om te zeggen dat het dan onzin is?!?
Oud 16-01-2002, 20:51
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Prada schreef:
Beste Ben, indoctrinatie is een verkeerde woordkeuze i.v.m. geloof...Er staat geen straf op het niet geloven...Geloof is een persoonlijke keuze...De bijbel kan misschien worden gebruikt op een verkeerde manier (door verkeerd te interpreteren) door sommige gelovigen ,die anderen tot hun geloof willen bekeren, als een reclamebrochure...Maar ieder 'bedrijf' heeft een onfopakket waar alles mooi staat weergegeven en waar anderen als minder goed worden weergetekend, maar dat is geen indoctrinatie...
Kinderen dwingen de gebruiken aan te nemen en mee naar de kerk sleuren wat HEEL VAAK voorkomt (meestal, omdat het HOORT vind ik toch indoctrinatie, en er hoeft niet altijd een plicht mee in verband te zijn om sprake te laten zijn van indoctrinatie.

Het systematisch dogma's inwerken bij kinderen werkt ook uitstekend...ook is een kind geniegd dat te doen wat zijn ouders ook doen en zeggen. Wie kent het niet dat een kind zegt van 'Mijn moeder heeft het gezegd en dus is het waar'.

Groetjes
Ben(die zijn kinderen (als hij ooit kinderen neemt)vrij zal laten om te doen wat ze willen
Oud 16-01-2002, 20:55
Prada
Prada is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
Kinderen dwingen de gebruiken aan te nemen en mee naar de kerk sleuren wat HEEL VAAK voorkomt (meestal, omdat het HOORT vind ik toch indoctrinatie, en er hoeft niet altijd een plicht mee in verband te zijn om sprake te laten zijn van indoctrinatie.

Groetjes
Ben(die zijn kinderen (als hij ooit kinderen neemt)vrij zal laten om te doen wat ze willen

Nu komen we eigenlijk op een andere discussie...Namelijk de discussie over opvoeding en de overdracht van normen en waarden...Het is vrij logisch dat je je kinderen opvoedt met jouw eigen gedachtegang...En daar is ook niets mis mee; het is zeker geen indoctrinatie!!!

Groetjes terug
Thijs(die een dochtertje heeft en weet dat hij zijn eigen gedachtes bewust danwel onbewust overbrengt , maar haar toch vrijlaat )
Oud 16-01-2002, 20:56
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Prada schreef:
Vaste gebeden als 'Onze Vader' opzeggen wel, maar bidden op de manier 'praten met God' niet...
Bidden is wel aangeleerd. Want mij is dat dus NIET aangeleerd en ik doe dat dus ook niet.

Je kan 'm op 2 manieren lezen he .
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 20:58
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Prada schreef:
Nu komen we eigenlijk op een andere discussie...Namelijk de discussie over opvoeding en de overdracht van normen en waarden...Het is vrij logisch dat je je kinderen opvoedt met jouw eigen gedachtegang...En daar is ook niets mis mee; het is zeker geen indoctrinatie!!!

Groetjes terug
Thijs(die een dochtertje heeft en weet dat hij zijn eigen gedachtes bewust danwel onbewust overbrengt , maar haar toch vrijlaat )
Ik vind het een slechte zaak een kind dat soort verplichtingen op te leggen en vooral het kind zijn leven aan banden leggen, want met geloof komen genoeg restricties en verplichtingen....dat is niet iets wat je die kind moet opdringen, dat is iets wat ie zelf moet bepalen. Overgens zijn er genoeg kinderen die zeggen niet mee willen te gaan naar de kerk of wat dan ook, maar wel worden gedwongen...dat noem ik geen opvoeding, maar indoctrinaties en dogma's opdringen, want zo hersenspoel je een kind wel.

Heb jij een dochtertje??? Je bent toch 19????

Groetjes
Ben(die hier even van schrok
Oud 16-01-2002, 20:59
Prada
Prada is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Bidden is wel aangeleerd. Want mij is dat dus NIET aangeleerd en ik doe dat dus ook niet.

Je kan 'm op 2 manieren lezen he .
Drogreden dat het jouw niet is aangeleerd en jij het ook niet doet...Er zijn meet mensen dan jij... Een gebed kan ook persoonlijk zijn en dat leert niemand je aan...Er zijn geen gebedsregels voor een persoonlijk gebed...
Oud 16-01-2002, 21:03
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Prada schreef:
Drogreden dat het jouw niet is aangeleerd en jij het ook niet doet...Er zijn meet mensen dan jij... Een gebed kan ook persoonlijk zijn en dat leert niemand je aan...Er zijn geen gebedsregels voor een persoonlijk gebed...
Als je niet weet dat er een God is.
Dan zul je niet bidden.
Als niemand je verteld dat je naar God kan bidden/met hem kan praten zul je dat ook niet doen.

Het 'bidden' is je dus aangeleerd.
Niet dat dat erg is.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 21:05
Prada
Prada is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
Ik vind het een slechte zaak een kind dat soort verplichtingen op te leggen en vooral het kind zijn leven aan banden leggen, want met geloof komen genoeg restricties en verplichtingen....dat is niet iets wat je die kind moet opdringen, dat is iets wat ie zelf moet bepalen. Overgens zijn er genoeg kinderen die zeggen niet mee willen te gaan naar de kerk of wat dan ook, maar wel worden gedwongen...dat noem ik geen opvoeding, maar indoctrinaties en dogma's opdringen, want zo hersenspoel je een kind wel.

Heb jij een dochtertje??? Je bent toch 19????

Groetjes
Ben(die hier even van schrok

Er zijn ook genoeg kinderen die zeggen niet naar school te willen gaan, om maar wat te noemen...Het enige verschil is dat dit wettelijk is vastgelegd...Het is vrij logisch dat je je kinderen met hetzelfde gedachtegoed de wereld wilt insturen wanneer ze volwassen zijn...Je leeft op een manier die jij als goed beschouwt (meestal dan)...Het is ook vrij logisch dat jij dan wilt dat anderen dat ook doen; daar mensen vrij egocentrisch denken is het logisch dat jouw manier van leven (als je die als goed beschouwt) als de goede manier wordt gezien...Als logisch gevolg daarvan voedt je jouw kinderen, waar jij verantwoordelijkheid voor hebt, op die manier op...

Met het opleggen van regels in opvoeding kun je niet meteen spreken van dwang...

Groetjes terug
Thijs(die vindt dat je niet moet schrikken, want iedereen is er blij mee )
Oud 16-01-2002, 21:06
Prada
Prada is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Als je niet weet dat er een God is.
Dan zul je niet bidden.
Als niemand je verteld dat je naar God kan bidden/met hem kan praten zul je dat ook niet doen.
Ergens weet van hebben is iets anders dan aangeleerd zijn...

Oud 16-01-2002, 21:09
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Prada schreef:
Ergens weet van hebben is iets anders dan aangeleerd zijn...

Ehhh..?
Als je iets leert weten, dan leer je het toch?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 21:11
Prada
Prada is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Ehhh..?
Als je iets leert weten, dan leer je het toch?
Als iemand mij vertelt dat bidden inhoudt dat je je handen vouwt en vervolgens met God praat, weet ik wat bidden is...Hoe ik vervolgens met God praat kun je me niet leren (als ik het zou doen)...
Oud 16-01-2002, 21:15
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Prada schreef:
Er zijn ook genoeg kinderen die zeggen niet naar school te willen gaan, om maar wat te noemen...Het enige verschil is dat dit wettelijk is vastgelegd...Het is vrij logisch dat je je kinderen met hetzelfde gedachtegoed de wereld wilt insturen wanneer ze volwassen zijn...Je leeft op een manier die jij als goed beschouwt (meestal dan)...Het is ook vrij logisch dat jij dan wilt dat anderen dat ook doen; daar mensen vrij egocentrisch denken is het logisch dat jouw manier van leven (als je die als goed beschouwt) als de goede manier wordt gezien...Als logisch gevolg daarvan voedt je jouw kinderen, waar jij verantwoordelijkheid voor hebt, op die manier op...

Met het opleggen van regels in opvoeding kun je niet meteen spreken van dwang...

Groetjes terug
Thijs(die vindt dat je niet moet schrikken, want iedereen is er blij mee )

Hmm...school is bedoeld om te kunnen functioneren in een maatschappij en een bijdrage te leveren er van.

Daar is tot op zekere hoogte indoctrinatie aanwezig. Maar je kunt wel doen wat je wil. Je bent niet verplicht uiteindelijk een opleiding te keizen met wiskunde er in als je dat niet meer wil...dat wordt allemaal aan je over gelaten.Daar heb je vrije keus in.

Ik heb geen religie nodig om te weten wat waarden en normen zijn en te kunnen functioneren in een maatschappij...is dat een mening...niet helemaal, want de samenleving is opgemaakt door een meerdheid waarin geen sprake meer is van echte religie. Wel geloven maar verder geen verplichtingen etc.

Groetjes
Ben(die zich afvraagt of Prada dan een vriendin heeft? *raar kijk*, maar wel leuk vind voor Prada

Oud 16-01-2002, 21:19
Prada
Prada is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:

Daar is tot op zekere hoogte indoctrinatie aanwezig. Maar je kunt wel doen wat je wil. Je bent niet verplicht uiteindelijk een opleiding te keizen met wiskunde er in als je dat niet meer wil...dat wordt allemaal aan je over gelaten.Daar heb je vrije keus in.
Je bent ook niet verplicht tot het belijden van het geloof waarmee je bent opgegroeid...En normaal relativerende mensen begrijpen en steunen je keuze...

Citaat:

Ik heb geen religie nodig om te weten wat waarden en normen zijn en te kunnen functioneren in een maatschappij...
Het gaat gewoon om de logische overdracht van normen en waarden van ouder op kind...Niet over het nut ervan...

Citaat:

Groetjes
Ben(die zich afvraagt of Prada dan een vriendin heeft? *raar kijk*, maar wel leuk vind voor Prada

Groetjes terug
Thijs(die Ben voor een tweede keer vertelt dat Prada homo is en dus geen vriendin heeft...Hij is gewoon een keer onvoorzichtig geweest... )
Oud 16-01-2002, 21:35
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Prada schreef:
Groetjes terug
Thijs(die Ben voor een tweede keer vertelt dat Prada homo is en dus geen vriendin heeft...Hij is gewoon een keer onvoorzichtig geweest... )

[off] *grin* ik dacht al!!

naja, gefeliciteerd met je dochtertje! Hoe heet ze??

Wonen jullie wel samen?

Bem jij overgens gelovig Prada??

Groetjes
Ben(die niet weet of hij kinderen wil
Oud 17-01-2002, 10:48
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Prada schreef:
Sommigen zijn gelukkig met hun geloof; wie ben jij om te zeggen dat het dan onzin is?!?
ik vind het onzin
zo zien zij dat ook van ons.
en wie zegt dat ik ze niet gelukkig vind
maar met ander geloof misschien wel gelukkiger

ben jij gelovig ?
Oud 17-01-2002, 11:33
dreadie_girl
dreadie_girl is offline
Zo had ik het nog niet bekeken, maar zit wel wat in ja.
Ik vind iig dat mensen die geloven zwak zijn. Omdat ze het als vlucht gebruiken voor wat ze niet weten.
Oud 17-01-2002, 12:14
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
dreadie_girl schreef:
Ik vind iig dat mensen die geloven zwak zijn. Omdat ze het als vlucht gebruiken voor wat ze niet weten.
hun wereld is klein hoor

zonde vind ik
Oud 17-01-2002, 13:19
RegaIk
RegaIk is offline
Citaat:
dreadie_girl schreef:

het is maar wat je zwak vindt

ik gebruik het dus niet als toevlucht

Citaat:
ratsja schreef:
hun wereld is klein hoor

zonde vind ik

leuk he, mensen die het met je eens zijn
Oud 17-01-2002, 15:21
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
RegaIk schreef:
leuk he, mensen die het met je eens zijn

Waar gebruik je het dan wel voor? Waar voegt het toe? Kun je niet zelf je normen en waarden bepalen?
Oud 17-01-2002, 17:27
micha
micha is offline
het geloof is niet een vlucht omdat je iets niet weet.
geloof is een troost en steun.
het is heel moeilijk uit te leggen en daar ga ik je ook niet mee vermoeien.
maar je gelooft niet om normen waarden te vormen
Oud 17-01-2002, 17:45
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
micha schreef:
het geloof is niet een vlucht omdat je iets niet weet.
geloof is een troost en steun.
het is heel moeilijk uit te leggen en daar ga ik je ook niet mee vermoeien.
maar je gelooft niet om normen waarden te vormen
juist wel
troost en steun .....vast
daar geloof ik niet in..
is eerder sneu..
als je gelooft in steun en troost, waarvoor dan
en helpt het
nee
ik vind het 3 keer niks eerlijk waar
geloof is gemaakt....en echt nergens voor nodig
al die onzin
komt alleen oorlog van
Oud 17-01-2002, 18:25
micha
micha is offline
voor een boel mensen is het wel troost en steun.
in moeilijke periode weten christenen bijvoorbeeld,
dat God het hun nooit ondraaglijk zal maken (geen discussie hierover
dat geloven we nou eenmaal)
en dat er iets beters wacht.
over of het helpt:
jij ervaart het niet zo/ jij gelooft niet,
dus helpt het niet.
en van geloof komt geen oorlog,
dat komt door mensen die hun geloof verkeerd gebruiken.
het christendom draait om liefde,
en nu hoef je geen voorbeelden te geven van christenen
die dit niet lieten zien, want ook christenen maken fouten
en we vertellen helemaal niet dat we perfect zijn, we proberen het alleen.
het nut van het geloof is niet discusieerbaar,
jij gelooft niet, dus heeft het geen nut volgens jou
ik geloof wel, voor mij heeft het wel nut
Oud 17-01-2002, 22:19
Gitty
Gitty is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:

Groetjes

iedereen heeft zijn mening en die kraak jij nu af zet dus zelf eerts je oogkleppen af en sta open voor andere meningen

Oud 17-01-2002, 22:32
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
micha schreef:
voor een boel mensen is het wel troost en steun.
in moeilijke periode weten christenen bijvoorbeeld,
dat God het hun nooit ondraaglijk zal maken (geen discussie hierover
dat geloven we nou eenmaal)
en dat er iets beters wacht.
over of het helpt:
jij ervaart het niet zo/ jij gelooft niet,
dus helpt het niet.
en van geloof komt geen oorlog,
dat komt door mensen die hun geloof verkeerd gebruiken.
het christendom draait om liefde,
en nu hoef je geen voorbeelden te geven van christenen
die dit niet lieten zien, want ook christenen maken fouten
en we vertellen helemaal niet dat we perfect zijn, we proberen het alleen.
het nut van het geloof is niet discusieerbaar,
jij gelooft niet, dus heeft het geen nut volgens jou
ik geloof wel, voor mij heeft het wel nut
ik wil wedden om 1000 euro met je dat je niet gelovig bent
deal ?
Oud 17-01-2002, 22:33
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Gitty schreef:
iedereen heeft zijn mening en die kraak jij nu af zet dus zelf eerts je oogkleppen af en sta open voor andere meningen

Neuh hoor, maar sommige mensen hebben een mening met een bepaalde subjectieve grondslag. Ik heb ook wel een mening, maar die is zo objectief mogelijk. Dat is omdat ik een levensfilosofie heb waarin ik zo objectief en rechtvaardig mogelijk wil zijn en daarnaast erg wetenschappelijk ingesteld ben.

Ik sta uitstekend open voor andermans meningen, maar als iemand alleen maar kan reageren met 'Ik heb nog nooit zoveel bullshit bijmekaar gezien' dan noem ik dat ten eerste al geen mening en ten tweede reageert hij alleen maar zo, omdat hij niet de waarheid in de ogen wil zien.

Groetjes
Ben(die dus liever een uitgebreide objectieve mening ziet dan subjectieve onzin
Oud 18-01-2002, 07:44
micha
micha is offline
Citaat:
ratsja schreef:
ik wil wedden om 1000 euro met je dat je niet gelovig bent
deal ?

dan zal ik je mijn rekening nr ff e-mailen
want ik geloof wel
Oud 18-01-2002, 10:43
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
micha schreef:
dan zal ik je mijn rekening nr ff e-mailen
want ik geloof wel
ja dat denk jij..
ik bedoel wel echt gelovig he..
en niet die opvattingen die jij denkt dat je dan gelovig bent.

dus...jij mag geen :
* sex voor het huwelijk
* illegale software op je pc
* tv in huis

nu ben jij aan zet.
gelovig of niet
niet pseudo gelovig..
Oud 18-01-2002, 10:59
The Chameleon
The Chameleon is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:

Offtopic:
en uit welk 2e hands tijdschrift heb je dat nou weer geciteerd? Natuurwetenschappelijk is het juist heel goed mogelijk dat er buitenaards leven bestaat... zeg niet iets zonder dat je weet waar je het over hebt.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 11:07
Gitty
Gitty is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:
Neuh hoor, maar sommige mensen hebben een mening met een bepaalde subjectieve Ik sta uitstekend open voor andermans meningen, maar als iemand alleen maar kan reageren met 'Ik heb nog nooit zoveel bullshit bijmekaar gezien' dan noem ik dat ten eerste al geen mening en ten tweede reageert hij alleen maar zo, omdat hij niet de waarheid in de ogen wil zien.

Groetjes
Ben(die dus liever een uitgebreide objectieve mening ziet dan subjectieve onzin

maar wat ji objectief vind vind een ander misschien subjectief en andersom en wat voor jou geen waarheid is is het voor een ander wel

Oud 18-01-2002, 11:15
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
maar wat ji objectief vind vind een ander misschien subjectief en andersom en wat voor jou geen waarheid is is het voor een ander wel

[/B]

Erg leuk en aardig, maar ik kom met wetenschappelijke bewijzen en verklaringen. Daar is niks subjectief aan, misschien moeilijk te begrijpen.

En zoals ik al eerder zei ging het mij om de reactie die hij gaf...die vond jij zeker erg goed van hem!
Als dat het enige is wat hij kan zeggen op wat Ratsja zei, tja, dan kan hij zoiets verwachten he!

Groetjes
Ben(die het allemaal wel best vind
Oud 18-01-2002, 15:36
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
"Gelovigen zijn labiel, naief en dom"

Stel dat het zo is, wat is nu je punt? Als mensen dankzij hun geloof beter voor hun medemens zorgen, dan is er toch niks op tegen dat ze 'labiel, naief en dom' zijn?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 15:56
micha
micha is offline
Citaat:
ratsja schreef:
ja dat denk jij..
ik bedoel wel echt gelovig he..
en niet die opvattingen die jij denkt dat je dan gelovig bent.

dus...jij mag geen :
* sex voor het huwelijk
* illegale software op je pc
* tv in huis

nu ben jij aan zet.
gelovig of niet
niet pseudo gelovig..

het eerste punt oke,
maar wat heeft de rest met het geloof te maken?
illegale software in huis:
oke, dat mag niet, maar dat mag jij net zo goed niet.
dat is niet een punt waaraan je kunt zien van he, die gelooft.

kijk geloof heeft natuurlijk met je daden te maken, anders ben je hypocriet.
maar het heeft nix met al die regeltjes te maken, zoals jij nu noemt.
ik geloof dat God voor mij zorgt en van mij houd.
ook dat als ik wat fout doe, Hij mij vergeeft.
ik zeg dus niet dat ik perfect ben en ik nix fout doe,
maar ik doe wel mijn best om zo goed mogelijk voor hem te leven.
maar het draait om de liefde, ik zal ff een tekst geven:
geloof, hoop en liefde, doch de meeste van deze is de liefde

punt drie, de tv.
wat is hier fout aan?
waarom zouden gelovige geen tv mogen hebben, het gaat erom
hoe je er mee om gaat,
anders zou ik natuurlijk ook geen internet mogen, want das bijna hetzelfde.

'ongelovige' denken bij geloven aan al die regels, maar das fout
eerst het geloof en dan ga je van zelf dingen laten.
Oud 18-01-2002, 15:58
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
micha schreef:
het eerste punt oke,
maar wat heeft de rest met het geloof te maken?
illegale software in huis:
oke, dat mag niet, maar dat mag jij net zo goed niet.
dat is niet een punt waaraan je kunt zien van he, die gelooft.

kijk geloof heeft natuurlijk met je daden te maken, anders ben je hypocriet.
maar het heeft nix met al die regeltjes te maken, zoals jij nu noemt.
ik geloof dat God voor mij zorgt en van mij houd.
ook dat als ik wat fout doe, Hij mij vergeeft.
ik zeg dus niet dat ik perfect ben en ik nix fout doe,
maar ik doe wel mijn best om zo goed mogelijk voor hem te leven.
maar het draait om de liefde, ik zal ff een tekst geven:
geloof, hoop en liefde, doch de meeste van deze is de liefde

punt drie, de tv.
wat is hier fout aan?
waarom zouden gelovige geen tv mogen hebben, het gaat erom
hoe je er mee om gaat,
anders zou ik natuurlijk ook geen internet mogen, want das bijna hetzelfde.

'ongelovige' denken bij geloven aan al die regels, maar das fout
eerst het geloof en dan ga je van zelf dingen laten.
ja maar wat is dan de criteria om gelovig te zijn
er moet een lijn zijn..

bedankt voor je reactie
groeten
Oud 18-01-2002, 16:35
RegaIk
RegaIk is offline
Citaat:
ratsja schreef:
ja maar wat is dan de criteria om gelovig te zijn
er moet een lijn zijn..

bedankt voor je reactie
groeten

Jij wilt zeggen dat TV niet toegestaan is, kan je ook zeggen waar je zoiets vandaan hebt?
Oud 18-01-2002, 17:38
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
RegaIk schreef:
Jij wilt zeggen dat TV niet toegestaan is, kan je ook zeggen waar je zoiets vandaan hebt?
van iemand die wel gelovig is.
ga jij op een zaterdag wel uit dan ?..
of een illegal versie van windows of wat voor software op je pc...
dan kan je niet meer gelovig zijn
ben je eerder hypocriet.
dat weet ik. een ander
en ook zeker jij
Oud 18-01-2002, 17:54
Mugshot
Mugshot is offline
Citaat:
ratsja schreef:

dan kan je niet meer gelovig zijn
ben je eerder hypocriet.

Dit slaat 3 keer nergens op..
Wat is jouw definitie van 'gelovig zijn'?
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten