Oud 23-02-2002, 14:31
kleinedraak
Weet iemand wat dot is of heeft iemand dit ook. Ik huil veel, dreif met zelfmoord en ook lichamelijke klachten. Het is de schuld van je ouders in de vroegere kindjaren en dat komt later pas tot uiting herkent iemand dit of wil ie er meer over weten ik wil er graag met iemand over praten!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 20:07
Verwijderd
ik heb je ff toegevoegd op msn...

=xxx=
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 21:03
Requiem II
Requiem II is offline
Ik weet hier verder weinig van af, maar als je wat wil praten moet je me maar toevoegen op MSN.

Verder is er al een vergelijkbare topic op psychologie, waar deze post ook eigenlijk hoort.
http://forum.scholieren.com/Forum43/HTML/002873.html
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 22:52
devilcat
devilcat is offline
Mijn moeder is een "bordeliner "

en je kunt jezelf niet zo snel een borderliner noemen,

veel mensen noemen zichzelf zo ook om aandacht te krijgen. Mensen maken er een hype van , als je echt denkt dta je een borderliner bent raad ikje aan een psygiater vinden.

Ik wil je niet tegenspreken ,

sterkte,
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 01:08
Verwijderd
Neurosen komen voort uit het verdringen van emoties en gevoelens in de jeugdige periode...als voorbeeld: als iemand vroeger altijd te horen heeft gekregen dat masturbatie slecht is en dat je piemel er daardoor afvalt dan kan dat leiden tot seksueel gefrustreerde mensen later. Neurose is het gevolg van een taboe op (op zich natuurlijke) gevoelens.

Borderline-persoonlijkheidsstoornis heet zo omdat het eigenlijk een persoonlijkheidsstoornis is die tegen de rand van een psychose aanhangt. Een persoonlijkheidsstoornis is een afwijking in je gevoelsleven waardoor je kijk op de werkelijkheid beïnvloed wordt. Denk aan het minderwaardigheidscomplex, het narcisme (overdreven eigendunk), de theatrale stoornis (ook een vorm van 'meerderwaardigheidscomplex'), de achtervolgingswaan (paranoïa), de externalisatiestoornis (altijd afschuiven van oorzaken en schuld van dingen op iemand anders) en ga zo maar door.

Een psychose is een moment waarin de persoon het contact met de werkelijkheid totaal verliest. Dit kan zich uiten in het horen van stemmen die er niet zijn, het voelen/ruiken/zien van dingen die er niet zijn. Dit is wat je kortweg 'gek' zou kunnen noemen.

Met een persoonlijkheidsstoornis is op zich goed te leven, mits je er medicatie voor gebruikt en je hetzelf kent en onder controle wilt houden. Borderline heeft deze naam omdat het 'op het randje' is - borderliners zijn mensen met een persoonlijkheidsstoornis die af en toe momenten van psychose doormaken, momenten waarin ze dus het contact met de werkelijkheid volledig verliezen.

Wil je hier meer over weten voeg me dan maar toe op MSN (hoewel ik niet vaak online ben): nare_man@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 07:12
Verwijderd
Citaat:
devilcat schreef:
als je echt denkt dta je een borderliner bent raad ikje aan een psygiater vinden.

[Dit bericht is aangepast door Leonoor (24-02-2002).]
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten