Oud 25-11-2002, 18:32
whoesie
whoesie is offline
hee, ik wil graag goede raad van mensen, want ik kom er niet helemaal uit... ik steek maar gewoon met mijn verhaal van wal, en als je het wil lezen, asjeblieft...

Iets meer dan een jaar geleden leerde ik een jongen van mijn school beter kennen, we konden het heel goed met elkaar vinden en daarom gingen we heel veel met elkaar om... In het weekend bleef ik meestal bij hem slapen, omdat hij woont in de stad waar we meestal uitgingen, en ik niet.

Ik kreeg iets later een vriendje, waar ik stapeldol verliefd op was, maar ik voelde altijd dat het een beetje mwoah zat tussen ons (zeg maar, hij was niet verliefd op mij...)

In ieder geval, toen dat een beetje op zijn einde begon te lopen, was die vriend van me jarig, ik noem hem wel even A. Zoals gewoonlijk bleef ik bij hem slapen, het enige was, dat ik (samen met alle andere verjaardagsgasten) straalbezopen was.
Toen het rustiger was voerde ik met A een paar diepe gesprekken over mijn relatie en dat het zo kut ging enzo, uiteindelijk gingen we slapen. Omdat er meer mensen bij hem sliepen en de bedden op waren, ging ik bij hem in bed.

Ineens vertelde hij aan me dat hij verliefd op me was, en hij probeerde me te zoenen, ik ging er niet echt op in maar ik kon het ook niet echt verhinderen omdat ik half sliep en niet doorhad wat er aan de hand was. De volgende ochtend vroeg ik aan hem wat er nou was gebeurd, en of hij verliefd op me was... we hebben er toen nuchter een gesprek over gevoerd en ik vertelde hem duidelijk dat ik verliefd was op mijn vriendje.

Sindsdien spraken we elkaar minder, en ook op een andere manier. Ik vond dat vreselijk jammer, zeker omdat het twee weken later uitging met 'het vriendje', en ik wel iemand kon gebruiken om bij uit te huilen.

Hij deed zijn eindexamen en toen de vakantie aanbrak dacht ik, nu kunnen we weer leuk dingen doen en afspreken, misschien wordt het weer net zoals eerst. We spraken inderdaad een paar dingen af, en dat was reuze gezellig. Maar toen hij van vakantie terugkwam, had hij een vriendinnetje. Ik was natuurlijk blij voor hem, maar op de een of andere manier sprak ik hem nu nooit meer, altijd als ik belde, nam dat vriendinnetje op en zij ze dat hij er niet was. Als ik hem belde kon hij niet iets afspreken omdat hij iets met haar moest doen, vreselijk jammer...

Nu is dus de vakantie alweer een tijdje voorbij, het is al enorm lang uit met zijn vriendinnetje, en we zijn weer 'on speaking terms'. Pasgeleden was hij ziek (dat hoorde ik op school) en toen ben ik op visite geweest in het ziekenhuis, we bellen zo af en toe, en dit weekend gaan we gezellig naar de bios.

D'r is zeg maar een ding... toen ik hem weer zag voor het eerst sinds de vakantie (toen had ik m echt lang niet gezien) kreeg ik zo'n beetje een kriebeltje toen ik hem zag... ik dacht eerst dat het kwam omdat ik zo onwennig was, maar nu ik hem vaker en vaker zie, besef ik dat ik hem leuker vind dan ik dacht...

wat moet ik doen?
zit er een kans in dat hij mij ook leuk vind (nog steeds ofzo??)
enne... wat moet ik doen?

als je dit helemaal hebt gelezen, thank joe!! dat is vast een hele opgave geweest, als je nog vragen hebt, I'm here to aswer them... bedankt alvast voor je tips
Oud 25-11-2002, 18:41
coecie
coecie is offline
je moet gewoon doen zoals je altijd gedaan hebt, ik bedoel, op die manier is hij toch in de eerste plaats verliefd op je geworden?

of er een kans in zit dat ie jou nog leuk vind? tjsa... 'oude liefde roest niet' zeggen ze, of het echt zo is weet ik niet, doet hij raar of anders tegen jou?

je moet iets meer over de situatie nu vertellen denk ik...

dat gedoe met het vriendinnetje vidn ik wel een beetje verdacht, ging hij niet met jou om toen hij met haar had, omdat ie bang was dat ie jou leuker zou vinden, omdat zij daarvoor bang was, of omdat hij geen behoefte aan je had toen (je hebt m per slot van rekening vast een beetje gekrenkt toen je hem vertelde dat je niet op hem verliefd was)...

vertel meer...
Oud 25-11-2002, 20:18
Verwijderd
Ja goed...

Ik denk in ieder geval dat initiatief deze keer van jouw kant zal moeten komen. Probeer weer meer met hem af te spreken enz. Geef hem hints dat je hem leuk vind.. Maar trouwens, allereerst.. wees er zeker van dat je echt meer voor hem voelt, want ik denk dat als je hem opnieuw kwetst de vriendschap voorgoed voorbij is. Er is kans dat hij nog hetzelfde voor jou voelt, maar ook kans dat dit niet zo is.

Als je zeker weet meer voor hem te voelen, zou ik er eigenlijk gewoon eerlijk met hem over praten, om te kijken of hij ook gevoelens voor jou heeft. Breng het voorzichtig, want wie weet komt het als een hele schok op hem over. Hij zal zich ooit toch hebben neergelegd bij het feit geen relatie met jou te kunnen hebben en het is moeilijk als dat ineens omslaat. Sja, ik zou toch de gok wagen en hopen dat hij het als hij nog gevoelens heeft wil proberen.. Anders moet je bedenken of je misschien gewoon weer voor de vriendschap wil gaan, en of hij dat wil. Open kaart spelen lijkt me het beste.

maar allereerst!! Wees er echt zeker van dat je meer voor hem voelt voor je erover begint!!!!!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 20:45
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
maar allereerst!! Wees er echt zeker van dat je meer voor hem voelt voor je erover begint!!!!!
idd, dit is belangrijk, maar het klinkt mij bekend in de oren dit... en als hij echt verliefd was, zit er nog best kans in dat het weer aanwakkerd... praat erover, of zorg eerst dat jullie weer redelijk veel contact krijgen...
Oud 28-11-2002, 17:48
coecie
coecie is offline
en... wat is er nu nog verder gebeurd? ben je d'r zeker van, of doet hij ook anders tegen jou? ben benieuwd...
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten