Oud 18-12-2001, 08:38
Breezer
Breezer is offline
Waarom voel ik me zo vaag in mn hoofd als ik bier oid met een rietje drink?
Advertentie
Oud 18-12-2001, 08:53
Athlon
Athlon is offline
Citaat:
Breezer schreef:
Waarom voel ik me zo vaag in mn hoofd als ik bier oid met een rietje drink?
Dan stijgt de alcohol je veel sneller naar je hoofd en daardoor ben je sneller dronken.
Oud 18-12-2001, 13:52
Breezer
Breezer is offline
Citaat:
Athlon schreef:
Dan stijgt de alcohol je veel sneller naar je hoofd en daardoor ben je sneller dronken.

Maar waarom dan? Via een rietje komt het toch gewoon in je mond, net als wanneer je uit een glas drinkt?

Oud 18-12-2001, 14:44
Mugshot
Mugshot is offline
Citaat:
Breezer schreef:
Maar waarom dan? Via een rietje komt het toch gewoon in je mond, net als wanneer je uit een glas drinkt?

Komt d8 ik door de luchtbellen.

Oud 18-12-2001, 16:36
Chimera
Chimera is offline
Nee.

Doordat je alcohol opzuigt, daalt de druk. Lage druk-> alcohol verdampt sneller. Je krijgt meer alcolhol damp binnen, en dit wordt meteen door je longen opgenomen. De alcohol zit dus meteen in je bloed, i.p.v. dat 't eerst door je maagwand/darmwand heen moet.
Oud 18-12-2001, 16:41
skyscraper
skyscraper is offline
Wissik wel
Oud 18-12-2001, 18:01
Breezer
Breezer is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Nee.

Doordat je alcohol opzuigt, daalt de druk. Lage druk-> alcohol verdampt sneller. Je krijgt meer alcolhol damp binnen, en dit wordt meteen door je longen opgenomen. De alcohol zit dus meteen in je bloed, i.p.v. dat 't eerst door je maagwand/darmwand heen moet.
aha, klinkt logisch ja thx
Oud 18-12-2001, 21:06
Finntroll
Finntroll is offline
Ben je wel goedkoper uit op een avond!!
Oud 19-12-2001, 00:02
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Finntroll schreef:
Ben je wel goedkoper uit op een avond!!
Niet echt. Je krijgt dezelfde hoeveelheid alcohol binnen, alleen sneller. Je bent er dus eerder vanaf, en gaat hoogstens meer drinken.
Oud 19-12-2001, 17:39
BoRNLoZeR
BoRNLoZeR is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Niet echt. Je krijgt dezelfde hoeveelheid alcohol binnen, alleen sneller. Je bent er dus eerder vanaf, en gaat hoogstens meer drinken.

ligt eraan, een 0.5liter glas kan je in 5 seconden wel achterover slaan, met een rietjuh lijkt me dat een beetje moeilijk, of je moet 80 rietjus nemen ofzow
Oud 19-12-2001, 20:32
Woutz
Woutz is offline
En als je met een rietje drinkt komt er meer alcohol langs je verhemelte --> daar wordt het direct in het bloed opgenomen en merk je het sneller.

De wet van behoud van alcohol leert ons dat je EVEN dronken wordt
Oud 20-12-2001, 18:32
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
BoRNLoZeR schreef:
ligt eraan, een 0.5liter glas kan je in 5 seconden wel achterover slaan, met een rietjuh lijkt me dat een beetje moeilijk, of je moet 80 rietjus nemen ofzow
Maar dan moet het nog eerst via je maagwand in je bloed komen, en dat duurt dus veel langer.

En als je flink zuigt duurt 't met een rietje ook niet zo lang hoor
Oud 20-12-2001, 18:33
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Woutz schreef:
De wet van behoud van alcohol leert ons dat je EVEN dronken wordt
*grin*

Alleen werkt het neit zo. Via je maagwand komt het vrij langzaam in je bloed. ALs je flink beweegt verbrand je net zo veel als d'r door je maag wordt opgenomen. En ook breekt je lever een hoop af.
Oud 23-12-2001, 21:04
dopehead
dopehead is offline
ik ga voortaan ook alcohol met rietje drinke
Oud 23-12-2001, 22:41
verbal-violence
verbal-violence is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Nee.

wrEEd

Oud 26-12-2001, 17:54
$tarlight
$tarlight is offline
Wij gaan elke week met hetzelfde groepje op stap en elke week neemt er iemand anders rietjes mee..... Breezers drinken het lekkerst met rietje, gewoon bier moet maar zonder das echt nie te drinken met rietje...
Oud 13-08-2009, 15:49
JaJijMetJeHoofd
JaJijMetJeHoofd is offline
:')
Oud 13-08-2009, 16:40
Mephisto
Mephisto is offline
Nee. Grofweg inderdaad wat chimera zei.

Reden waarom je sneller dronken wordt als je met een rietje drinkt is omdat je de alcoholische drank dan tegen je gehemelte aanzuigt, wat bijzonder goed doorbloed is. Hierdoor komt de alcohol ipv via de normale route (opname in de dunne darm waarna het eerst door de lever gaat, waar een flink deel meteen wordt afgebroken alvorens het in je algehele circulatie belandt) direct in de bloedbaan.

Je wordt sneller dronken van drinken op nuchtere maag omdat er in je maagwand enzymen zitten die alcohol af kunnen breken waardoor hoe langer de alcohol in je maag zit er meer wordt afgebroken.
Oud 13-08-2009, 16:43
Verwijderd
zwaar doelloze up in een veel te oud topic, ik doe hem op slot. als je de behoefte hebt om verder te praten over het fenomeen bier drinken met een rietje kun je gerust een nieuw topic openen. wellicht hebben er nu andere mensen ervaring
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten